Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt koskaan Venäjän Karjalassa?

Vierailija
15.07.2025 |

Se on valtava alue ja täynnä historian havinaa.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannerheimin jalanjäljillä Pietarissa. Sukutila Antreassa. Sukututkien sukua Sortavalassa ja ihan tätä omaa suomenheimoa. Sortavalan seminaarissa valmistui muutamakin lähisukulainen kansankynttilöiksi.

Vierailija
82/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ja kauhistunut, ei se noin kamalan kurjan näköistä olisi jos se olisi jäänyt Suomen puolelle. Tuntui kuin olisi ollut jossain 1930-luvulla, venäläiset mitään osaa laittaa kuntoon, varastaa osaavat tai sotia ja uhkailla.

Luonnon suomalaiset kyllä olisivat r**skanneet. Laatokan rannat täynnä vapaa-ajan asuntoja. Nyt Karjalassa on sentään jäljellä oikeaa metsääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli siellä sota aikana. Sotilaat eksyivät hautausmaalle. Siellä olikin vasta laitettua ruokaa monen kiven vieressä, mitä he nälissään söivät ja hyvää oli.

Vierailija
84/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa kun FromThe Bushes kävi Karjalassa (suomalaisia tubepoikia) on todella hauska pätkä. 

Vierailija
85/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lähes 200 vuoden takaisia juuria Volgan rannalla. Haluaisin nähdä kaupungin, josta esi-isä lähti. Sillä seudulla oli tuolloin kutsunnat, joissa otettiin pakolla 1 poika kustakin talosta sotaan. Hänet määrättiin Suomeen asumaan ja sitten Krimin sotaan oolannin sota) ja sen jälkeen määrättiin asumaan Suomessa edelleen. Myöhemmin määrättiin johonkin toiseenkin sotaan. Lähtömaahansa ei koskaan enää palannut. Kuoli Suomessa. 

Kaupunki on edelleen olemassa ja olen katsonut netistä, että siellä on ikivanhoja rakennuksia jäljellä. 

Lisäksi haluaisin käydä paikalla, jossa isäni oli taistelemassa itänaapurin vastaan toisessa maailmansodassa. 

Erittäin kiinnostavaa! En ollut kuullutkaan tuollaisesta. 

Huomaatteko miten venäläisten toimintatapa

Ja sinne tuli 2 kertaa vuodessa luottolauttureita Karjalasta, päiväkeikoilla työskennelleiden "leipäläisten" lisäksi. Kun se bisnes hiipui, ihmiset muuttivat Pietarin seudulle. Ainakin minun esi-isäni. Minulla on myös virolainen sukujuuri parin sadan vuoden takaa. Saarenmaalta pääsin Tverin alueelle helpommin kuin muualta feodaali-Virosta. Olen myös niittymarilainen.

Vierailija
86/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alue on osa suomalaista sielua, mutta entä ihmiset. 

Jos antaisivat alueen meille ihmisineen, niin meillä olisi valtava venäläisvähemmistö ja sen kanssa samat ongelmat kuin entisillä itäblokin mailla. Venäjä sanoisi hyökätessään, että tulemme turvaamaan kansalaisemme siellä teillä. 

Ilmannykyistä väestöä tietenkin 

Heidät on sinne pakkosiirretty.

He eivät suostuisi siirtymään ja Suomi on niin pehmo, että ei pakkosiirtäisi. Katastrofi.

Vierailija
87/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lähes 200 vuoden takaisia juuria Volgan rannalla. Haluaisin nähdä kaupungin, josta esi-isä lähti. Sillä seudulla oli tuolloin kutsunnat, joissa otettiin pakolla 1 poika kustakin talosta sotaan. Hänet määrättiin Suomeen asumaan ja sitten Krimin sotaan oolannin sota) ja sen jälkeen määrättiin asumaan Suomessa edelleen. Myöhemmin määrättiin johonkin toiseenkin sotaan. Lähtömaahansa ei koskaan enää palannut. Kuoli Suomessa. 

Kaupunki on edelleen olemassa ja olen katsonut netistä, että siellä on ikivanhoja rakennuksia jäljellä. 

Lisäksi haluaisin käydä paikalla, jossa isäni oli taistelemassa itänaapurin vastaan toisessa maailmansodassa. 

Erittäin kiinnostavaa! En ollut kuullutkaan tuollaisesta. 

Tarkoitan sitä, että mennään jonnekin alueelle pakkovärväämään sotilaaksi osa sieltä. 

Näin kävi esi-isälleni 1800-luvulla (että pakotettiin sotilaaksi) ja noin tehdään nytkin itänaapurissamme. Sama tapa silloin ja on edelleen. 

Esi-isäni olisi halunnut vain asua rauhassa kotimaassaan Venäjällä. Hänellä oli jo työpaikkakin. 

Vierailija
88/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALOITTAJAN PROPAKANDAA.   SUOMEN KARJALA .   SUOMEN KIELISTEN HEIMOJEN JA RUOTSIN KARJALA.  PERÄÄNNY VAAN MUIDEN MAILTA VARAS KLEPTOMAANI. AMEN.  OTTAEN HUOMIOON NE MAAT OLI JA ON KRISTITTYJEN SUOMEN KIELISTEN VARASTAT JEESUKSELTA KUIN TÄÄLLÄKIN TEET. 

Vierailija
89/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sinne tuli 2 kertaa vuodessa luottolauttureita Karjalasta, päiväkeikoilla työskennelleiden "leipäläisten" lisäksi. Kun se bisnes hiipui, ihmiset muuttivat Pietarin seudulle. Ainakin minun esi-isäni. Minulla on myös virolainen sukujuuri parin sadan vuoden takaa. Saarenmaalta pääsin Tverin alueelle helpommin kuin muualta feodaali-Virosta. Olen myös niittymarilainen."

En ymmärrä tekstistäsi mitään. 

(Olen Kostromasta lähteneen jälkeläinen)

Vierailija
90/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUDHAT vie ruoka uhreja kuolleille ja patsaalle Aasiassa shamaanit.  Lepyttelee henkiä.  

Vierailija
91/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingistäkin valuu kusipaskat vesistöön koska ei ole kapasiteettia puhdistaa eikä rakentaa puhdistuslaitosta edes muuallakaan . Turkuunkaan. Mutta rahaa oli stubbithaloset kulkuset rakentaa Suomesta varastetulla Viipurin maalle puhdistamo venäläisille.   PUHUTAANKO RASISMISTA.  HUIJAUKSISTA. VARASTAMISESTA?  

No niin, rauhoitupa, Kostja.

Itämeren saastuminen on pääasiassa Venäjän aiheuttamaa.

Karjalan ryöstetyt alueet kuuluvat ykskantaan Suomelle tai itsenäiselle Karjalan tasavallalle.

Vierailija
92/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terijoki ja Kivennapa kiinnostaa.

Olen käynyt muutamia kertoja eri paikoissa Karjalaa. Lähinnä ovat kiinnostaneet suvun entiset asuinpaikat Pyhäjärvellä ja Kuolemajärvellä. Olin päättänyt jo ennen Ukrainan sotaa, etten enää mene sinne, joten ei ole vaikeata, kun ei enää voi mennä siellä käymään.

Vierailija
93/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muutamia kertoja Viipurin kautta Pietarissa  2010 - 2015.

Kyllä kannas on surulliseen kuntoon ajettu. Mihin rysäläiset koskevat, se paskaksi muuttuu.

Vierailija
94/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Neuvostoliitto oli varas.  Stalin Lenin marx ja CCCP.  Jos sulla on käsilaukku , CCCP pitää sitä omanaan KLEPTOMAANI.  Nevalinna on ollut italiaa ruotsia eestiä ennen . Kuin meidän suomen Karjalan alue oli Italian joka rakensi koulut kirkot tehtaat . Kyllähän te varkaita olette.  Ja maattomat heimot sen päälle uskonnot. Maattomat ja uskonnot. Tappaa ryöstää varastaa nytkin. Uskonnot ryöstää. Varastaa. Tehdään kilpailu synneistä kuten aviottomat ja varastaminen väärentäminen kuka johtaa.  Työpaikoilla varastelu ja kateus muita kohtaan. CCCP johtaa. 

Vierailija
95/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos antaisivat alueen meille ihmisineen, niin meillä olisi valtava venäläisvähemmistö ja sen kanssa samat ongelmat kuin entisillä itäblokin mailla. Venäjä sanoisi hyökätessään, että tulemme turvaamaan kansalaisemme siellä teillä. 

He eivät suostuisi siirtymään ja Suomi on niin pehmo, että ei pakkosiirtäisi. Katastrofi.

Vähän avitettuina lähtisivät omasta halustaan tynkä-venäjälle slaavilaisen veljesheimonsa pariin.

Vierailija
96/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen omiin uskontohin ja maihin niin rauha tulee. 

Vierailija
97/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin Svetossa hakemassa viinaa, tupakkia ja menovettä koslaani.

Terv. Imatran mies.

Vierailija
98/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme me sitä takaisin halua, ei yksikään tuttuni myöskään, vaikka meidän lähisukumme joutui jättämään maansa ja metsänsä sinne. Pieni oli korvaus, jos joku sitä ajattelee. Pitäköön ahneet, kun väkisin ottivat.

Vierailija
99/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulassa asuu ehta venäjän kielisiä kuin Mellunmäessä ja Kalvik . Kalvik päässä on uimaranta yhteinen. Voi nähdä vaikka karvahatun missä sirppi vasara ja CCCP. 

Vierailija
100/111 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä kertoja Viipurissa ja sinne matkalla olevissa paikoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan