Oletko käynyt koskaan Venäjän Karjalassa?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Isä oli siellä sota aikana. Sotilaat eksyivät hautausmaalle. Siellä olikin vasta laitettua ruokaa monen kiven vieressä, mitä he nälissään söivät ja hyvää oli.
Häpäisivät haudat!
Eihän ortodoksisuuteen kuulu viedä ruokaa haudoille. En ole koskaan Turussa ortodoksihautausmaalla nähnyt ruokaa.
Ei kuulu ortodoksiuskontoon.
Onko tosiaan totta.
En ole käynyt ikinä Venäjällä, eikä minulla ole mitään yhteyksiä Venäjään.
Vierailija kirjoitti:
Just kävin Svetossa hakemassa viinaa, tupakkia ja menovettä koslaani.
Terv. Imatran mies.
Aikamoinen kiertoajelu mennä Viron kautta.
Sitten käyn, kun alue palautuu Suomelle.
💖
En, haluaisin kyllä. Uida Laatokassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Siellä on vain viinaa ja sukupuolitauteja.
Vähän kuten Suomessakin.
Oulun legenda Marko "Varjo Kulli" Kokko ei vieraile Venäjällä, vaikka maksettaisiin.
Olen käynyt Uhtualla, Paanajärvellä, aina Solovetskin luostarissa asti. Olen myös ollut etelämpänä Valamon luostarissa ja Kizin saarella. Olen ihaillut jokiristeilyllä Syvärin rantoja ja kuunnellut ruisrääkkien raksutusta auringon laskettua. Olen myös käynyt Aleksanteri Nevalaisen luostarissa, tanssinut jokiristeilyllä Äänisen aalloilla. Todella kauniita jokimaisemia. Myyttisiä alueita. Historiassa on monenlaista Karjalaa. Onneksi kaikille Karjala ei ole pelkästään viinaa ja sukupuolitauteja, niin kuin näille eniten palstalla meuhkaaville.
Koko itärajan SUOMEEN KUULUNEET maat kyllä on huomen heimojen aluetta myös RUOTSIN. KRISTITTYJEN . Shamaanit oli noitia .