Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita miehen kanssa asunnon tuulettamista

Vierailija
16.07.2025 |

Mies haluaa pitää ikkunat kiinni päiväaikaan ja tuuletuksen pois päältä, koska ulkona on kuumempaa kuin sisällä. Tuuletus vain kuulema kuumentaa asuntoa lisää.

Minä taas haluaisin ikkunat auki ja vetoa asuntoon, jotta tuntuisi viileämmältä.

Kumpi on järkevämpää? 

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lämpötiloista, mutta itselläni helpompi olla läpivedossa. Riippuu varmaan paljon siitä, että saako kunnollisen läpivedon. Toinen voi viihtyä paremmin seisovassa 25-asteessa ja  toinen paremmin vaihtuvassa 28-asteessa. 

Vierailija
122/127 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä lämpötiloista, mutta itselläni helpompi olla läpivedossa. Riippuu varmaan paljon siitä, että saako kunnollisen läpivedon. Toinen voi viihtyä paremmin seisovassa 25-asteessa ja  toinen paremmin vaihtuvassa 28-asteessa. 

Pidän ikkunat kiinni ja sisällä on tornituuletin. Avaan ikkunasta vasta illalla, kun ulkolämpötilä laskee ja aamupäivällä taas kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan. Miksi se tuuletus pitää myös ottaa pois päältä ?

Koska se imee sitä kuumaa ulkoilmaa asuntoon. ap

Perusilmanvaihto ei ole mitään tuuletusta. Opettele ensin käyttämään oikeanlaisia termejä, ja yritä keskustelua vasta sitten.

Vierailija
124/127 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on nyt tyhmemmällekin selvää, että helteellä on ikkunat ja verhot kiinni, jottei kuuma ilma ja aurinko lämpösäteily tule asuntoon. Yöllä kun viileämpää kuin asunnossa, voi ikkunan avata 

Ei näytä olevan, tästä ap. toimii hyvänä esimerkkinä. On siinä miehellä kestämistä riidellä näin ääliömäisestä asiasta.

Tulee mieleen spden sketsi autosta ja renkaista ja tasauspyörästä meneekö ulommainen rengas eri nopeutta kuin sisemmäinen rengas kääntyessä 😁 

Ei ulompi yhtään nopeammin pyöri. Se vain kulkee pitemmän matkan! Jos vaikka toinen jalka kävelisi nopeammin kuin toinen niin sehän olisi kotona eri aikaan!

Vierailija
125/127 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena mietin, että eikö läpiveto viilennä asunnon? 

Housuissas on läpiveto. T.nainen

Vierailija
126/127 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole asunnossani kuuma vaikka ei ole mitään ilmastointilaitetta eikä edes yhtään tuuletinta. Läpitalon huoneisto, jossa olohuone ja parveke etelään päin ja makkari sekä keittiö pohjoisen suuntaan. Makkarissa pimennysverhot ikkunan edessä kiinni puoleen päivään, kaikki ikkunat paitsi olohuoneesta auki koko päivän. Parvekkeen ovi auki ja myös parvekelasit auki puoleen päivään9 (läpiveto). Aurinko alkaa porottaa parvekkeelle puolen päivän jälkeen ja silloin suljen parvekkeen oven ja pidän sen kiinni. Minulle ei tule helposti hiki eikä kuumuus vaivaa ja siihen voi osaltaan vaikuttaa myös se ettei oma kehoni kehitä kuumallakaan ilmalla lämpöä ja hikeä koska minulla ei ole läskejä ja ylipainoa.

Esimerkillisen oikein toimittu. Minä teen samalla tavalla. Pimennysverhoja ei ole, sälekaihtimet on.

Vierailija
127/127 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mikä on tämä kuuluisa viilentävä läpiveto kun tuuletusikkunoista syöksyy kuumaa ilmaa sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä