Sinä kesäksi töihin palannut opettaja, joka vanhempainvapailla
Eikö yhtään hävetä!? Mitä töitä teet, valmisteletko tunnit sijaiselle syksyksi?
Kommentit (214)
Oksettavaa touhua. Doge tännekin tarvitaan ja pian.
Eikö sijaisille opetusalalla makseta lomarahoja?
Työsuhteen pituus on tiedossa kun työn ottaa vastaan. Jos haluat saada palkan kesältä, älä ota vastaan paikkaa, josta et saa palkkaa kesältä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en häpeäisi, järjestelmä hyväksyy tälläisen, ei ole yksittäisen opettajan vika.
Kertoo opettajien moraalista tai siis sen puutteesta.
On todella noloa eikä ne mitään valmistele.
Kusipäistä toimintaa kansankynttilöiltä.
Vierailija kirjoitti:
No ei, kun se vakiopettaja palaa muka töihin kesäksi ja joululomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Lomakorvauksia kyllä mutta ne siteen taas lykkää työttömyyspäivärahan saantia.
Mites se menee muilla aloilla, onko lomat mahdollista pitää vanhempainvapaan päätteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Itse en häpeäisi, järjestelmä hyväksyy tälläisen, ei ole yksittäisen opettajan vika.
Onhan.
Vierailija kirjoitti:
Työsuhteen pituus on tiedossa kun työn ottaa vastaan. Jos haluat saada palkan kesältä, älä ota vastaan paikkaa, josta et saa palkkaa kesältä.
Oletko tyhmä?
Palkanmaksu loppuu sijaisen osalta joka tapauksessa suvivirteen tuli vakituinen kesäksi "töihin" tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Lomakorvauksia kyllä mutta ne siteen taas lykkää työttömyyspäivärahan saantia.
No mikä kommentti tämäkin nyt on. Eihän samaan aikaan voi saada lomapalkkaa ja työttömyyskorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä?
Tietenkin, olen opettaja. En ole koskaan edes hakenut sellaista paikkaa josta en olisi saanut palkkaa kesältä.
Vierailija kirjoitti:
Palkanmaksu loppuu sijaisen osalta joka tapauksessa suvivirteen tuli vakituinen kesäksi "töihin" tai ei.
Miksi menet kesäksi ns. töihin? Oletko rahanahne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä kommentti tämäkin nyt on. Eihän samaan aikaan voi saada lomapalkkaa ja työttömyyskorvausta.
Tuo on tuore muutos. Vielä kaksi vuotta sitten sai lomakorvaukset ja työttömyyskorvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön. Niin kauan kuin opettajat tekevät noin, asiaan ei tule mitään muutosta. Kehtaattekin.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, koska vakiope haki virkavapaata vain suvivirteen asti. Eikö ole hieman itsekästä! Ottaa lomat itselleen, vaikka toinen teki vuoden työt.
Meidän kaupungissa menee niin, että jos vakkari ei ota kesän palkkaa vastaan, ajatuksena juurikin, että raha menisi ansaitusti sijaisuuden tekijälle, niin kesän palkkaa ei makseta kellekään. Eli kaupungin päätös, ei yksittäisen opettajan. Toivon, että tämäkin asia huomioidaan keskustelussa. Tiedän, koska kysyin asiaa oman äitiyslomani aikana ja näin sanottiin.