Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäsi pahin vastoinkäyminen/pettymys?

Vierailija
16.07.2025 |

Itsellä ollut sellainen kokemus joka vienyt elämänilon ja masentanut täysin sängynpohjalle. Vastoinkäyminen ja pettymys on ollut niin suuri että olen harkinnut itsemurhaa päivittäin. 

Olen elämässäni ajautunut onnellisesta ja iloisesta ihmisestä vaikeasti masentuneeksi ja lamaantunreksi käveleväksi ruumiiksi.

En kykene nauttimaan mistään mikä ennen tuonut iloa. En tiedä miten selviän tästä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseeköhän tästä koskaan yli

Vierailija
2/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et kerro mikä se kokemus oli? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sikäli hankala aihepiiri, koska jokaisen kokemusmaailmat ovat niin erilaiset. Jos joku kertoo täällä surustaan, niin sitä ei tulisi arvostella tai arvottaa. Valitettavasti sellaista tapahtuu ja siksi olisin kriittinen mitä jaan tuntemattomille vaikeista kokemuksistani. 

ei ap

Vierailija
4/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en kerrokaan tarkkaa syytä koska moni pitäisi sitä liian vähäpätöisenä. Ja voisi nauraa tilanteelle. Itselle paljon rankempaa en voisi tietää ja jollekin joka ei ymmärrä omaa tilannettani niin se voisi kuulostaa vaan joltain mitättömältä takaiskulta.

Ap

Vierailija
5/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tottunut saamaan aina kaiken helpolla?

Vierailija
6/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen tehnyt paljon töitä onneni eteen

Vierailija
7/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en kerrokaan tarkkaa syytä koska moni pitäisi sitä liian vähäpätöisenä. Ja voisi nauraa tilanteelle. Itselle paljon rankempaa en voisi tietää ja jollekin joka ei ymmärrä omaa tilannettani niin se voisi kuulostaa vaan joltain mitättömältä takaiskulta.

Ap

Eihän kukaan voi tukea sinua, jos et anna siihen mahdollisuutta.

Itselläni on ollut niin vaikea koko elämä, että on vaikea valita, minkä ottaisi pahimmaksi. Varmaan koko elämän kaikkineen. Silti ymmärrän, että jollekin muille pieneltäkin näyttävä asia voi olla sen kokijalle todella suuri ja vaikea.

Petyitkö johonkin ihmiseen pahasti? Menetit jotain?

Vierailija
8/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni pahimmat pettymykset ovat entisen avoliittoni päättyminen ja entisen työpaikkani lakkauttaminen. Näin, vaikka molemmista seurasi jälkikäteen ajatellen muutos parempaan, eikä suinkaan huonompaan. Vaan tilanteen ollessa päällä, olin todella ahdistunut.

Vierailija
9/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eihän kukaan voi tukea sinua, jos et anna siihen mahdollisuutta.

Itselläni on ollut niin vaikea koko elämä, että on vaikea valita, minkä ottaisi pahimmaksi. Varmaan koko elämän kaikkineen. Silti ymmärrän, että jollekin muille pieneltäkin näyttävä asia voi olla sen kokijalle todella suuri ja vaikea.

Petyitkö johonkin ihmiseen pahasti? Menetit jotain?

Tarkemmin en kerro jottei minua tunnistettaisiin mutta lyhyesti korkeakoulun opiskelijavaihto keskeytys puolessa välissä omien terveydellisten syiden vuoksi.

Todella rankka pettymys kun suunnitellut tätä kovasti ja odottanut ja kaikki menee pieleen. On tässä ollu itsemurha ajatukset hyvin läsnä ja vaikea masennus .

Vierailija
10/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni pahimmat pettymykset ovat entisen avoliittoni päättyminen ja entisen työpaikkani lakkauttaminen. Näin, vaikka molemmista seurasi jälkikäteen ajatellen muutos parempaan, eikä suinkaan huonompaan. Vaan tilanteen ollessa päällä, olin todella ahdistunut.

Ahdistunut muttei masentunut? Ei kuulosta kovin vakavalle kun muutos parempaan tullut

Vierailija
11/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet, että kukaan haluaisi kertoa sinulle pettymyksistään, kun et itsekään kerro, mikä se pettymys oli?

Vierailija
12/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että kukaan haluaisi kertoa sinulle pettymyksistään, kun et itsekään kerro, mikä se pettymys oli?

Pari viestiä ylempänä juuri kerroin 

Vierailija
13/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistunut muttei masentunut? Ei kuulosta kovin vakavalle kun muutos parempaan tullut

Miksi ahdistus olisi lievempi mielenhäiriö kuin masennus? Usein niissä molemmissa on hyvin samankaltaisia tuntemuksia.

Vierailija
14/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämäni on ollut sarja pettymyksiä. :D Ei jokaikinen juttu tietenkään, mutta...niin. 

Synnyin päihdeongelmaisille vanhemmille -> traumoja. 

Puutteellisen sosiaalistamisen, hygienian ym. takia jouduin kiusatuksi -> muutuin pelokkaaksi ja syrjäänvetäytyväksi, ihmisiä säikkyväksi. 

Teininä huostaanotto paikkaan, jossa kaltoinkohtelua ja raisk.yritys -> lisää traumoja

Mielenterveys petti aikuisuuden kynnyksellä, samalla linjalla on jatkettu nyt 20 vuotta. En pääse ikäni tai diagnoosieni takia edes eläkkeelle; kaikki mistä kärsin on pohjimmiltaan terveen mielen reaktio minulle tapahtuneisiin asioihin olosuhteisiin. En ole ns. hullu, enkä sairasta mitään perinnöllistä. Roikun siis työttömänä kun en kunnon hoitoakaan saa...viimeksi reilu vuosi sitten hain Kelan tukea terapiaan, eivät kokeneet että vointini riittää. Roikutaan sitten löysässä hirressä. :D

Vierailija
15/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko elämäni on ollut sarja pettymyksiä. :D Ei jokaikinen juttu tietenkään, mutta...niin. 

Puutteellisen sosiaalistamisen, hygienian ym. takia jouduin kiusatuksi -> muutuin pelokkaaksi ja syrjäänvetäytyväksi, ihmisiä säikkyväksi. 

Teininä huostaanotto paikkaan, jossa kaltoinkohtelua ja raisk.yritys -> lisää traumoja

Mielenterveys petti aikuisuuden kynnyksellä, samalla linjalla on jatkettu nyt 20 vuotta. En pääse ikäni tai diagnoosieni takia edes eläkkeelle; kaikki mistä kärsin on pohjimmiltaan terveen mielen reaktio minulle tapahtuneisiin asioihin olosuhteisiin. En ole ns. hullu, enkä sairasta mitään perinnöllistä. Roikun siis työttömänä kun en kunnon hoitoakaan saa...viimeksi reilu vuosi sitten hain Kelan tukea terapiaan, eivät kokeneet että vointini riittää. Roikutaan sitten löysässä hirressä. :D

Mikä sua siis pitelee ettet pistä elämääsi järjestykseen?

Vierailija
16/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveys petti aikuisuuden kynnyksellä, samalla linjalla on jatkettu nyt 20 vuotta. En pääse ikäni tai diagnoosieni takia edes eläkkeelle; kaikki mistä kärsin on pohjimmiltaan terveen mielen reaktio minulle tapahtuneisiin asioihin olosuhteisiin. En ole ns. hullu, enkä sairasta mitään perinnöllistä. Roikun siis työttömänä kun en kunnon hoitoakaan saa...viimeksi reilu vuosi sitten hain Kelan tukea terapiaan, eivät kokeneet että vointini riittää. Roikutaan sitten lö

Kuulostat ilkeälle paskapersulle mutta olisiko vaikka se että henkilöllä ei yksinkertaisesti ole lainkaan voimia siihen? Se on aina toisen helppo huudella kun ei itse ole kokenut mitään vastaavaa.

Vierailija
17/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se elämäni vaikein kokemus olisi ollut hyvän elämän eläneelle pikku juttu. Mutta minulle, joka on taistellut koko elämänsä ajan olemassaolon oikeutuksesta, se pikku asia "katkaisi kamelin selän".

Vierailija
18/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuvittelet viimein onnistuneesi jossain: Suoritit ammatillisen perustutkinnon kiitettävin arvosanoin alalta, jossa piti olla työvoimapula. Huomaat olevasi täsmälleen samassa tilanteessa kuin ennen koulutukseen lähtemistä: Lähettelet työhakemuksia, joihin ei vastata yhtään mitään.

Vierailija
19/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveys petti aikuisuuden kynnyksellä, samalla linjalla on jatkettu nyt 20 vuotta. En pääse ikäni tai diagnoosieni takia edes eläkkeelle; kaikki mistä kärsin on pohjimmiltaan terveen mielen reaktio minulle tapahtuneisiin asioihin olosuhteisiin. En ole ns. hullu, enkä sairasta mitään perinnöllistä. Roikun siis työttömänä kun en kunnon hoitoakaan saa...viimeksi reilu vuosi sitten hain Kelan tukea terapiaan, eivät kok

Kuka sanoi että se helppoa olisikaan mutta lopulta kukaan muu ei pysty sitä tekemään kuin henkilö itse. Ei se auta jos vaan istuu ja odottaa että joku muu tekee jotain.

Vierailija
20/34 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveys petti aikuisuuden kynnyksellä, samalla linjalla on jatkettu nyt 20 vuotta. En pääse ikäni tai diagnoosieni takia edes eläkkeelle; kaikki mistä kärsin on pohjimmiltaan terveen mielen reaktio minulle tapahtuneisiin asioihin olosuhteisiin. En ole ns. hullu, enkä sairasta mitään perinnöllistä. Roikun siis työttömänä kun en kunnon hoitoakaan saa...viimeksi reilu

Ok boomer

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän