Riita miehen kanssa asunnon tuulettamista
Mies haluaa pitää ikkunat kiinni päiväaikaan ja tuuletuksen pois päältä, koska ulkona on kuumempaa kuin sisällä. Tuuletus vain kuulema kuumentaa asuntoa lisää.
Minä taas haluaisin ikkunat auki ja vetoa asuntoon, jotta tuntuisi viileämmältä.
Kumpi on järkevämpää?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Naisena mietin, että eikö läpiveto viilennä asunnon?
Ei, jos ulkoilma on lämpimämpää kuin sisäilma.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulet, että asunnon sisäilmalle käy, jos 25 asteisen asunnon ikkunat avataan kun ulkona on 30? Jollain tapaa maagisesti se ulkoilma jäähtyy vai?
Vierailija kirjoitti:
No miten se riita päättyi ?
Ero tuli. Mies lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läpiveto tuo ilmavirran asuntoon mikä viilentää.
Kannattaa jäähdyttää se ulkoilma ennen kuin päästää sen sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulet, että asunnon sisäilmalle käy, jos 25 asteisen asunnon ikkunat avataan kun ulkona on 30? Jollain tapaa maagisesti se ulkoilma jäähtyy vai?
Torjun ilmaston lämpenemistä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se mene keskiarvon mukaan? 25 ja 30 asteen ilma sekoittuu niin se on 27,5 astetta? Plus läpivedon aiheuttama ilmavirta niin asunnossa on silloin viileämpää kuin jos ei avaisia ikkunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan. Miksi se tuuletus pitää myös ottaa pois päältä ?
Koska se imee sitä kuumaa ulkoilmaa asuntoon. ap
Pitäkää ilmanvaihto minimissä päivällä (ei tietenkään kokonaan kiinni) ja täysillä yöllä kun ulkona on viileää.
Helleilmaa ei pidä päästää päivällä sisälle. Etkö ole tajunnut jatsoa lämpömittarilka, miten "tuuletat" asunnon kuumaksi?
Käytä tuuletinta.
En tajua miten perus lämpöfysiikka on joillekin noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se mene keskiarvon mukaan? 25 ja 30 asteen ilma sekoittuu niin se on 27,5 astetta? Plus läpivedon aiheuttama ilmavirta niin asunnossa on silloin viileämpää kuin jos ei avaisia ikkunaa.
Ei suoraan. Riippuu myös ilman kosteudesta.
Vierailija kirjoitti:
No miten se riita päättyi ?
Mies joi sanaakaan sanomatta pullon jallua yhdellä huikalla ja meni makuupussin kanssa maakellariin nukkumaan. Onhan siellä kaljaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asunnossa 23 astetta ja ulkona 30 astetta niin mitä tapahtuu jos avaa ikkunan? Viileneekö asunto vai lämpenee?
Ainakin mies suuttuu.
Mäkin suuttuisin mutta mulla olikin fysiikassa 10 eikä 4 kuten ap:llä.
N
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jäähdyttää se ulkoilma ennen kuin päästää sen sisälle.
Laitoin 1.5l limupulloon vettä ja pakastimeen tunniksi. Nyt jäätynyt vesipullo avoimen tuuletusikkunan eteen. Näin ulkoa tuleva lämmin ilma viilenee. Keksin ihan itse tämän kikan 👍
kyll se on oikeessa. pitäkää ovet ja muut lävet kiinni jos ei ole koneellista ilmastointia. ihan sama kun autossa
Vierailija kirjoitti:
Naisena föönaa tukkaasi ja mieti, viileneekö pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läpiveto tuo ilmavirran asuntoon mikä viilentää.
Sun on pakko olla Spede.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi tapa
Onko jälkimmäinen sana substantiivi vai käskymuotoinen verbi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asunnossa 23 astetta ja ulkona 30 astetta niin mitä tapahtuu jos avaa ikkunan? Viileneekö asunto vai lämpenee?
Ainakin mies suuttuu.
Mäkin suuttuisin mutta mulla olikin fysiikassa 10 eikä 4 kuten ap:llä.
N
ne jakaa nykyään 1-5 sun fysiikkas on vanhentunu niinku sinäkin
Mulla on läpiveto päällänsä koska haluan saada happea eikä ulkona pysty oleen. Yöt nukun märän pyyhkeen alla. Hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on läpiveto päällänsä koska haluan saada happea eikä ulkona pysty oleen. Yöt nukun märän pyyhkeen alla. Hyvin menee.
ei se happi mihinkään katooo helevetin hölömö :D
Ainakin mies suuttuu.