En voi kertoa ihastumisestani muualla kuin palstalla
Olen itse varattu. En voi jakaa tätä oloa kenenkään kanssa joka sietämättömästä, kielletystä ihastuksesta tulee. Voin vain lukea palstalta ketjuja joissa muille on käynyt samoin. Oon vähän jo rikkonut rajojakin ja mietin missä menee raja mitä pystyn pitämään sisälläni. Olen aiemmin halveksunut ihmisiä jotka eivät pidä itseään kurissa, nyt olen yksi heistä. Ja haluaisin lisää. Vertaistukea!
Kommentit (50)
Tunteet ovat vain tunteita, menevät kyllä ohi kun niiden antaa tulla ja mennä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä että tunteet siihen omaan aviopuolisoonkin menevät ohi? 🤔
Sun pitää kertoa puolisolle, rajojen rikkominen ei ole häntä kohtaan reilua. Nyt ois aika keskustella teidän parisuhteen tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä että tunteet siihen omaan aviopuolisoonkin menevät ohi? 🤔
Aika moni parisuhde päätyy eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy tunne läpi, mutta älä ruoki sitä. Kyllä se haihtuu. Olet toki tuntenut vahvasti myös aviokumppania kohtaan?
Ei se aina haihdu. Valitettavasti. Tunteitaan ei voi kuolettaa, eikä sitä voi valita, ketä kohtaan niitä tunteita herää. Harma varmaan haluaa vapaaehtoisesti ihastua toiseen, jos on suhteessa.
Kyllä tunteitaan voi hallita ja ohjata. Niitä voi myös työstää. Niitä pitää tietenkin myös kuunnella, koska niillä on viesti. Harvoin ihastumisissa kuitenkaan se kaikkein ensimmäinen mieleen juolahtava.
Ei kannata ryhtyä omien tunteittensa ja impulssiensa ajopuuksi.
Millaisissa suhteissa te oikein elätte jos ette pysty puolison kanssa puhua näistä asioista, mutta jauhatte sitten vieraiden ihmisten kanssa niistä täällä palstalla?
itse eroaisin samantien tuollaisesta suhteesta. Siitä selvästi puuttuu jotain.
En minäkään. Renny Harlin on niin ihana, taas televisiossa🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
Pitkissä, vuosikymmeniä kestävissä suhteissa tapahtuu tätä. Jos ei osaa mennä ihastuksistaan yli, ei saa pitkiä suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy tunne läpi, mutta älä ruoki sitä. Kyllä se haihtuu. Olet toki tuntenut vahvasti myös aviokumppania kohtaan?
Ei se aina haihdu. Valitettavasti. Tunteitaan ei voi kuolettaa, eikä sitä voi valita, ketä kohtaan niitä tunteita herää. Harma varmaan haluaa vapaaehtoisesti ihastua toiseen, jos on suhteessa.
Aika auttaa aina, vaikka siihen menisi vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia kiintyä ja elää yhdessä kuin haaveilla jostain.
Sinun pitää miettiä mitä haluat elämältäsi.
Jos oma puolisoni olisi palavasti ihastunut toiseen, niin kyllä minä haluaisin erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia kiintyä ja elää yhdessä kuin haaveilla jostain.
Vanhasta tottumuksesta en jäisi kyllä pitkään suhteeseen jos muuten ei ole tunteita jäljellä
Naiet eivät osaa olla uskollisia kuten miehet, aina on vieras mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos niitä ylläpitää eli synnyttää uusia tunteita ja tottumuksia. Jos avioliitossa elelee vain niiden aikoinaan puhjenneiden tunteiden muistolla niin kurjaahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut saman suuren ihastumisen avioliittoni aikana. Koin tarvetta saada muutosta elämääni ihastuminen oli pikavastaus sen hetkiseen tarpeeseeni, mutta uusi ihastus ei ratkaise sitä mitä minä oikeasti tarvitsen ja mikä olisi minua kohtaan oikein. Eli ero oli hyvä, mutta uusi suhde ei. Tyyppi osoittautui alun huuman jälkeen vain kuplaksi, josta en saanut enää mitään hyvää elämääni. Sain romanttisen (?) kiintiöni täyteen ja sen jälkeen, puffff ,arkinen todellisuus seuloi ihastuksestani kaiken kimalluksen. Hän oli selkeästi tyhmempi ja yksinkertaisempi kuin exäni.
Nauti tunteestasi, mutta älä anna sen ohjata sinua. Tottakai tunne täyttää sinut, koska et puhu siitä muille ja se yksipuolistaa myös asennettasi ihastustasi kohtaan. Et ole järkevä ja kuitenkin tarvitset järkeä. Voit olla uskoton, mutta tee se tyylillä ja varovaisesti. Kannattaa arvioida mitä menetät ja mitä saat tilalle. Arvosta itseäsi ja mieti onko suuri ihastuksesi oik
Olet varmasti hyvin oikeassa, kiitos vastauksesta sinulle ja muille. Ja niille jotka väittävät ettei tyydyttävässä suhteessa voi tapahtua tällaista, sanoisin että parissa kymmenessä vuodessa voi tapahtua kaikenlaista. Jos se tietty osuu kohdalle. Nyt osui. Itse olisin väittänyt viime vuonna samoin. Ainakin yksi asia mikä pitkästä suhteesta puuttuu on alkuhuuma ja sen mukana tulevat kehut ym. Tottakai sitä on kiva ruokkia. Jos olen järkevä, hillitsen tietenkin itseni. Molemmat vaihtoehdot vain harmittaa. Ap
Vanhat sanonnat, kuka toista haukkuu , se itse on ja myös pilkka osuu omaan nilkkaan.
Ihastumiselle ei voi mitään. Aina se ei mene edes ohi, jos on oikein voimakas tunne ja paljon vetovoimaa. Sitten pitää ehkä miettiä onko nykyisessä suhteessa järkeä olla.