Muita, jotka uupuneet helteestä siten, että tänään huono fiilis
Minun olisi pitänyt tänään tehdä jo asioita, mutta en jaksa. Huono olo. Katson kauhulla päivän sääennustetta. En jaksa enää.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saispa kaupasta vaikka sellaisia ilmastointilaitteita, olis aika hienoa.
Se ei auta ulkona kadulla. Ap
Älä mene uupuneena kadulle.
Oletko holhouksen alainen vai mitä ihmettä?
Ihmisellä on velvollisuuksia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten ihmiset tulevat nälvimään "minä sitä ja minä tätä". Tyypillistä suomalaisuutta vähätellä toisen kokemuksia korostaen kuinka itse on niin pystyvä😂 " minäpä juoksin maratonin 45 asteen helteessä."
Eli pitäisi uhriutua? Voi voi kun tämä ihmisen elo on ihan kamalaa. Töissä ahdistaa, ihmissuhteet ahdistaa, helle ahdistaa, jne.
On hienoa, että ihmiset uskaltavat nykyään puhua avoimemmin heikkouksistaan ja vaikeuksistaan. Tästä moni ammattimarisija on tullut harhakäsitykseen, jonka mukaan ihminen, joka jankuttaa joka paikassa, kuinka kaikki aina tuntuu väärältä, olisi mielenkiintoinen. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuman hikisen yön jälkeen ei tosiaan jaksa mitään.
Et sitten avannut yöksi ikkunaa, ettei vaan tule kurkku kipeäksi?
Kyllä yöllä voi tulla hiki, vaikka kaikki ikkunat olisivat apposen auki. Suomessa rakennetaan niin hyvin, että asunnot varaavat lämpöä erinomaisesti ja pitkään. Ei riitä yksi yö tuuletusta, jotta kämppä viilenisi.
Eivät varaa, vaan ovat uippuunsa eristettyjä. Pitävät siis sisätilat eri lämpötilassa kuin ulkoilma, ellet sitten avaa ikkunoita. Molempiin suuntiin. Sisätila pysyy myös ulkoilmaa viileämpänä, kun et mene just siihen kuumimpaan aikaan availemaan niitä ikkunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en avaa, koska ikkunat suljettunakin liikenteen melu on liian kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edellinen mutta parvekkeen ovi oli yön auki, silti oli liian kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki asunnon ikkunat olo yön auki. Lämpötila asunnossa laski alimmillaan noin 24 asteeseen, joka valitettavasti on liikaa sekin.
Paitsi talvella kun ulkona paukkuu pakkanen, silloin nariset jos sisätiloissa lämpötila laskee alle 24 asteen
Vierailija kirjoitti:
Saispa kaupasta vaikka sellaisia ilmastointilaitteita, olis aika hienoa.
Voisko kaupasta saada edes tuulettimen ja sitten muistaa laittaa se ensi kesää varten talteen vaikka häkkikoppiin roskiksen sijaan
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten ihmiset tulevat nälvimään "minä sitä ja minä tätä". Tyypillistä suomalaisuutta vähätellä toisen kokemuksia korostaen kuinka itse on niin pystyvä😂 " minäpä juoksin maratonin 45 asteen helteessä."
Olet nälvimisen ansainnut 120%
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastin nuorena ja terveenä lämpöä, jopa hellettä. Mitä enemmän aurinkoa, sen ihanampaa. Nyt sydänsairaana helle käy kunnon päälle ja kaikki pienetkin askareet vaativat ponnistuksia. Tänään pitää mennä lääkäriin ja apteekkiin ja ajatuskin jo hirvittää, kun en omista autoa. Onneksi saan tehdä kotona töitä, niin normipäivänä ei ole pakko liikkua ulkona ollenkaan.
Mieheni on sydänsairas ja painaa tuolla 8 tunnin työpäivää, eikä narise. Päinvastoin
Sään puolesta on ihan hyvä fiilis. Ei haittaa jos on vähän lämminkin välillä. Nukunkin lämpimässä paremmin. Koko talven kärsin ja palelin.
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastin nuorena ja terveenä lämpöä, jopa hellettä. Mitä enemmän aurinkoa, sen ihanampaa. Nyt sydänsairaana helle käy kunnon päälle ja kaikki pienetkin askareet vaativat ponnistuksia. Tänään pitää mennä lääkäriin ja apteekkiin ja ajatuskin jo hirvittää, kun en omista autoa. Onneksi saan tehdä kotona töitä, niin normipäivänä ei ole pakko liikkua ulkona ollenkaan.
Suurin ongelmasi ei ole sairautesi, vaan liikkumattomuutesi
Vierailija kirjoitti:
Kesäloma ainakin pilalla, nyt on ekat 2 viikkoa lomaa ja tuntuu että maanantaina töihin ilman että saanut rentoutua. Onneksi säästin toiset 2 viikkoa elokuulle.
Tavoitteena oli uusia autokin nyt lomalla mutta ei vain jaksa ja unettomien öiden jälkeen ajatus ei kulje.
Minä sain uuden auton pari viikkoa sitten ja olen ajellut ilmastoidulla autolla ihan vaan huvikseni. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en avaa, koska ikkunat suljettunakin liikenteen melu on liian kova.
Oikeastaan sun ei noilla eristeilllä tarvitsekaan kun ilma kulkee muutenkin läpi ikkunoista ja seinistä
Kesäloma ainakin pilalla, nyt on ekat 2 viikkoa lomaa ja tuntuu että maanantaina töihin ilman että saanut rentoutua. Onneksi säästin toiset 2 viikkoa elokuulle.
Tavoitteena oli uusia autokin nyt lomalla mutta ei vain jaksa ja unettomien öiden jälkeen ajatus ei kulje.