Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisista 80 prosenttia saa Kelasta tukia.

Vierailija
18.07.2025 |

Noin 4,4 miljoonaa suomalaista sai jotain Kelan maksamaa etuutta viime vuonna. Se tarkoittaa, että 80 prosenttia suomalaisista sai taloudellista tukea Kelalta.

Kommentit (180)

Vierailija
121/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ärsyttää kommentit lapsilisistä joita jokainen on itse saanut mutta myt haluaisivat poistaa sen nykysiltä lapsilta. Maksakaa takaisin ne teille lapsina maksetut lapsilisät ja tulkaa vaatimaan sen jälkeen uudelleen. 

Ei minulle ole maksettu lapsilisää. Sitä on maksettu vanhempieni tilille. Kaljaan, tupakkaan ja taksimatkoihin he ovat ne käytelleet. Eli en maksa takaisin yhtään mitään. m40

Vierailija
122/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä on varmaan yleisin kelan maksama tuki.

Ja turhin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto mitä sossurottia kaikki eikä ketään kiinnosta mennä töihin

Eikait se ole millään tavalla työntekoon liitännäinen asia. Meidänkin perheessä molemmat vanhemmat ovat töissä vakituiseen. Yksi kolmesta lapsesta saa kelan vammaistukea puheterapeuttii. Ilman sitä hänen olisi ollut todella vaikeaa päästä esim alkuun koulussa, eikä meillä ole ollut sitä mahdollista itse maksaa.

Tuon ei pitäisi kuulua muiden hoidettavaksi

Vierailija
124/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että lapsilisään pitäisi tulla tuloraja. Ihan turhaa tulonsiirtoa rikkaille ja hyvintoimeentuleville.

t. kolmen äiti, joka omatoimisesti kieltäytyi lapsilisästä 

Vierailija
125/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten esimerkiksi asumistukea koska on PIENI PALKKA.

Jotkut äidit saavat lapsilisän.

jne.

Kaikki äidit saavat lapsilisän.

Ei saa, jos jättää hakemuksen täyttämättä. Eli suoraan se ei tule.

Niin, miesleski saa lapsilisät jos on siis sen ikäisiä huollettavana. 

Vierailija
126/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto mitä sossurottia kaikki eikä ketään kiinnosta mennä töihin

Eikait se ole millään tavalla työntekoon liitännäinen asia. Meidänkin perheessä molemmat vanhemmat ovat töissä vakituiseen. Yksi kolmesta lapsesta saa kelan vammaistukea puheterapeuttii. Ilman sitä hänen olisi ollut todella vaikeaa päästä esim alkuun koulussa, eikä meillä ole ollut sitä mahdollista itse maksaa.

Tuon ei pitäisi kuulua muiden hoidettavaksi

Ei sinunkaan pitäisi kuulua muiden hoidettavaksi, mutta niinpä vaan olet muiden elättinä. 

Vierailija
127/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni emme sairastaneet viime vuonna, ei lääkkeistä alennusta. Kuopus on 16, saa vielä hetken lapsilisää

Vierailija
128/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät, kansaneläke, sairaanhoidon ja lääkekorvaukset ovat tuossa varmaan mukana?

Ilmeisesti ap ei ole saanut lapsilisää tai käynyt lääkärissä? 

En ole saanut lapsilisiä ja lääkärissä kävin viimeksi 90-luvulla

Ap

Eli et ole Suomessa syntynyt? 

Olen, miten niin?

Ap

Vanhempasi ovat saaneet sinusta lapsilisiä.

Vierailija
129/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela saatanat saisivat suksi v***tuuun Suomesta. Eivät ole oikeita suomalaisia vaan paska jätettä.

No miksi et sitten suksi? Sinäkin olet Kelalta saanut yhtä ja toista elämäsi aikana. 

Vierailija
130/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät, kansaneläke, sairaanhoidon ja lääkekorvaukset ovat tuossa varmaan mukana?

Ilmeisesti ap ei ole saanut lapsilisää tai käynyt lääkärissä? 

Eikä ostanut kelakorvauksen piiriin kuuluvaa lääkettä.

Oletko saanut maksuttomia rokotteita ?

Vierailija
131/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika sulkea Kela kokonaan kun siitä ei ole mitään hyötyä. Se vain mahdollistaa yhteiskunnan hyväksikäyttäjien loisimisen vuodesta toiseen. Tuet pois niin se pakottaa luxustukipummieliitin aktivoitumaan työn haussa. Kelan tukia nostavat ovat tämän maan syöpä.

Vierailija
132/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika sulkea Kela kokonaan kun siitä ei ole mitään hyötyä. Se vain mahdollistaa yhteiskunnan hyväksikäyttäjien loisimisen vuodesta toiseen. Tuet pois niin se pakottaa luxustukipummieliitin aktivoitumaan työn haussa. Kelan tukia nostavat ovat tämän maan syöpä.

Voi mussukkapieni. Ihan olet itsekin nostanut Kelan tukia. Et vain ole tajunnut sitä. Suomessa ei ole yhtään ihmistä, joka ei ikinä olisi saanut senttiäkään Kelasta. 

Vierailija
133/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä on tullu ihan aivottomia kun puhutaan etuuksista, ihan kuin niille yhtäkkiä ei oo mitään pätevää syytä. Auta armias jos meiltä poistuisi kaikki kelan avustus ois eri ääni kellossa, kun joutuis ite hakeen johonki 10000€ lääkkeeseen lainaa.

Vierailija
134/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää olla suomalainen, jos luvut pitävät paikkansa. En ole koskaan saanut, tai hakenut mitään tukia, enkä tule hakemaan. Jos aikuinen mies ei omillaan pysty elämään on aika mennä kiikkuun.

Etkö edes kouluterveydenhuoltoa, koulumatkoja varten kyytejä ???

Vierailija
135/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vtun kela loiset

Sinäkin olet saanut Kelalta etuuksia joten itseäsi haukut.

Vierailija
136/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👴🏼🥩🍺🥳

Vierailija
137/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään apteekissa saa Kela-korvauksen väkisin, koska se menee sähköisesti. Työterveyttäkin tukee Kela. Ihmisen on aika vaikea vältellä etteikö Kela tukisi jotain toimintaa vaikka et itse sitä huomaisikaan.

Läheskään kaikista lääkkeistä ei saa ollenkaan kelakorvausta.

Vierailija
138/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään apteekissa saa Kela-korvauksen väkisin, koska se menee sähköisesti. Työterveyttäkin tukee Kela. Ihmisen on aika vaikea vältellä etteikö Kela tukisi jotain toimintaa vaikka et itse sitä huomaisikaan.

Läheskään kaikista lääkkeistä ei saa ollenkaan kelakorvausta.

Suurimmasta osasta saa, vaikka sitä et sitä ehkä huomaakaan. Lisäksi Kela korvaa jokaisen saikkupäivän joko suoraan sinulle tai työnantajasi kautta sinulle. 

Vierailija
139/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mieheni emme sairastaneet viime vuonna, ei lääkkeistä alennusta. Kuopus on 16, saa vielä hetken lapsilisää

Jaa.

Vierailija
140/180 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pitkään sellainen joka ei saa. Lapset aikuisia ja paljoa riittää, eikä ollut lääkkeitä enkä moneen vuoteen käynyt lääkärissä. Toki olen takavuosina saanut kun oli lapsia. Eli siihen 20%:iin kuuluu terve työssäkäyvä palkansaaja jolla ei lapsia tai lapset aikuisia tai muulla tavoin riittävästi tienaava terve henkilö.