Riita miehen kanssa asunnon tuulettamista
Mies haluaa pitää ikkunat kiinni päiväaikaan ja tuuletuksen pois päältä, koska ulkona on kuumempaa kuin sisällä. Tuuletus vain kuulema kuumentaa asuntoa lisää.
Minä taas haluaisin ikkunat auki ja vetoa asuntoon, jotta tuntuisi viileämmältä.
Kumpi on järkevämpää?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena mietin, että eikö läpiveto viilennä asunnon?
Ei, jos ulkoilma on lämpimämpää kuin sisäilma.
Läpiveto tuo ilmavirran asuntoon mikä viilentää.
Tuo 30 asteisen ilmavirran mikä ei viilennä.
Miten miehellä on noin helvetin tyhmä nainen?
Vierailija kirjoitti:
Asunnossa loppuu happi. Avasin ikkunat ja nyt on viilentävä läpiveto. Mies mököttää kun en muka kuuntele! Tänne pyörtyy...
Mikset mene ulos hengittämään??? Mee kokeileen miten ihana on se 30 asteen läpiveto ulkona sen sijaan että kidutat miestäsi.
Anteeksi mutta jos olisit mun puoliso, eroaisin. En kestä noin tyhmiä ihmisiä. En ikinä.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asunnossa 23 astetta ja ulkona 30 astetta niin mitä tapahtuu jos avaa ikkunan? Viileneekö asunto vai lämpenee?
Ainakin mies suuttuu.
Mäkin suuttuisin mutta mulla olikin fysiikassa 10 eikä 4 kuten ap:llä.
N
ne jakaa nykyään 1-5 sun fysiikkas on vanhentunu niinku sinäkin
Ja sä oot raaka apina joka et pääse pillulle ikinä
vihanen nuori mies :D
Asutteko hometalossa? Hometalossa kannattaa tuulettaa päivittäin. Muussa tapauksessa, kuten useimmiten, miehesi on oikeassa
Vierailija kirjoitti:
Mulla on läpiveto päällänsä koska haluan saada happea eikä ulkona pysty oleen. Yöt nukun märän pyyhkeen alla. Hyvin menee.
Kokeilepa yöllä sitä läpivetoa niin et tarvitse märkää pyyhettä. Onko järkeä sitä helteistä ilmaa sisään päästää ?
Vierailija kirjoitti:
Asunnossa loppuu happi. Avasin ikkunat ja nyt on viilentävä läpiveto. Mies mököttää kun en muka kuuntele! Tänne pyörtyy...
Sama kokemus minulla. Ymmärrän joo tuon tuuletusjutun, mutta tuntuu että jos koko päivän on ikkunat kiinni niin happi loppuu. Ikkunan kun pitää auki, niin ilma sentään vaihtuu vaikka olisikin kuuma. Painovoimainen ilmanvaihto ja 60-luvun kerrostalo.
Älä tuuleta päivällä, jos et halua lämmittää sisäilmaa. Onko kaihtimet? Ne ehdottomasti kiinni kupera pinta ulospäin ja jos ei oo kaihtimia, niin verhot ikkunoiden eteen. Toimii.
Silloin kun ulkona on kuumempi kuin sisällä, se ikkunoiden auki pitäminen viilentää samaan tapaan kuin pakkasella housuun kuseminen lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Et saa helteellä mitään läpivetoa. Huoh 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asunnossa 23 astetta ja ulkona 30 astetta niin mitä tapahtuu jos avaa ikkunan? Viileneekö asunto vai lämpenee?
Ainakin mies suuttuu.
N
Mäkin suutuin aikanaan, kun sukulainen miehineen teki tuon tempun ollessamme toisella sukulaisella kylässä. Aika hankalaa nukkua, kun kaikki viileä ilma oli päästetty harakoille - kielloistani huolimatta. Tekijät eivät kertakaikkiaan tajunneet, mistä hermostuin.
Mullakin oli fysiikan numero pikkuisen isompi kuin noilla sukulaisilla. Nainen olen minäkin, joten ei tuo yksinkertaisuus tosiaan ole sukupuolesta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Miten miehellä on noin helvetin tyhmä nainen?
Valinnut sen tissiperusteella. Miettikää, kannattaako. Mä voisin tappaa ihmisen joka on noin tyhmä. Sensijaan kuitenkin erosin.
Mulla se himolämmittäjä oli mies, joka paleli ja väänsi koko talon lämmityksen 25 asteeseen kunnes sanoin sähkösopparin irti ja käskin tehdä uuden omissa nimissään. Ja erosin.
Koko muu perse kärsi kuumuutta ja päänsärkyä kun tää yksi juoppo lämmitti.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna avaan ikkunat kun mies nukkuu niin ei tarvitse kuunnella sitä narinaa.
Onpa aika ilkeästi tehty. Mies toivoo, että asunto olisi kohtuullinen asua, ja sinä päästät kuumaa ulkoilmaa sisään. Menisit itse ulos, jos kaipaat ilmavirtaa. Varmasti löytyy jokin tuulitunneli kahden kerrostalon välistä tai muualta, jossa tuulee niin, että saat nauttia ilmavirrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mies suuttuu.
N
Mäkin suutuin aikanaan, kun sukulainen miehineen teki tuon tempun ollessamme toisella sukulaisella kylässä. Aika hankalaa nukkua, kun kaikki viileä ilma oli päästetty harakoille - kielloistani huolimatta. Tekijät eivät kertakaikkiaan tajunneet, mistä hermostuin.
Mullakin oli fysiikan numero pikkuisen isompi kuin noilla sukulaisilla. Nainen olen minäkin, joten ei tuo yksinkertaisuus tosiaan ole sukupuolesta kiinni.
Ot mutta kylmä ilma ei karannut harakoille vaan lämmin ilma tuli sisälle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa helteellä mitään läpivetoa. Huoh 🙄
Tottakai saa jos ikkunat auki asunnon molemmilla puolilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mies suuttuu.
N
Sen verran korjaan, että viileä ei karkaa vaan lämpö tulvii sisään.
Miksi ensin helteen perään vinguitte ja nyt pyörryttää ja ahdistaa. Kärsikää nyt, saitte mitä halusitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa aika ilkeästi tehty. Mies toivoo, että asunto olisi kohtuullinen asua, ja sinä päästät kuumaa ulkoilmaa sisään. Menisit itse ulos, jos kaipaat ilmavirtaa. Varmasti löytyy jokin tuulitunneli kahden kerrostalon välistä tai muualta, jossa tuulee niin, että saat nauttia ilmavirrasta.
Ap:lla on korvien välissä tuulitunneli.
Löyhytän parvekkeen ovella ilmavirtaa sisälle.