Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilman Facebook-tiliä et ole olemassa

Vierailija
18.07.2025 |

Asun pienellä maalaispaikkakunnalla, josta sanotaan, että kaikki tuntevat toisensa ja tietävät kaikkien asiat. 

Kuitenkin on niin, että ne, joilla ei ole Facebook- tiliä, eivät ole olemassa yhteisölle, eikä yhteisö näy mitenkään tällaiselle henkilölle. 

Naamakirjaton on epähenkilö, kuollut sielu.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En rehellisesti tunne menettäneeni yhtään mitään 12 vuoden jälkeen poistettuani facebookin, enkä tiennyt, että ihmiset käyttävät sitä vielä epäironisesti

No minä käytän seuratakseni mitä kaukana asuville sukulaisille ja tutuille kuuluu. Ei tarvitse kaikille aina erikseen soitella, kun Facebookista näkee päivityksiä ja Messengerissä voi lähettää yhteisviestejä. 

Tätä taas en ymmärrä vähääkään että omat kuulumiset, menemiset ja tulemiset työnnetään ensimmäisenä facebookiin. En niistä laita koskaan mihinkään.

No miksi ei laittaisi kavereilleen kuulumisia? Mulla kavereina vain ystävät ja sukulaiset eikä ketään puolituttua. 

Miksi ei soittaisi, tai jopa ihan tapaisi ystäviään ja sukulaisiaan  ihan silmäkkäin, ja kertoisi kuulumisensa? 

Vierailija
42/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisko joku mulle, et miksi mun pitäis kuvata syömääni ruokaa tai vaikka kertoa että huh huh kävinpä lenkillä!

Ja miksi muita ihmisiä nämä asiat tulisi kiinnostaa? Nimimerkillä: "en ole facessa tai vastaavissa"

Ei sinun pidä tehdä yhtää mitään. Minä pidän kokkauksesta ja mielelläni katson muiden ruokakuvia, jos niistä saisi kokkausvinkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ei soittaisi, tai jopa ihan tapaisi ystäviään ja sukulaisiaan  ihan silmäkkäin, ja kertoisi kuulumisensa?"

Todella pitkän välimatkan takia nähdään hyvin harvoin, joten on tosi mukava seurata myös Facebookin kautta ja näkee niitä kuulumisia myös noin eikä tarvitse ihan viikottain soitella kuuumisia. Ei mulla olisi edes aikaa soitella kaikille sukulaisille ja ystäville viikottain. 

Vierailija
44/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En rehellisesti tunne menettäneeni yhtään mitään 12 vuoden jälkeen poistettuani facebookin, enkä tiennyt, että ihmiset käyttävät sitä vielä epäironisesti

No minä käytän seuratakseni mitä kaukana asuville sukulaisille ja tutuille kuuluu. Ei tarvitse kaikille aina erikseen soitella, kun Facebookista näkee päivityksiä ja Messengerissä voi lähettää yhteisviestejä. 

Tätä taas en ymmärrä vähääkään että omat kuulumiset, menemiset ja tulemiset työnnetään ensimmäisenä facebookiin. En niistä laita koskaan mihinkään.

No miksi ei laittaisi kavereilleen kuulumisia? Mulla kavereina vain ystävät ja sukulaiset eikä ketään puolituttua. 

Nii miksi laittaisi? Eihän se kuulu kenellekkään missä esim kulkee tai mitä tekee. Niistä jutellaan aina kun nähdään esim. Facebookin ja monen muun ärsyttävin ominaisuus on että sinne pitää olla ensimmäisenä laittamassa puhelinnumeroa ja lupa käyttää yhteystietoja kun ei siellä kuitenkaan edes halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä saati edes ilmaista olemassaolostaan. 

Vierailija
45/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä. Minulla on omista piireistäni sellainen kuva, että valtaosalle ihmisitä Facebook on jo taaksejäänyttä elämää. Kommunikointi hoituu whatsappissa, ja omaa elämää päivitetään sukulaisille ja kauempana asuville ystäville ehkä instagramissa.

Eli fecesbookissa ollaan edelleen.

Itse en ole ollenkaan Facebookissa. Ainoastaan Whatsapp ja insta

Vierailija
46/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole facessa mutta olen olemassa

Vierailija
47/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei auta kuin perustaa Facebook-tili, jos haluaa ko. yhteisölle olla olemassa.

Vierailija
48/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kaikki tuntevat toisensa ja tietävät kaikkien asiat.." kuulostaa kyllä todella pahalta. Kuka edes haluaa tommosessa olla mukana? Jos mulla menee jotain ohi sen takia, että en ole facessa, niin menköön ihan vapaasti, ei mun tarvi tietää kaikesta kaikkea tai jakaa asioitani kaikille.

Jep, näitä kutsutaankin laumasieluiksi. 

Vierailija
49/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä. Minulla on omista piireistäni sellainen kuva, että valtaosalle ihmisitä Facebook on jo taaksejäänyttä elämää. Kommunikointi hoituu whatsappissa, ja omaa elämää päivitetään sukulaisille ja kauempana asuville ystäville ehkä instagramissa.

Mulla ei ole facebookia, eikä edes instaa, pelkästään whatsapp. Olen olemassa, minulla on ihana perhe ja muutama ystävä. En koe jääneeni mistään paitsi. 

Vierailija
50/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet facebookissa eli META:ssa.

Vierailija
51/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole liittynyt naamakirjaan juurikaan sen typerän juoruilun ja paskapuheen takia.

Mutta missään muualla yhdistykset, harrastusporukat tai yritykset eivät tiedota asioista.

Omaisemme asuu palvelukodissa,  sekin tiedottaa Facebookissa ja X:ssä, muilla keinoin pitää tietoa kiskoa hohtimilla...

t:AP

Mikäli on omaiseen liittyvää tiedotettavaa, niin kyllä sieltä palvelukodista on soitettu, laitettu tekstiviesti tai kirje. Ei ole mitään FB tiedotuksen tarvetta.

Vierailija
52/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi omat sosiaaliset ympyrät kuolivat.

Jengi siirtyi faceen ja muille tuli sitten velvollisuudeksi käydä omatoimisesti seuraamassa mitä kenellekin kuuluu. Kahdenvälinen yhteydenpito loppui kokonaan.

Sen verran änkyrä olen, että jos joku kokee ettei hänellä ole tarvetta minulle henkilökohtaisesti kertoa asioita vaan olen yksi nimi jossain massapostilistassa, niin olkoon!

Höpö höpö. Edelleen tapaan niitä ystäviä ja sukulaisia, joita olen ennenkin tavannut kasvotusten. Nyt viestittelen enemmän sellaisten sukulaisten kanssa, joita näin vain jossain häissä tai hautajaisissa. Facebookin kautta on tullut pidettyä heihinkin enemmän yhteyttä vaikka kommentoimalla kuviin. 

Vierailija
53/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät kyllä, mitä tarkoitan. En puhunut firmasta, vaan ihmiskontakteista. 

Vierailija
54/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta, kasva aikuiseksi. Jos itsetunto on tota luokkaa, niin oot oikeesti kusessa. 

Vierailija
55/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En silti omista Facebook tunnuksia. En sinne pääse 

Vierailija
56/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavimpia ovat suurten taloyhtiöiden facebookit. Siellä jauhavat naapureista paskaa suljetuissa ryhmissä.

Vierailija
57/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole liittynyt naamakirjaan juurikaan sen typerän juoruilun ja paskapuheen takia.

Mutta missään muualla yhdistykset, harrastusporukat tai yritykset eivät tiedota asioista.

Omaisemme asuu palvelukodissa,  sekin tiedottaa Facebookissa ja X:ssä, muilla keinoin pitää tietoa kiskoa hohtimilla...

t:AP

Tämä ärsyttää eniten kun jos harrastaa jotain mutta ei tunne ketään livenä joka harrastaisi samaa niin ainoat keskusteluryhmät ovat facebookissa.

Vierailija
58/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'En olekaan, lälläslää!  Ette saa🤔 tietää minusta mitään kysymättä!'

Ei minulta. Omani ketjun alussa.

Lopetin, kun Fb ilmoitteli jatkuvista hakkerointiyrityksistä, jotka saamieni paikkakuntatiet. muk. 95% suomalaisia. Ihmettelin jo ennen vaavi-palstaa suomalaisen synkkää mielenmaisemaa ja tarvetta tuntemattoman kiusaamiseen/stalkkaamiseen.

Ei kaveripyyntöä, mutta kuitenkin stalkkaamista ja hakkerointia. Kovin erikoista. 🤔

Sain myös liikaa inbox-viestejä muun muassa huumeita käyttävien nuorten vanhemmilta, myös nuorilta itseltään.

Sitten vielä: varatut julkimot.

Vierailija
59/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät kyllä, mitä tarkoitan. En puhunut firmasta, vaan ihmiskontakteista. 

Ja minä puhuin oikeudesta yksityisyyteen, sekä sinun että ihmiskontaktiesi.

Vierailija
60/79 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siellä sulla pitää olla vähintään tuhat kaveria, tai muuten olet nobody.

hahahahaha ei niissä ole mitään tuhatta asukasta haha h

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi