Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä aloit lihomaan / kokemaan painonhallinnan vaikeaksi?

Vierailija
16.07.2025 |

Minkä ikäisenä aloitte kokemaan painonhallinnan vaikeaksi? Jos olet lihonut normaalipainosta, minkä ikäisenä tämä tapahtui? 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

56 vuotta, jostain syystä rupesin lihomaan. Yhdeksi syyksi ilmeni sydänsairaus, mutta on pakko olla muutakin. Syön ja juon kuten ennenkin, jolloin olin hoikka. Liikuntaa jonkin verran vähemmän muttei paljoa.

Syy on se ettet tee mitään lihasten säilyttämiseksi.Ei siihen kävely auta.

Vierailija
42/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

48/49. Olen yhä normaalipainossa.

Kaikki uskoo 🤣😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin repiä sipsipussin pois kehopositiiviselta ihralöllykältä 🥰🤗🤭

Vierailija
44/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

56 vuotta, jostain syystä rupesin lihomaan. Yhdeksi syyksi ilmeni sydänsairaus, mutta on pakko olla muutakin. Syön ja juon kuten ennenkin, jolloin olin hoikka. Liikuntaa jonkin verran vähemmän muttei paljoa.

Niinkö? Miksi sitten käyn puntilla säännöllisesti? Oikea besserwisser siellä

Vierailija
45/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen oletus on että jonkin ikäisenä rupeaa lihomaan?

Harva on syntyessään läski

Vierailija
46/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin lihota 4-5 -vuotiaana, kun muutettiin maalle. Söin tylsyyteen ja yksinäisyyteen.

6-vuotiaasta lähtien olin ylipainoinen, lukioon asti. Tai no 12-vuotiaana hetken normaalipainon ylärajalla, kun oli paljon liikuntaa.

17-24--vuotiaana hoikka tai normaalipainoinen.

25-27-vuotiaana normaalin ja ylipainon rajalla, yleensä kilon tai pari yli. Kansanopiston ruuat lihotti ja ei meinannut saada painoa pois.

28-39 - vuotiaana normaalipainoinen tai hoikka, joskin yhtenä vuonna kävin ylipainon puolella, kun oli vaikea elämäntilanne.

Vierailija
47/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin repiä sipsipussin pois kehopositiiviselta ihralöllykältä 🥰🤗🤭

Väkivalta ei ole ratkaisu. Harjoittele itsehillintää ja jätä seuraavalla kerralla se sipsipussisi ostamatta. 🥰🤗🤭

Vierailija
48/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin lihota 5-vuotiaana, neuvolakortissa on maininta ja lukee isolla ettei painokäyrä saa nousta enempää. No nousihan se, bmi ollut aina 30-35 vaikka mitä tekisi.

Vierailija
49/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

31v jotain tapahtui. Sain 4 lasta 22v-29v iässä. Raskauskilot suli jokaisesta nopeasti pois. Otin hormonikierukan noihin aikoihin ja lihoin 10kg. Mitään en mielestäni muuttanut ruokavaliossani. Olen nyt 2v ajan yrittänyt saada tuota ylimääräistä 10kg pois, mutta ei vaan liiku mihinkään.

N34

Ihan tyypillinen, itellä tuli 8kg ja lähti vasta kun otatin kierukan pois. Et todellakaan saa sitä painoa alas niin kauan kuin kierukkaa pidät. 

Tätäkin olen harkinnut kun alkaa turhauttamaan loputon laihdutus ilman tulosta. Kierukka itsessään vaan on niin kätevä kun ei menkkoja. 

Vierailija
50/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jouduin työttömäksi, aloitin kuntoilun. Tai siis lisäsin sitä. Kun sain työtä, loppui kuntoilu. Olin aika poikki uuden työn jälkeen ja ostin usein karkkia matkalla kotiin. Siitä se lähti. Taisin olla silloin 55. 

En ollut sairaalloisen lihava enkä huonossa kunnossa mutta perussairaus ja lääkkeet väsyttää...nyt kunto hyvö ja puolet kiloista karistettu.  Edelleen töissä mutta se ei enää stressaa kun opin sen työn.

Vierailija
51/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotiaana

Vierailija
52/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei myöskään salilla käynti. Kävely itse asiassa paremmin. Voimaharjoittelu on kuitenkin suositeltavaa samalla kun laskee kaloreita ja laihtuu.

Vierailija
53/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

48/49. Olen yhä normaalipainossa.

Kaikki uskoo 🤣😆

Mitä tää naureskelija selittää? 😳 Itsellä sama, 49-vuotiaana alkanut paino nousta, mutta minä myös olen kyllä normaalipainon rajoissa. Vielä. Sivusta

Vierailija
54/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+

Vierailija
55/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v ja mulla on täysi työ että painan edes 50kg. 

Vierailija
56/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 26-vuotiaana 45 kg/165 cm kun aloitin mielialalääkkeet. Nyt 10 v myöhemmin 36-vuotiaana painoa 85 kg ja nousee vaan koska lääkkeet aiheuttavat pohjattoman nälän ja syön todella paljon enkä voi hillitä itseäni.

Vierailija
57/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lihava jo lapsena, ylipainoa ollut aina. Neljä raskautta toivat kiloja lisää. Noin 45-vuotiaana aloin tietoisesti vähentää syömistä ja paino putosi 25 kiloa, aikaa meni kuitenkin 10 vuotta. Yllättävää kyllä - paino pysynyt poissa. 

Vierailija
58/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

39. Lopetin tupakoinnin 37-vuotiaana parinkymmenen vuoden jälkeen ja laihduin, koska pelkäsin niin paljon lihovani. Aloin harrastaa liikuntaa kunnolla, ja ilmeisesti lihasmassa nostanut painon kolme kiloa, jota en vain saa pois ja ärhäkästi tulee lisää jos syön yhtään enempää. Toisin kuin tupakoidessa. Keski-ikä ei tule yksin. 164/53

Vierailija
59/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosien aikaan /jälkeen alkaa joillakin lihominen. Itsellä myös. Vaikea hyväksyä kun aina ollut hoikka. Saisin pidettyä kurissa syömällä vähän mutta vanhentaahan se aikalailla kun kasvot roikkuu. :D Miten sitä onkin niin turhamainen että murehtii tällaisia. Itse olen mielestäni mukavamman näköinen vähän pyöreänä. 

Vierailija
60/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana olin hoikka ja painoin 55 kg, sen jälkeen lihosin e-pillereiden aloituksen ja ratsastuksen & tallitöiden loppumisen myötä ja enimmillään painoin 65-66 kg

20-vuotiaana aloitin uuden liikuntaharrastuksen ja painoin 57-58 kg

25-vuotiaana olin todella hyvässä kunnossa, oli lihasta ja aerobista kuntoa, painoin 57-58 kg

30-vuotiaana ensimmäisen lapsen jälkeen painoin 63-65 kg, liikuin pikkulapsiaikana vähemmän kuin aiemmin

35-vuotiaana painoin edelleen 63-65 kg, liikunnan määrä taas hiljalleen kasvoi

40-45 -vuotiaana painoin 60-62 kg, liikuntaa melko paljon

50-vuotiaana eli nyt paino alkanut hiljalleen nousta, vaikka liikuntaa on nyt enemmän kuin vuosikymmeneen, paino tänä aamuna 64 kg - tämäkö on nyt sitä vaihdevuosiin liittyvää painonnousua, vaikkei mulla edes ole vielä mitään vaihdevuosioireilua....

Ja pituutta on 166 cm