Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäsi pahin vastoinkäyminen/pettymys?

Vierailija
16.07.2025 |

Itsellä ollut sellainen kokemus joka vienyt elämänilon ja masentanut täysin sängynpohjalle. Vastoinkäyminen ja pettymys on ollut niin suuri että olen harkinnut itsemurhaa päivittäin. 

Olen elämässäni ajautunut onnellisesta ja iloisesta ihmisestä vaikeasti masentuneeksi ja lamaantunreksi käveleväksi ruumiiksi.

En kykene nauttimaan mistään mikä ennen tuonut iloa. En tiedä miten selviän tästä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kuvittelet viimein onnistuneesi jossain: Suoritit ammatillisen perustutkinnon kiitettävin arvosanoin alalta, jossa piti olla työvoimapula. Huomaat olevasi täsmälleen samassa tilanteessa kuin ennen koulutukseen lähtemistä: Lähettelet työhakemuksia, joihin ei vastata yhtään mitään.

Oletko vaikeasti masentunut ?

Vierailija
22/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheemme menetti asunnon eikä kukaan auttanut. Olen itse sairastunut ja työkyky meni. Sen jälkeen kun jouduimme tilapäismajoitukseen, yllättäen löytyi kaikenlaista kunnan palkkaamaa konsulttifirmaa muka meidän tueksi. Miksi tätä rahaa ei kaytetty siihen että olisimme voineet asua asunnossamme? Nyt on koko elämä mennyt viemäristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimeä yhtä, mutta sanoisin että vanhemman aiheuttama henkinen väkivalta lapsena, bileissä kokemani raiskaus nukkuessani sekä elämäni rakkauden menettäminen olivat varmaan ne isoimmat. Toki olen menettänyt myös työpaikan pari kertaa, pari ystävää, kokenut lievää väkivaltaa ja toisen vanhemman vakava sairastuminen olivat kovia kokemuksia. Mutta olen myös saanut elämässä niin paljon hyvää joten sitä vaan jaksaa yrittää ja nykyään elämä hymyilee :) Ihminen voi olla yllättävän kestävä. 

Vierailija
24/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kuvittelet viimein onnistuneesi jossain: Suoritit ammatillisen perustutkinnon kiitettävin arvosanoin alalta, jossa piti olla työvoimapula. Huomaat olevasi täsmälleen samassa tilanteessa kuin ennen koulutukseen lähtemistä: Lähettelet työhakemuksia, joihin ei vastata yhtään mitään.

Oletko vaikeasti masentunut ?

En. Olen realisti.

Se, että näkee tosiasiat, eikä kuvittele elämäänsä paremmaksi kuin se oikeasti on, ei ole masennusta.

Vierailija
25/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahteenkin kertaan kerroin kokemuksestani, mutta menee poistoon aina. Älkää kirjoittako mitään omakotitaloon liittyvää. Sensuuri iskee heti. 

Vierailija
26/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisen lapsen im yritykset.

Vierailija
27/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha tässä on mielessä jatkuvasti

Ap

Vierailija
28/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisen kuolema 

Vierailija
29/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman lapsen kuolema 90 luvulla ja nyt oma vakava sairaus josta ei ole paranemiis mahdollisuutta

Vierailija
30/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kävin paljin koulua ja varsin hyvin aina työllistäneellä alalla, työkokemukseni on vaan lähinnä määräaikaista pätkää. 

Vierailija
31/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en kerrokaan tarkkaa syytä koska moni pitäisi sitä liian vähäpätöisenä. Ja voisi nauraa tilanteelle. Itselle paljon rankempaa en voisi tietää ja jollekin joka ei ymmärrä omaa tilannettani niin se voisi kuulostaa vaan joltain mitättömältä takaiskulta.

Ap

Eihän kukaan voi tukea sinua, jos et anna siihen mahdollisuutta.

Itselläni on ollut niin vaikea koko elämä, että on vaikea valita, minkä ottaisi pahimmaksi. Varmaan koko elämän kaikkineen. Silti ymmärrän, että jollekin muille pieneltäkin näyttävä asia voi olla sen kokijalle todella suuri ja vaikea.

Petyitkö johonkin ihmiseen pahasti? Menetit jotain?

Tarkemmin en kerro jottei minua tunnistettaisiin mutta lyhyesti korkeakoulun opiskelijavaihto keskeytys puolessa välissä omien terveydellisten syiden vuoksi.

Ainakin minä ymmärrän pettymyksen. Itsekin jouduin pitämään opinnoista välivuoden terveydellisistä syistä. 

Oletko ottanut huomioon, että itsetuhoajatukset eivät välttämättä ole omiasi vaan johtuvat aivokemiasi epätasapainosta tai mahdollisesta lääkityksestäsi. 

Nyt toivotaan, että terveytesi kohenisi ja pääsisit jatkamaan elämääsi ja opintojasi, eikö. Mutta sure, ole pettynyt ja vihainen, anna kaikkien nousevien tunteiden tulla. Näin saat ne terveesti käsiteltyä heti oikea-aikaisesti.

Halaus <3

Vierailija
32/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään

Vierailija
33/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisen kuolema.

Vierailija
34/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ja etenevä sairastuminen, johon samaan syssyyn osui täysin demoninen ja alaspainava/narsistinen ihmissuhde. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi