Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?
Ystävän mielestä ihanaa rötköttää monta tuntia auringossa ihoa ruskettamassa. Kuulemma kotonakin on ihanaa nukkua, kun asunnon lämpötila yölläkin 29 astetta. Ainoa aika vuodesta, jolloin voi kuulemma kokea olevansa elossa.
Itse en tavoita yhtään tuota onnellisuutta. Jatkuvasti vain kurja ja tuskainen olo, liian kuuma.
Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutarhurina ajattelen, että kaikki säätilat ovat hyvästä. Kyse on lähinnä määrästä. Nyt kun alkukesästä satoi aika paljon, on hyvä kun saadaan paistettakin. On mielenkiintoista nähdä tuleva sato. Alkukesän sateet sopivat mm. juureksille, tästä helteestä taas tykkää mm. tomaatti.
Ei tomaatti tykkää helteestä! Sopiva lämpötila on parikymmentä astetta, mutta näillä lämmöillä kasvihuoneiden lämpötilat nousee liki neljäänkymmeneen, mikä on aivan liikaa.
Kasvihuoneista en käsittääkseni maininnut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nivelpsori ja kyllä voin paremmin, kun on lämmintä.
Sama +60 voin hyvin ja se on ihanaa.
Onneksi lämpö tekee teille hyvää 🍀
Ei mikään.
En jaksa lisätä enää yhtään kertaa aurinkorasvaa, en juoda enää pisaraakaan vettä, en kertaakaan tulla kotiin lämmöstä uupuneena vaatteet ihoon liimaantuneina tai mennä töiden jälkeen kauppaan naama tulipunaisena ja hikeä valuen. En jaksa enää yhtään päänsärkyistä iltaa ja huonosti nukuttua yötä. En hakkaava pulssia ja hämärässä huoneessa vietettyjä kesäiltoja.
Toivottavasti "takkikelit" palaa pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutarhurina ajattelen, että kaikki säätilat ovat hyvästä. Kyse on lähinnä määrästä. Nyt kun alkukesästä satoi aika paljon, on hyvä kun saadaan paistettakin. On mielenkiintoista nähdä tuleva sato. Alkukesän sateet sopivat mm. juureksille, tästä helteestä taas tykkää mm. tomaatti.
Ei tomaatti tykkää helteestä! Sopiva lämpötila on parikymmentä astetta, mutta näillä lämmöillä kasvihuoneiden lämpötilat nousee liki neljäänkymmeneen, mikä on aivan liikaa.
Kasvihuoneista en käsittääkseni maininnut mitään.
Hyvin usein tomaatit kasvatetaan kasvihuoneessa. Ja siellä avomaallakin on nyt aika reippaasti sitä lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään.
En jaksa lisätä enää yhtään kertaa aurinkorasvaa, en juoda enää pisaraakaan vettä, en kertaakaan tulla kotiin lämmöstä uupuneena vaatteet ihoon liimaantuneina tai mennä töiden jälkeen kauppaan naama tulipunaisena ja hikeä valuen. En jaksa enää yhtään päänsärkyistä iltaa ja huonosti nukuttua yötä. En hakkaava pulssia ja hämärässä huoneessa vietettyjä kesäiltoja.
Ai mä toivoisin et sellaiset +15-+20 palaisi silloin ei noita hiki ja unettomia yö ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään.
Ai mä toivoisin et sellaiset +15-+20 palaisi silloin ei noita hiki ja unettomia yö ongelmia.
Ai mä toivoisin et sellaiset +10-15, silloin ei olisi mitään noista ongelmista. Takkikelit siksi lainausmerkeissä, että muille se on sitä, itse kuljen vielä silloinkin t-paitasillani.
Lämmintä saa olla nyt vaikka lokakuun loppuun asti mun puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä muut sanoo, minusta ei ole kivaa kun lämpötila ylittää 25 astetta. Tai edes 20 astetta. Olisinhan minä mielummin terve ja nauttisisin kesähelteistä kuin olisin sairas ja kärsisin kuumuudesta ja tukalasta olosta. Jotenkin outoa että kesähelteiden rakastajat ei kestä kuulla jos joku ei tykkää mutta meidän pitäisi ymmärtää kun syksy ja talvi on niin kamalan pimeää ja märkää jne.
Meistä kesähelteiden rakastajista on siksi kummallista kuulla hellevalituksista, kun niitä hellepäiviä on yleensä ehkä kesässä joku viikko pari ja sitten on 50 viikkoa taas kylmää.
Tämä. En ymmärrä ihmisiä, jotka valittaa muutamasta hellepäivästä. En minäkään valittaisi muutamasta pakkaspäivästä.
Ette satu muistamaan montako niitä hellepäiviä on viime kesinä ollut. Te muutaman hellepäivän jankkaajat olette ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinun omassa aloituksessasi on vastaus kysymykseesi:
"ystävän mielestä ihanaa rötköttää monta tuntia auringossa ihoa ruskettamassa"
Katsos kun ihmiset tykkäävät eri asioista. Miksi et voi hyväksyä sitä?
Minäkin tykkään -35 pakkasesta ihan hiton kiva tunne kun sormia ja varpaita palentaa.
Ei palele kun on kunnon rukkaset ja lämpimät kengät. Minun ei ainakaan tarvitse palella koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei koske, kylmä ja viileä ilma koskee reumaattisiin niveliin niin helvetisti. Talvella jokaista niveltä särkee ja joutuu syömään kovia kipulääkkeitä että selviää tavallisesta arjesta. Kesällä tätä ongelmaa ei ole.
Toinen on iho, mulla on vaikea atooppinen ihottuma joka repii kylmässä säässä ihon halki monesta suunnasta. Kesällä ja auringossa se paranee. Nyt on ollut muutama päivä lämmintä ja mulla on ihottuma suurimmaksi osaksi kadonnut.
Ei se silti helteitä vaadi. +20c varmaan riittäisi :)
Minulla ei riitä. Usein 20 asteessa on kylmä tuuli, kostrutta jne. 25 on minimi
Sitten ihmettelen, miksi et ole muuttanu
pari vk/kk vuodessa vs vuosi? En valita helteestä, mutta en vain pidä siitä. Joku 22 olisi ihan riittävää.
Vierailija kirjoitti:
Missä helteissä? 25 tunnu missään.
Jyväskylässä on ollut kohta viikko joka päivä 27-30 eikä ennusteessa näy muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä muut sanoo, minusta ei ole kivaa kun lämpötila ylittää 25 astetta. Tai edes 20 astetta. Olisinhan minä mielummin terve ja nauttisisin kesähelteistä kuin olisin sairas ja kärsisin kuumuudesta ja tukalasta olosta. Jotenkin outoa että kesähelteiden rakastajat ei kestä kuulla jos joku ei tykkää mutta meidän pitäisi ymmärtää kun syksy ja talvi on niin kamalan pimeää ja märkää jne.
Meistä kesähelteiden rakastajista on siksi kummallista kuulla hellevalituksista, kun niitä hellepäiviä on yleensä ehkä kesässä joku viikko pari ja sitten on 50 viikkoa taas kylmää.
Tämä. En ymmärrä ihmisiä, jotka valittaa muutamasta hellepäivästä. En minäkään valittaisi muutamasta pakkaspäivästä.
En mä valittaiskaan muutamasta päivästä. Mutta nää helteet jatkuu ainakin pari viikkoa.
Näiden helleputkien aikanakin muutama eka päivä menee ihan ok, mutta sitten kun kuumuus jatkuu, niin asunnosta alkaa tulla aikamoinen pätsi. Ja kun yötkin on lämpimiä, niin kämppä ei kunnolla viilene edes öisin. Mitä pidempään helle jatkuu, sitä tukalammaksi käy olo.
Ja asun siis yksiössä, jossa on ikkunat etelään.
Ylipäätään tykkäisin lämpimämmän ja viileämmän sään vuorottelusta. Mutta nykyisin tietty säätyyppi jämähtää usein päälle viikoiksi. :(
Vierailija kirjoitti:
Lämmintä saa olla nyt vaikka lokakuun loppuun asti mun puolestani.
Mut onneksi ei ole.
Eikö kukaan mieti miten tuskaista luonnon eläimillä on?! Hyvä jos jostain saavat edes tipan vettä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan mieti miten tuskaista luonnon eläimillä on?! Hyvä jos jostain saavat edes tipan vettä.
Mietin. Vien joka aamu vettä läheiselle metsäalueelle. Mutta monissa paikoissa eivät varmaan vettä saa. :(
Toivoisin että mahdollisimman moni veisi vettä niille.
Läiskin mun emännän hikistä persettä nahkavyöllä kyllä helle on ihanaa.
Onhan se nyt ihanaa, kun on lämmin!
Viime kesänä ei kesälomaan osunut yhtään hellepäivää ja tuntui, kuin ei olisi loman aikana palautunut ollenkaan. Nyt olen ollut reilun viikon lomalla ja olo on jo ihan erilainen. Tarvitsen ja kaipaan lämpöä ja aurinkoa kesällä. Toivottavasti näitä helteitä jatkuu vielä pitkään! Ihan täydellistä kesäsäätä. <3
Nivelet tykkäävät. Kevyt kesämekko vain päälle, ei sukkia/sukkahousuja, talvikenkiä, kaikenmaailman pipoja ja toppatakkeja, IHANAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikin hellepäivä on sairaalle ihmiselle liikaa mutta mitäpä terveet ihmiset siitä mitään tietää.
Yksikin sade/tuulinen/kylmä päivä on tälle sairaalle liikaa.
Ja näitä päiviä on n 10kk vuodessa
Sama +60 voin hyvin ja se on ihanaa.