En ymmärrä Helsingin vihreiden pyörätiepolitiikkaa. Niitä jäätävän leveitä baanoja tehdään sinne tänne muutamalle polkijalle, mutta sitten
esim. Etelä-Haagassa ei pääse pyöräteitä pitkin mihinkään vaan pitää kikkailla autoteillä. Erityisesti sen ison K-marketin tienoo on sellaista, että mihinkään ei pääse pyöräteitä pitkin, vaikka periaatteessa tilaa olisi, mutta niitä tien reunassa olevia väyliä ei vaan ole merkitty pyöräteiksi.
Kommentit (94)
Mistä sinä siis olet nyt taas kiukustunut? Haluat pyöräillä, mutta et voi pyöräillä yhdessä kohdassa ja haluaisit sinne pyörätien, mutta koska niitä pyöräteitä laittaa vihreät, niin et pysty sanomaan niin vaan pitää haukkua naisia? Wtf?
Baanat ovat tosi hienoja ja niillä kelpaa polkea. Se on ihan totta ettei niillä pääse oikein mihinkään. Itäbaana loppuu jonnekin Herttoniemen teollisuusalueelle. Viikinbaana loppuu Viikkiin. Sieltä olisi kiva jatkaa Vanhakaupungin lahdelle ettei tarvitse lähteä kiertämään ylämäkeen Pihliksen kautta.
Niitä käyttää kyllä massoittain ihmiset, esim. hienoa ydinkeskustassa alikulkutunneli, ei tarvitse kiertää päärautatieaseman edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervassarit on naisia eikä naiset osaa ajatella mitään muuta kuin itseään ja omaa parastaan. "Vittuako muista kunhan kaikki menee niin kuin minä haluan"
Niinpä, mutta ironisesti tuhoavat itse kaiken, minkä ovat ilmaiseksi saaneet. Muun muassa turvallisuudentunne. Miehet ovat sen mahdollistaneet, mutta nyt naiset ovat itse äänestäneet raìskauksien puolesta. Normaalit miehet eivät saisi edes kritisoida feminististä raìskauskultuuria, vaan pitäisi larpata pahista siinäkin asiassa.
Älä nyt rupea. Miehet ovat olleet pelkäksi vaaraksi naisille aina ja saatte olla kiitollisia, että halutaan vain tasa-arvoa eikä kostoa.
Asemat on täynnä jotain pyörätelineitä. 5 vuotta kulunut enkä ole nähnyt yhtään pyörää juna-asemani pyöräparkissa. Elämä mikä vitsi taas ja mä maksan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä siis olet nyt taas kiukustunut? Haluat pyöräillä, mutta et voi pyöräillä yhdessä kohdassa ja haluaisit sinne pyörätien, mutta koska niitä pyöräteitä laittaa vihreät, niin et pysty sanomaan niin vaan pitää haukkua naisia? Wtf?
Olen kiukustunut siihen, että keskitytään vain näihin jättibaanoihin, mutta lähiöt ei kiinnosta ketään. Vi*uttaa seikkailla täällä autojen seassa, vaikka monessa kohtaa ei tarvitsisi kuin uudet liikennemerkit ja pyörille sopivat katukiveysluiskat, niin olisi turvallinen pyörätie kulkea.
Olisi muuten hyvä jos nykytekniikalla osattaisiin laatia kartta baanaverkostosta.
Joo ja talvella niitä ei käytä kun jotkut harvat himopyöräilijät.
Tietääkö joku, tuleeko tämän jättiremontin myötä Mannerheimintielle ihan oikeat pyörätiet/kaistat keskustaan asti? Vai ei?
Montakos kuukautta vuodessa baanat ovat laajemmin pyöräilijöiden käytössä? Aloittaja varmaan tarkoitti, että määrärahoista olisi joutanut osa paikkoihin, joista pyörätiet puuttuvat, tai ovat hankalasti hahmotettavia, ja/tai käyttää.
Yksisuuntaiset pyörätiet ei toimi mielestäni mitenkään hyvin joustavan liikkumisen kannalta. Lisäksi monessa kohtaa ne loppuu kuin seinään ja arvot mihis sit seuraavaks tai vasemmalle kääntyminen on mahdottoman vaikeaa. Monet ajaa noita kyllä molempiin suuntiin. Ajan itsekin joskus jos se vaan on järkevämpää.
Baanat taas on nykyään jotakin ihme kilparatoja ja loppuvat myös kummallisesti ilman mitään loogista jatkumoa - keksit sitte iha ite mistä kuuluisi ajella. Ei autolla ole tällaista kuin joissain huonosti suunnitelluilla tietyömailla.
Vierailija kirjoitti:
Montakos kuukautta vuodessa baanat ovat laajemmin pyöräilijöiden käytössä? Aloittaja varmaan tarkoitti, että määrärahoista olisi joutanut osa paikkoihin, joista pyörätiet puuttuvat, tai ovat hankalasti hahmotettavia, ja/tai käyttää.
Nimenomaan näin. Anteeksi, jos ilmaisin itseäni vaikeaselkoisesti.
Pienillä korjauksilla saisi tännekin hyviä pyöräteitä, mutta jostain syystä ajatus on, että lähiöissä pitäisi kulkea autojen seassa.
Vierailija kirjoitti:
Yksisuuntaiset pyörätiet ei toimi mielestäni mitenkään hyvin joustavan liikkumisen kannalta. Lisäksi monessa kohtaa ne loppuu kuin seinään ja arvot mihis sit seuraavaks tai vasemmalle kääntyminen on mahdottoman vaikeaa. Monet ajaa noita kyllä molempiin suuntiin. Ajan itsekin joskus jos se vaan on järkevämpää.
Baanat taas on nykyään jotakin ihme kilparatoja ja loppuvat myös kummallisesti ilman mitään loogista jatkumoa - keksit sitte iha ite mistä kuuluisi ajella. Ei autolla ole tällaista kuin joissain huonosti suunnitelluilla tietyömailla.
Kyllä, ja minun kulkureitilläkin on monta kohtaa, että jos menisit lakien mukaan, niin pitäisi muutaman sadan metrin matkaa varten vaihtaa kaksi kertaa kadun puolta, ettei polkisi yksisuuntaista väärään suuntaan.
Suunnittelijat eivät ihan ole tajunneet sitä, että useimmilla se pyörällä liikkuminen ei ole pitkä yhtäjaksoinen taival halki kaupungin, vaan arkista liikkumista sinne tänne, ja tätä yksisuuntaisuus haittaa.
Helsinki ei ole tulevaisuudessa enää autojen ehdoilla rakennettu kaupunki ja hyvä niin. 💪🏻 Alle puolet kotitalouksista omistaa Helsingissä auton.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki ei ole tulevaisuudessa enää autojen ehdoilla rakennettu kaupunki ja hyvä niin. 💪🏻 Alle puolet kotitalouksista omistaa Helsingissä auton.
Niin, se puoli joka käy vielä töissä? Kuka ne verot maksaa sitten kun teitä loisia on 100%
Vierailija kirjoitti:
Helsinki ei ole tulevaisuudessa enää autojen ehdoilla rakennettu kaupunki ja hyvä niin. 💪🏻 Alle puolet kotitalouksista omistaa Helsingissä auton.
Ei ole kiire minnekkään, kun julkisia käyttää. Uusi kiireetön elämäntapa valtaa Snadin keskustassa alaa.
Vierailija kirjoitti:
Se myös ärsyttää, kun täysin randomisti vaihtelee kesken matkan yksisuuntaiset ja kaksisuuntaiset ja tavalliset yhdistetyt ja kaistaviivalla jaetut kevyenliikenteen väylät.
Sehän se oliskin helppoo kun sais rakentaa väylät täysin kevyenliikenteen ehdoilla, mutta kun tiestömme on jo vuosikymmenet suunniteltu autoilijoiden etujen mukaisesti ja muut on jätetty lapsipuolen asemaan, niin ei ole kovin helppoa rakentaa yhtenäisiä kevyenliikenteenväyliä jokaiseen niemeen, notkoon ja saarelmaan.
Kalliit pyörätiet käytössä vain kesällä, jos sillloinkaan. Julkiset levittävät tauteja koko väestöön ja ovat hitaita. Puskevat ihmisiä ostamaan sähköautoja jotka jo uutena ovat saastuttaneet enemmän kuin polttomoottoriauto koko elinkaaren aikana. Järkyttävät pienhiukkaset sähköautojen kuluvista renkaista kun ovat painavia ja tehokkaita.
Vihreät ovat tehneet yhden päätöksen Suomessa oikein. Kääntyivät kannattamaan puhdasta ydinvoimaa vuosikymmenten verisen vastuksen jälkeen. Toista hyvää päätöstä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Montakos kuukautta vuodessa baanat ovat laajemmin pyöräilijöiden käytössä? Aloittaja varmaan tarkoitti, että määrärahoista olisi joutanut osa paikkoihin, joista pyörätiet puuttuvat, tai ovat hankalasti hahmotettavia, ja/tai käyttää.
Öööö? Olisiko noin 12 kuukautta?
Se myös ärsyttää, kun täysin randomisti vaihtelee kesken matkan yksisuuntaiset ja kaksisuuntaiset ja tavalliset yhdistetyt ja kaistaviivalla jaetut kevyenliikenteen väylät.