Ilman Facebook-tiliä et ole olemassa
Asun pienellä maalaispaikkakunnalla, josta sanotaan, että kaikki tuntevat toisensa ja tietävät kaikkien asiat.
Kuitenkin on niin, että ne, joilla ei ole Facebook- tiliä, eivät ole olemassa yhteisölle, eikä yhteisö näy mitenkään tällaiselle henkilölle.
Naamakirjaton on epähenkilö, kuollut sielu.
Kommentit (79)
Minä ainakin tunnen olevani merkityksellinen, erittäin olemassaoleva ja elossa, ihmisten ympäröimä ja minun seurani kiinnostaa ihmisiä. En ole facebookissa ja olen siitä onnellinen.
Luojan kiitos jos näin on, en aio liittyäkään
Se on tarkoituskin. Sinne pääsee vaikka valeprofiililla jos on pakko olla juorukerhon toiminnassa mukana.
Pari kaveria ei ole Facebookissa ja ei se heidän elämäänsä haittaa.
En rehellisesti tunne menettäneeni yhtään mitään 12 vuoden jälkeen poistettuani facebookin, enkä tiennyt, että ihmiset käyttävät sitä vielä epäironisesti
Vierailija kirjoitti:
En rehellisesti tunne menettäneeni yhtään mitään 12 vuoden jälkeen poistettuani facebookin, enkä tiennyt, että ihmiset käyttävät sitä vielä epäironisesti
No minä käytän seuratakseni mitä kaukana asuville sukulaisille ja tutuille kuuluu. Ei tarvitse kaikille aina erikseen soitella, kun Facebookista näkee päivityksiä ja Messengerissä voi lähettää yhteisviestejä.
Oli eräs festari viime viikolla, sekä harrastetapahtuma. Kaupalla eräs puolituttu ihmetteli, miksi en ollut kummassakaan.
-En tiennyt ko. tapahtumista mitään
-Kyllä niistä facessa ilmoitettiin hyvissä ajoin
Ihanaa , minulla ei ole mielikuvitus tuttuja.
En ole liittynyt naamakirjaan juurikaan sen typerän juoruilun ja paskapuheen takia.
Mutta missään muualla yhdistykset, harrastusporukat tai yritykset eivät tiedota asioista.
Omaisemme asuu palvelukodissa, sekin tiedottaa Facebookissa ja X:ssä, muilla keinoin pitää tietoa kiskoa hohtimilla...
t:AP
Asun Treella ja oon huomannut tuon. :) Pitäisi olla some että on olemassa joillekin. Ja osaa taas haluaisi välttää.
Olen olemassa ja en ole facessa.
Jos jonkun asian sen takia missaan, asia ei ole tärkeä.
Jännä. Minulla on omista piireistäni sellainen kuva, että valtaosalle ihmisitä Facebook on jo taaksejäänyttä elämää. Kommunikointi hoituu whatsappissa, ja omaa elämää päivitetään sukulaisille ja kauempana asuville ystäville ehkä instagramissa.
Miksi ihmeessä pitäisi tuntea kaikki? Asun reilu kymmenen tuhannen asukkaan pikku kaupungissa ja sen pienellä maalaiskylällä. En tunne kylän muutamasta sadasta asukkaasta puoliakaan. Yhtenä päivänä uimarannalla oli niin outoa porukkaa että huhhuh, eikä se minua kiinnosta. Olipa sitten yksi joka jatkuvasti kyseli kun porukkaa tuli ja meni että ketä nämä ovat, vastasin että en tiedä. Silti hänen piti ihmisiltä kysellä ketä ovat. En ole facebookissa eikä kiinnosta ketä ihmiset ovat, tuolla kaupassa kun käy niin joka kerta ei näe yhtään ihmistä jonka tunnistaisi, eikä haittaa ollenkaan. Joskus olin facebookissa, mutta viimeisenä niissä haluaa mihinkään kylien puskaradioihin liittyä. Iskäx3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä käytän seuratakseni mitä kaukana asuville sukulaisille ja tutuille kuuluu. Ei tarvitse kaikille aina erikseen soitella, kun Facebookista näkee päivityksiä ja Messengerissä voi lähettää yhteisviestejä.
Tätä taas en ymmärrä vähääkään että omat kuulumiset, menemiset ja tulemiset työnnetään ensimmäisenä facebookiin. En niistä laita koskaan mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Oli eräs festari viime viikolla, sekä harrastetapahtuma. Kaupalla eräs puolituttu ihmetteli, miksi en ollut kummassakaan.
-En tiennyt ko. tapahtumista mitään
-Kyllä niistä facessa ilmoitettiin hyvissä ajoin
Haittaako se mitään? Silloinhan mainostaminen on epäonnistunut, et sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä taas en ymmärrä vähääkään että omat kuulumiset, menemiset ja tulemiset työnnetään ensimmäisenä facebookiin. En niistä laita koskaan mihinkään.
No miksi ei laittaisi kavereilleen kuulumisia? Mulla kavereina vain ystävät ja sukulaiset eikä ketään puolituttua.
En olekaan, lälläslää! Ette saa tietää minusta mitään kysymättä!
Jaa, musta tuntuu että siitä se elämä alkoi kun lopetin aikasyöppö-sometilit.
Mutta siellä sulla pitää olla vähintään tuhat kaveria, tai muuten olet nobody.