Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero 50- kymppisenä

Vierailija
17.07.2025 |

Tämä ei varmaankaan ole ensimmäinen ketju tästä aiheesta, mutta ei se mitään.

Parisuhde alkaa tuntua todella kuolleelta.Ei ole mitään yhteistä.Puolison näkeminen ei ilahduta.Tulevaisuuden visioita ei ole.

Ei olla mikään nuoresta saakka yhdessä ollut pariskunta, vaan löysimme toisemme noin kymmenen vuotta sitten.. Mikään ei mennyt kuten odotin ja miten yhdessä suunniteltiin.

Yksinolokin on parempi kuin tämä suhde..Ennen tätä suhdetta elin pitkään sinkkuna ja tiedän pärjääväni sekä taloudellisesti että Mutta hirveästi kaipaan sitä, että saisin vielä rakastaa ja rakentaa yhteisen elämän yhdessä toisen ihmisen kanssa.

Onko täällä teitä, jotka on löytäneet hyvän ja sitoutuneen suhteen, jolla on tulevaisuus, tässä iässä? Kun tuntuu , että niin monille eronneille parisuhde on ollut vain lasten saantia varten, ja tässä iässä vain haluavat elää yksin ja/tai harrastaa kevyt- ja seksisuhteita.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos 500 vuotiaaksi elää, niin ehkä siinä kärsii jokusen eronkin läpi käydä...

Vierailija
2/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos 500 vuotiaaksi elää, niin ehkä siinä kärsii jokusen eronkin läpi käydä...

No huomasin nyt kirjoittanernl huolimattomasti..Pyydän, ettei tulisi lisää viisasteluja ja kuittailus siitä, virhe huomattu ja varmaan kaikki tajuavat, mitä ikää tarkoitin. Ap

Vierailija
4/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vaihdevuodet tai andropaussi, riippuen kumpaa sukupuolta olet. Sen takia niin monet eroaa keski-iässä tai ainakin vahingoittaa suhdettaan pysyvästi, kun haluaa jotain jota ei ole olemassakaan. 

Vierailija
5/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on vaihdevuodet tai andropaussi, riippuen kumpaa sukupuolta olet. Sen takia niin monet eroaa keski-iässä tai ainakin vahingoittaa suhdettaan pysyvästi, kun haluaa jotain jota ei ole olemassakaan. 

Eli koskaan ei saisi elämässään rakkautta kokea ? Ap 

Vierailija
6/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne... paitsi että meillä kuviossa myös alle kouluikäinen lapsi. Ei tosiaan viisasteluja, kiitos.

Vierailija
7/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä toivossa kannata erota, että jonkun uuden löytää. Tämä touhu on mennyt ihan ihmeelliseksi. Halutaan pelkästään kevyitä suhteita - lue: pelkkä seksi kelpaa.

Ketään sinkkua et tapaa, ellet ole tindereissä tai sinkkuryhmissä, ja niissä ei yritetä oikeasti tutustua, vaan haetaan tuota edellä mainitsemaani.

Toinen juttu on myös, että vapaalla olevat on syystä vapaina. Kyllä sinkkuuntuneet hyvät tapaukset (siis miehet) viedään käsistä ja ovat samantein varattuja uudelleen.

Olen kyllä tutustunut aivan hurjaan määrään huikeita sinkkunaisia. Harmi, ettei se ole ainakaan itselle vaihtoehto😅

Vierailija
8/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä toivossa kannata erota, että jonkun uuden löytää. Tämä touhu on mennyt ihan ihmeelliseksi. Halutaan pelkästään kevyitä suhteita - lue: pelkkä seksi kelpaa.

Ketään sinkkua et tapaa, ellet ole tindereissä tai sinkkuryhmissä, ja niissä ei yritetä oikeasti tutustua, vaan haetaan tuota edellä mainitsemaani.

Toinen juttu on myös, että vapaalla olevat on syystä vapaina. Kyllä sinkkuuntuneet hyvät tapaukset (siis miehet) viedään käsistä ja ovat samantein varattuja uudelleen.

Olen kyllä tutustunut aivan hurjaan määrään huikeita sinkkunaisia. Harmi, ettei se ole ainakaan itselle vaihtoehto😅

No tämä suhde on kyllä tuhoon tuomittu joka tapauksessa. Ja mulla on monia omiakin unelmia, joiden toteuttaminen olisi mahdollista yksin, mutta ei tässä suhteessa..Silti tosiaan toivon, että saisin vielä rakkaudenkin kokea, kun sitä ei ole suhteissani koskaan ollut.Ap

Vierailija
9/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne... paitsi että meillä kuviossa myös alle kouluikäinen lapsi. Ei tosiaan viisasteluja, kiitos.

Tsemppiä sinullekin mietintään. Ap 

Vierailija
10/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin eikä voi vähempää kiinnosta mikään uusi suhde. Paljon mukavampi näin. 

Vierailija
11/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä suhde on kyllä tuhoon tuomittu joka tapauksessa. Ja mulla on monia omiakin unelmia, joiden toteuttaminen olisi mahdollista yksin, mutta ei tässä suhteessa..Silti tosiaan toivon, että saisin vielä rakkaudenkin kokea, kun sitä ei ole suhteissa

Miten voi olla suhteessa ilman rakkautta? Mikä suhde sellainen on? En ymmärrä.

Vierailija
12/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 49 vuotiaana ja mitään sutinaa ei ole ollut. Olen nyt kohta 55 vuotias. Mutta en eronnut uuden parisuhteen toivossa. Ymmärrän, että tässä iässä se on jo lähes mahdoton yhtälö. 

Vierailija
13/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just noin monet ajattelee, tuota kuuleekin jatkuvasti..Mua taas kiinnostaa uusi suhde ja se , onko joku sen löytämisessä onnistunut..Siis niin, että se uusi suhde on ollut aidosti hyvä.ap

Vierailija
14/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on mahdollista löytää. Tinderiin vaan rohkeasti.

Vierailija
15/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just noin monet ajattelee, tuota kuuleekin jatkuvasti..Mua taas kiinnostaa uusi suhde ja se , onko joku sen löytämisessä onnistunut..Siis niin, että se uusi suhde on ollut aidosti hyvä.ap

Mitä väliä, jos nykyinen suhteesi on huono. Ei siihen silti kannata jäädä.

Vierailija
16/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä suhde on kyllä tuhoon tuomittu joka tapauksessa. Ja mulla on monia omiakin unelmia, joiden toteuttaminen olisi mahdollista yksin, mutta ei tässä suhteessa..Silti tosiaan toivon, että saisin v

Parisuhde, joka on valittu, jossa on ihastuttu ja rakastuttu, mutta se ei ole muuttunut rakastamiseksi ja pettymyksiä on ollut niin paljon että kaikki myönteiset tunteet toista kohtaan alkavat olla kuolleet.ap

Vierailija
17/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin 49 vuotiaana ja mitään sutinaa ei ole ollut. Olen nyt kohta 55 vuotias. Mutta en eronnut uuden parisuhteen toivossa. Ymmärrän, että tässä iässä se on jo lähes mahdoton yhtälö. 

Masentava ajatus. Koko elämä ilman, että olisi kokenut rakkauden. Ap

Vierailija
18/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, jos nykyinen suhteesi on huono. Ei siihen silti kannata jäädä.

On sillä väliä. Ei eron kannalta , mutta eron jälkeisen eron kannalta..Mitä elämältään voi odottaa vai johtuuko elämästään vain toteamaan  että paska reissu ja vielä jatkuu.. AP 

Vierailija
19/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kyllä. Rahakaskin ihminen. Seurusteltu pari vuotta. Heti edellisen eron jälkeen tai itse asiassa ennen muuttoa löysin tämäisen. Elämä hymyilee. Menossa kuudes yhteenmuutto. Onkohan tää nyt sopivin.

Make

Vierailija
20/77 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin 25 vuoden yhdessä olon jälkeen 47-vuotiaana 8 vuotta sitten. Olisi pitänyt erota jo aiemmin, mutta, niin...lapset. Tosin nuorinkin oli silloin jo 10. Eropäätös oli mun. 

Vuoden verran eron jälkeen puhaltelin ja kursin itseäni kasaan. Sitten varovasti deittailemaan. Oli siinä pari vakavampaakin suhdetta, kaatuivat etäisyyteen, erillaisiin elämäntilanteisiin, eri arvoihin, ei mitään draamaattista. Nyt viidettä vuotta yhdessä ihanan miehen kanssa, mutta en ole edes harkinnut yhteen muuttoa ennen kuin hänen nuorin muuttaa kotoa. Tää on hiukan mulle haastava tilanne, kun omat (4) on jo lähteneet kotoa, enkä jaksaisi enää kenenkään muun määräämiä aikatauluja. 

Onhan se deittailu tässä iässä todella erillaista kuin nuorena. Ihmisillä on kauhean valmiit elämät, varmaan itselläkin, on lapsia, exiä, exien exiä, exän nyxän lapsia... Melkoinen soppa pahimmillaan. 

Kannattaa miettiä hyppääkö kumppanin, jolla on lapsia, etenkin alle teini-ikäisiä, matkaan, koska sen jälkeen sun aikataulut on jonkun muun käsissä ellet pidä puoliasi. Kannattaa pitää mielessä, että lapset on aina ykkönen, todennäköisesti myös ex oikkuineen.