Minkä ikäisenä aloit lihomaan / kokemaan painonhallinnan vaikeaksi?
Minkä ikäisenä aloitte kokemaan painonhallinnan vaikeaksi? Jos olet lihonut normaalipainosta, minkä ikäisenä tämä tapahtui?
Kommentit (62)
Mikä ihmeen oletus on että jonkin ikäisenä rupeaa lihomaan?
Heti teini-iästä lähtien. Naishormonit.
Synnyin isokokoisena ja olin jo lapsena lihava.
Lapsena, nuorena ja aikuisena olin alipainoinen. 50-vuotiaana oli vihdoin normaalipainoinen, nyt olen yli 60-vuotias ja en koe painonhallintaa vaikeana.
56 vuotta, jostain syystä rupesin lihomaan. Yhdeksi syyksi ilmeni sydänsairaus, mutta on pakko olla muutakin. Syön ja juon kuten ennenkin, jolloin olin hoikka. Liikuntaa jonkin verran vähemmän muttei paljoa.
Taas ihmettelen että mikä ihmeellinen automaattinen lihominen? Jossain iässä? Ei ole vielä tapahtunut. N61. Ei yhtään tarvitse edelleenkään pingottaa syömisten kanssa, syön mitä mielin, sisältäen suklaata, pizzaa, alkoholia...
Ei ole vaikeaa ellei yritä sitä pelkällä kalorien laskemisella.Lihastreeniä ja sopiva tarpeeksi-proteiinia-dieetti toimii kaiken ikäisillä.
Haluaisin repiä sipsipussin pois kehopositiiviselta ihralöllykältä 🥰🤗🤭
35v toisen lapsen jälkeen kaikki muuttui. Sitä ennen sain syödä mitä vaan koska vaan ja olin hoikka. Painoin 2.lapsen jälkeen 57kg. Joku muuttui hormoneissa ja aineenvaihdunnassa. Menkatkin muuttui ihan erilaisiksi. Nyt vaihdevuodet vaan pahentaa tilannetta. Syön vähemmän kuin ikinä ja terveellisemmin mutta olen läski.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse repiä, senkun lasket sen pussisi alas käsistäsi. 🥰🤗🤭
Vierailija kirjoitti:
31v jotain tapahtui. Sain 4 lasta 22v-29v iässä. Raskauskilot suli jokaisesta nopeasti pois. Otin hormonikierukan noihin aikoihin ja lihoin 10kg. Mitään en mielestäni muuttanut ruokavaliossani. Olen nyt 2v ajan yrittänyt saada tuota ylimääräistä 10kg pois, mutta ei vaan liiku mihinkään.
N34
Ihan tyypillinen, itellä tuli 8kg ja lähti vasta kun otatin kierukan pois. Et todellakaan saa sitä painoa alas niin kauan kuin kierukkaa pidät.
28 vuotiaaksi asti olin 55 kiloinen, sitten alkoi hankalaksi ja paino jumittunut nyt 64 kilon 30v
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen oletus on että jonkin ikäisenä rupeaa lihomaan?
No kun ne luulee että kalorikulutuksen voi päätellä pelkästä vaakalukemasta vaikka rasvaprosentti on kaukana kuvitellusta ja sitten ihmetellään miksi lihon vaikka syön juuri sopivasti.
Olen ollut lihava alle kouluikäisestä. Siis jo ajasta, kun en edes tiedostanut olevani lihava. Aina on ruoka maittanut hyvin.