En voi kertoa ihastumisestani muualla kuin palstalla
Olen itse varattu. En voi jakaa tätä oloa kenenkään kanssa joka sietämättömästä, kielletystä ihastuksesta tulee. Voin vain lukea palstalta ketjuja joissa muille on käynyt samoin. Oon vähän jo rikkonut rajojakin ja mietin missä menee raja mitä pystyn pitämään sisälläni. Olen aiemmin halveksunut ihmisiä jotka eivät pidä itseään kurissa, nyt olen yksi heistä. Ja haluaisin lisää. Vertaistukea!
Kommentit (50)
Parempi ilmoittaa nykyiselle, että kohta olet exä, jotta molemmat voi varautua ja erota onnistuneesti.
Mene kirkkoon. Olet jo polttanut näppisi, turha heittäytyä kokonaan roviolle.
Käy tunne läpi, mutta älä ruoki sitä. Kyllä se haihtuu. Olet toki tuntenut vahvasti myös aviokumppania kohtaan?
Jos olet jo rikkonut rajoja niin olisiko aika laittaa ero vireille?
Tai stoppi koko hommalle, ihan ajattelunkin tasolla.
Mitä järkeä roikkua tuommoisessa suhteessa jossa ajattelee muita?
Se mitä et voi puolisollesi kertoa on pettämistä.
En suosittele. Elämä meni täysin pieleen kun annoin ihastumisen sanella jatkon ja nyt kaikki on pahimman pelon partaalla. Alkuhuuma oli hieno, mutta kun kuukausia asioiden antoi soljua, huomasi että tässä on yksi kerrallaan menossa moni asia hyvinkin surkeaksi ja mönkään. Jokin jännä intuitio yritti jatkuvasti laittaa järkeä asioille, että tämä ei sovi tähän elämään ja aikaan, mutta sitä kummasti vain kuunteli ihastuksen sanoja kuin hypnoosissa.
Kannattaa panostaa korjaamaan nykyisen suhteen ongelmat. Toisaalta, jos sinulla on tunne asioiden menevän parempaan uuden kanssa, ehkä sitä kannattaa silloin seurata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä roikkua tuommoisessa suhteessa jossa ajattelee muita?
Näin. Selkeästi voisi olla aina erota. Ei se erokaan ole maailmanloppu.
Puhu papille. Kirkkohan oli hyvä idea. Papeilla vaitiolovelvollisuus eli voit kyllä kertoa muuallakin kuin palstalla.
Olen kokenut saman suuren ihastumisen avioliittoni aikana. Koin tarvetta saada muutosta elämääni ihastuminen oli pikavastaus sen hetkiseen tarpeeseeni, mutta uusi ihastus ei ratkaise sitä mitä minä oikeasti tarvitsen ja mikä olisi minua kohtaan oikein. Eli ero oli hyvä, mutta uusi suhde ei. Tyyppi osoittautui alun huuman jälkeen vain kuplaksi, josta en saanut enää mitään hyvää elämääni. Sain romanttisen (?) kiintiöni täyteen ja sen jälkeen, puffff ,arkinen todellisuus seuloi ihastuksestani kaiken kimalluksen. Hän oli selkeästi tyhmempi ja yksinkertaisempi kuin exäni.
Nauti tunteestasi, mutta älä anna sen ohjata sinua. Tottakai tunne täyttää sinut, koska et puhu siitä muille ja se yksipuolistaa myös asennettasi ihastustasi kohtaan. Et ole järkevä ja kuitenkin tarvitset järkeä. Voit olla uskoton, mutta tee se tyylillä ja varovaisesti. Kannattaa arvioida mitä menetät ja mitä saat tilalle. Arvosta itseäsi ja mieti onko suuri ihastuksesi oikeasti sinun arvoisesi. Hänkin voi leikkiä kustannuksellasi ja iskee heikkoon kohtaasi. Ihmiset eivät ole niin kivoja kuin haluaisi uskoa.
Tiedän, ettet halua lukea tällaisia tekstejä. Haluat intohimoa, täyttää jonkun tarpeesi, mutta joku päivä saatat muistaa minunkin sanani. Toivon mukaan et joudu katumaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Käy tunne läpi, mutta älä ruoki sitä. Kyllä se haihtuu. Olet toki tuntenut vahvasti myös aviokumppania kohtaan?
Ei se aina haihdu. Valitettavasti. Tunteitaan ei voi kuolettaa, eikä sitä voi valita, ketä kohtaan niitä tunteita herää. Harma varmaan haluaa vapaaehtoisesti ihastua toiseen, jos on suhteessa.
Oletko kertonut ihastuksen kohteelle asiasta?
Minusta toiseen ihastuminen kertoo siitä, että joku tarve jää nykyisessä suhteessa täyttymättä.
Jäitä hattuun vaan. Anna ajan korjata. Yritä katsoa asioita kauempaa. Asiat ja ihmiset kyllä saapuvat luoksesi, jos ovat sitä, mitä aidosti toivot ja tarvitset.
Tämä ajattelutapa on auttanut minua, kärsimätöntä ja joskus pakkomielteistäkin.
Hän tarjosi salmiakkia, sinä pistit peliin koko elämän.
Olen osin samassa tilanteessa ja vienyt asiaa eteenpäin. Ja myös vastapuoli on mukana hommassa.
Eniten itse kadun sitä että miten tämän huuman jälkeen jaksan tyytyä muuhun ts entiseen tasaiseen elämään ilman samaa huuman tunnetta. En osaa ennustaa.
Näillä mennään.
Kukaan?