Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin tytär ihastunut?

Vierailija
16.07.2025 |

Luulen, että kaverin teini-ikäinen tytär on ihastunut minuun. Tytön käytös muuttui joskus viime syksynä. Aina kun kävin heillä, tuli juttelemaan ja roikkumaan minun ja isänsä seuraan. Oli selvästi meikannut yms. jos tiesi minun olevan tulossa. Ja ainakin kerran kävi vaihtamassa vaatteet kun tulin käymään (isänsä ihmetteli ääneen vaatteiden vaihtumista). Olen kuskannut tyttöä harrastuksiin, ja näitä kyytipyyntöjä alkoi tulemaan useammin. Olen nyt järjestänyt niin, että kyytejä annan vain silloin kun tytöllä on muita kavereita mukana. Samoin olen vähentänyt heillä kotona käymistä, tai käyn silloin kun tyttö on esim. koulussa. Mutta nyt keväällä hän alkoi seuraamaan minua somessa. Ja lähettelee viestejä somen kautta. Yritän vastailla neutraalisti. Tätä on hirveän vaikea selittää tekistiksi, mutta sitä vain tietää että tytön käytös on muuttunut, ja en usko että kuvittelen. Viime viikonloppuna tyttö ilmestyi "sattumalta" paikkaan missä minä olin (selvisi somesta). Jutteli ja hengaili. Eilen selvisi, että vanhemilleen oli kertonut olevansa kavereiden kanssa ihan eri paikassa, eli oli valehdellut kotona. 

Minua pelottaa, että tyttö tekee sellaisen siirroon, että joudun torjumaan hänet suoraan. En haluaisi loukata tai suututtaa tyttöä. Vaikea arvioida miten teini-ikäinen käyttäytyy tullessaan torjutuksi. Asia on sen verran hankala etten haluaisi jutella tytön vanhemmille, saattaisi kuulostaa oudolta. Ja sen voin sanoa, että en ole tehnyt mitään mikä rohkaisisi tyttöä.

Mitä luulette, meneekö tämä ajan kanssa ohi, tai mitä tässä pitäisi tehdä?

Kommentit (183)

Vierailija
1/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ohi, jos on edes alkanutkaan muualla kuin setämiehen mielikuvituksessa.

Vierailija
2/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa olenko miettinyt kuvittenko koko homman. Mutta tuo viime viikonloppu oli herätys, tytöllä ei pitäisi olla mitään syytä olla kertomatta kotona jos olisi tavannut minut. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle ei ainakaan kannata sanoa mitään!

Vierailija
4/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihastunut äidin työkaverin mieheen teini-ikäisenä, olin noin 14v. Hakeuduin hänen seuraansa, lainasin häneltä kirjoja ja olin heillä lastenvahtina. Mies käyttäytyi minua kohtaan sitten töykeästi, joten ymmärsin jättää hänet rauhaan. Suosittelen sulle samaa. Älä juttele hänelle, älä kuskaile häntä, ole töykeä. 

Teinitytön ihailussa ei ole kyse siitä, että haluttaisiin seksiä, vaan se on idolityyppistä ihailua, jossa ei ole konkretiaa. Sinussa on jotain sellaista, jota tyttö ihailee, mutta se ei liity välttämättä ulkonäköösi, vaan muihin asioihin enemmän. Tuo minun ihastukseni oli yliopistossa sen aiheen opettajana, jota halusin itsekin aikuisena opiskella ja opiskelin kesäyliopistossa. Mitään muuta ei tarvittu eli mies oli näin aikuisen silmin ihan tavallinen häiskä. No, ehkä hiukkasen komeampi kuin tavis.

Siltä varalta vastaan, jos tämä ei olekaan trolli. 

Vierailija
5/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ihastunut äidin työkaverin mieheen teini-ikäisenä, olin noin 14v. Hakeuduin hänen seuraansa, lainasin häneltä kirjoja ja olin heillä lastenvahtina. Mies käyttäytyi minua kohtaan sitten töykeästi, joten ymmärsin jättää hänet rauhaan. Suosittelen sulle samaa. Älä juttele hänelle, älä kuskaile häntä, ole töykeä. 

Teinitytön ihailussa ei ole kyse siitä, että haluttaisiin seksiä, vaan se on idolityyppistä ihailua, jossa ei ole konkretiaa. Sinussa on jotain sellaista, jota tyttö ihailee, mutta se ei liity välttämättä ulkonäköösi, vaan muihin asioihin enemmän. Tuo minun ihastukseni oli yliopistossa sen aiheen opettajana, jota halusin itsekin aikuisena opiskella ja opiskelin kesäyliopistossa. Mitään muuta ei tarvittu eli mies oli näin aikuisen silmin ihan tavallinen häiskä. No, ehkä hiukkasen komeampi kuin tavis.

PS. Älä vastaile tytön viesteihin jatkossa yhtään mitään, se on innostanut häntä ja toimii sinua vastaan, jos tästä seuraa jotain ikävyyksiä. Laita asetukset niin, ettei hän näe päivityksiäsi ja jos viestejä edelleen tulee, estä hänet. Se viimeistään saa tytön tajuamaan, ettet ole kiinnostunut, estäminen on nuorison ymmärtämä vinkki.

Vierailija
6/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastumista on hyvä opetella sinuun, koska olet turvallinen aikuinen. Ei tytöt ajattele sinua ikään kuin oikeana ihastuksensa, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Älä tee mitään typerää ainakaan. 

Vierailija
7/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö testaa omaa viehätysvoimaansa, tuskin ymmärtää ihastumisesta saati rakastumisesta vielä mitään. Välttele, voi seurata hankaluuksia. 

Vierailija
8/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus teinitytön puuhia. Testaa viehätysvoimaansa turvalliseen aikuiseen mieheen. Sinun roolisi on pysyä turvallisena ja neutraalina. Tämä vaihe menee itsestään ohi. Voit ottaa etäisyyttä mikäli olet oikeasti kunnollinen aikuinen mies.

Vierailija
9/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä sattuu.

Onneksi olet oikeasti aikuinen.

Olet tytölle kuin jokin pop-idoli, jonka kanssa harjoitellaan ihastumista, koska se on turvallista. Aika harva teini haluaa oikeasti mitään muuta, mutta koska ihailu voi pilata maineesi, kannattaa tosiaan blokata kaikki some.

Vierailija
10/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Juuri jonkinlaista ihailua tai jotain sellaista. Ja eihän tuon ikäinen varmaan edes osaa ajatella ihastumista seksuaalisena. Mutta minua hirvittää se, että hän keksii tehdä jonkinlaisen aloitteen. Olen vastaillut hänen viesteihinsä viiveellä ja ympäripyöreästi. Ja jos tästä ikinä tulisi mitään jälkipuhetta, siellä ei ole mitään väärää tai sellaista joka näyttäisi pahalta. Ehkä on lopetettava vastailu kokonaan.  

Vierailija
11/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastumista on hyvä opetella sinuun, koska olet turvallinen aikuinen. Ei tytöt ajattele sinua ikään kuin oikeana ihastuksensa, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Älä tee mitään typerää ainakaan. 

Voihan se olla ihastunut ihan oikeasti. Miksi ette auta tätä miestä vaan väheksytte ongelmaa. Välttele, älä ole koskaan hänen kanssa kahdestaan missään. Ihastus menee ohi ajan kanssa.

Vierailija
12/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa olenko miettinyt kuvittenko koko homman. Mutta tuo viime viikonloppu oli herätys, tytöllä ei pitäisi olla mitään syytä olla kertomatta kotona jos olisi tavannut minut. 

ap

Ahdistelijoist ei aina kerrota. Odotas kun se sen kertoo, nenäsi vaihtaa paikkaa.

Vierailija
13/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, teinitkö ei tunne seksuaalisia tunteita, haloo. Ei saa mennä niihin mukaan tietenkään.

Vierailija
14/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla ihastunut ihan oikeasti. Miksi ette auta tätä miestä vaan väheksytte ongelmaa. Välttele, älä ole koskaan hänen kanssa kahdestaan missään. Ihastus menee ohi ajan kanssa.

Ja mitä on oikea ihastuminen teinitytön mielestä?

Vierailija
15/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kyytiä. 👍

Vierailija
16/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harlekiinisatu mummon kellarista.

Sinä et tiedä, meikkaako hän yleensä. Tarinasi on taas täynnä setäkliseitä ja mielikuvityspaskaa, jonka olet lukenut joltain toiselta huonolta kirjoittajalta, kuitenkin itseäsi paremmalta.

Myös pikkasen liikaa American Beauty-elokuvaa lainattu. Muistatko, miten päähenkilö kuoli? Kaveri ampui. 

Vierailija
17/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ahdistelijoist ei aina kerrota. Odotas kun se sen kertoo, nenäsi vaihtaa paikkaa.

Minä ahdistelija? Tyttö tuli ihan itse viikonloppuna tapaamaan minua salaa vanhemmiltaan. Minulla ei ollut mitään osuutta siihen.

ap

Vierailija
18/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytölle ei ainakaan kannata sanoa mitään!

Mutta tämän isälle kannattaa, niin pääsee naamaleikkaukseen. Tuurilla ap saa sen laatikkoleuan sitten.

Vierailija
19/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ylläpitää asialliset suhteet, kunnes täyttää 16 vuotta. Sitten voit vastata flirttiin. Kuten sanotaan, vanhana ei kadu sitä mitä teki, vaan sitä mitä jätti tekemättä.

Vierailija
20/183 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minä ahdistelija? Tyttö tuli ihan itse viikonloppuna tapaamaan minua salaa vanhemmiltaan. Minulla ei ollut mitään osuutta siihen.

ap

Oli. Et hätistänyt häntä pois etkä soittanut vanhempaa hakemaan.  Kusessa oot