Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain huudot toiselta äidiltä leikkipuistossa, onko siellä joku sääntö mitä en ymmärrä?!

Vierailija
15.07.2025 |

Tapahtui eräänä päivänä leikkipuistossa. Omat lapset kiipeili liukumäkisysteemissä, johon kiivetään narutikkaita ylös, ja joista mahtuu kaksi lasta kiipeämään rinnakkain. Narujen jälkeen on portaat joita pitkin pääsee liukumäkeen. Omat lapset kiipeili ja laski aikansa, kunnes eräs äiti kovaan ääneen motkottaa, että naruissa saa kiivetä vain yksi kerrallaan. Paikalla paljon lapsia, ehkä 20. Tällä äidillä oli n. neljävuotias lapsi, joka oli hidas kiipeämään, ja tämä tukki koko kulkemisen kiipeilytelineeseen. Toki olisi voinut rauhassa kiivetä toisella puolella, ja muut nopeammat lapset pääsisi ohi. Kohta tämä äiti tulee ja säksättää minulle, että on ihan yleinen sääntö, että tällaisissa paikoissa ei saa mennä kaksi kerrallaan, vaan kaikkien pitää odottaa että se yksi arka ja hidas lapsi kiipeää ylös asti. What?! Ikinä kuullutkaan. Maalla lapsia kasvattavana ja leikkipuistoissa harvakseltaan käyvänä en ole ikinä kuullut tällaisesta. Onko tämä tosiaan näin? 

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa, kun en tiedä millaisesta telineestä on kyse. Jos siihen kaksi mahtuu rinnan niin että toisen kiipeäminen ei häiriinny, siinä saa mennä kaksi yhtä aikaa. Jos ei, sitten ei. Liukumäkeen suosittelen yksi kerrallaan. Siinä voi käydä pahasti, jos vaikka toisen kenkä osuu kasvoihin.

Vierailija
2/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, noita on. Jos lapsi on hidas ja noh..... niin sitä herkempi sen  emoalus on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa, kun en tiedä millaisesta telineestä on kyse. Jos siihen kaksi mahtuu rinnan niin että toisen kiipeäminen ei häiriinny, siinä saa mennä kaksi yhtä aikaa. Jos ei, sitten ei. Liukumäkeen suosittelen yksi kerrallaan. Siinä voi käydä pahasti, jos vaikka toisen kenkä osuu kasvoihin.

Laskivat yksinkerrallaan ihan nätisti, ei ollut siitä kyse.

Vierailija
4/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskivat yksi kerrallaan ihan nätisti, ei ollut siitä kyse.

Vierailija
5/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olisi varmaan joku kyltti, jos saisi kiivetä vain yksi kerrallaan.

Vierailija
6/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole sun vika. Siinä voi mennä ekaksi se, joka sinne yläpäähän ensimmäiseksi kerkeää. Surullista, että äiti opettaa lapselleen, että muiden pitää sopeutua hänen erikoispiirteisiinsä juuri sellaisessa iässä, kun yhteistyötä ja vastavuoroisuutta muiden lasten kanssa pitäisi opetella. 

Vierailija
7/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti varaan pelkäsi, että oma lapsi siitä sitten tippuu. Ja asian olisi voinut sanoa nätisti. Jossain ne säännöt lukee, jos niitä on. Muuten pätee kohteliaisuus säännöt. Mutta jos joku on arka ja huono kiipeämään, on kohteliasta antaa sen kiivetä kuitenkin rauhassa. Kai ne omat lapset saa mennä rinnakkain. 

Vierailija
8/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa paikoissa missä on paljon lapsia vanhempineen, on aina vähintään yksi vanhempi joka kuvittelee olevansa joku pikkupoliisi. Se on ihan niiden elämäntehtävä, keksiä ja kytätä kuvittellisia ongelmia ja sitten läksyttää muita niistä. Ja sitten keksiä niitä lennossa lisää. Omat lapsensa sitten tekevät mitä sattuu ja nämä vaan vieressä leijuvat, kehuvat ja lässyttävät.

Mulkaisu riittää, jatka ihan rauhassa omia puuhia jos vaan ne ihan normaalit käytöstavat sisältää.

Vierailija
9/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvoolaisessa leikkipuistossa sattuu ja tapahtuu

Vierailija
10/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ole sun vika. Siinä voi mennä ekaksi se, joka sinne yläpäähän ensimmäiseksi kerkeää. Surullista, että äiti opettaa lapselleen, että muiden pitää sopeutua hänen erikoispiirteisiinsä juuri sellaisessa iässä, kun yhteistyötä ja vastavuoroisuutta muiden lasten kanssa pitäisi opetella. 

Kyllä yleensä odotetaan omaa vuoroa. Eikä mennä nopeimmat ensin. Nopeimmat menee omalla vuorollaan nopeasti. 

Vierailija
11/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että pelkäsi oman lapsensa putoavan kun siitä ohi kiipeää joku toinen nopeammin, väärin se toki silti oli alkaa siitä raivoamaan, keskustelemalla asiat varmaan olisi hoituneet.

Vierailija
12/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku näpsyläpsy estää muiden leikkimisen. Hitoille vaa sieltä edestä. 

Vierailija
13/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä opetin omat lapseni antamaan hitaille ja pienemmille aikaa ja tilaa. Johan se nyt on perus käytössäätö, ei mikään leikkipuistosääntö. 

Vierailija
14/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne narutikkaat on niin huojuvat että se hidas ja kömpelö voisi tippua?

Vierailija
15/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina pitänyt huolen että oma lapsi ei hirveesti ruhkauta leikkipaikkaa jos taidot ei riitä pysyäkseen mukana. Pitää sit auttaa tai sit ottaa pois ja siirtää toiseen tehtävään. Eihän se sille lapsellekaan kiva ole huomata että on hidas / taidoton. Tuo toinen mutsi vaikuttaa olevan vain joku ärsyttävä akka. 

Vierailija
16/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisissa paikoissa missä on paljon lapsia vanhempineen, on aina vähintään yksi vanhempi joka kuvittelee olevansa joku pikkupoliisi. Se on ihan niiden elämäntehtävä, keksiä ja kytätä kuvittellisia ongelmia ja sitten läksyttää muita niistä. Ja sitten keksiä niitä lennossa lisää. Omat lapsensa sitten tekevät mitä sattuu ja nämä vaan vieressä leijuvat, kehuvat ja lässyttävät.

Mulkaisu riittää, jatka ihan rauhassa omia puuhia jos vaan ne ihan normaalit käytöstavat sisältää.

Kuten täällä palstallakin. Paitsi että niitä päivystäjävammasia on useita

Vierailija
17/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, Minä, Minä, Minun lapsi, Minun lapsi, Minun lapsi.  Narkkareita tuollasista tulee ja yhteiskunta maksaa.

Vierailija
18/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

porvoolaisessa leikkipuistossa sattuu ja tapahtuu

Tärkeä juttu tänne änkyttää... huuuooohh. 🤭🤭🤭🤭

Vierailija
19/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä millaisista narutikkaista on kyse. Meilläpäin oli ennen sellainen naru liukumäessä, josta kiinni pitäen pääsi ylös. Siinä olisi kyllä ollut hassua, jos joku muukin olisi tunkenut samaan aikaan ylös, koska naru heilui, vaikka se oli molemmista päistä kiinni. Kiipeämismatka oli joku 1,5 m, joten yksi kerrallaan siitä kaikki menivät. 

Jos lapsi oli vähän kömpelö, niin ehkä oli hyvä ajatus, että menivät eri aikaan. Eihän tuosta loukkaantua kannata. Mutta ymmärrän toki, että ärsyttää, jos joku tulee rutkuttamaan. Ihmiset voisivat esittää asiansa myös nätimmin. Esim. tuo äiti olisi voinut pyytää, että sopisiko teille, että lapset menevät eri aikaan, koska hänen lapsensa vasta harjoittelee kiipeämistä. Asiat voi esittää monella tapaa.

Vierailija
20/54 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee nyt vaan tietää oliko sun mielestä ap, vai se huutaja minä-minä -ihminen