Hääpari, miksi kutsutte vieraat ainoastaan vihkitilaisuuteen?!
Aivan pöyristyttävä ajatus järjestää häät, missä on pelkästään vihkiminen kirkossa tai maistraatissa, eikä sen jälkeen juoda edes kahveja vaikka seurakuntatalon salissa!
Tuntuu yleistyvän tällainen trendi. Viimeisten vuosien aikana aina joku ystävistäni on kerran kesässä kutsuttu tämmöisiin "häihin".
Mielestäni mautonta ja oksettavan pihiä kutsua läheisiään ykköset yllä lahjojen kanssa "juhlistamaan" itseään ilman mitään juhlaa.
Voisiko joku perustella tätä uskomatonta ilmiötä?
Kommentit (488)
Me menimme naimisiin keskipäivällä lyhyellä kaavalla maistraatissa, jonka jälkeen parin tunnin mittaiset kakkukahvit. Varsinaisen hääjuhlan vietimme illasta osittain eri porukalla kuin vihkimistilaisuuden. Syy siihen oli se että meidänlaisemme hääjuhla ei sovi kaikille ja päivä oli kuitenkin meidän päivä. Häälahjoja emme pyytäneet kakkukahvien kolehtia enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis kutsua mitään vieraita ollenkaan, jos ei ole halua emännöidä?!
Kuka kutsuu kotiinsakkaan vieraita ilman että edes kahveja keittää?!
Minä en enää kutsu ketään kylään. Liian kallista kestitä. En mene itsekään toisten koteihin. Sovitaan tapaamiset kahvilaan tai konserttiin. Jokainen maksaa omansa.
Outo logiikka. Kahvi+leivos 12€ ei ole kallista, mutta kahvit+paakkelsit 12 hengelle alle kympillä on liian kallista :D
Tämä!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Me menimme naimisiin keskipäivällä lyhyellä kaavalla maistraatissa, jonka jälkeen parin tunnin mittaiset kakkukahvit. Varsinaisen hääjuhlan vietimme illasta osittain eri porukalla kuin vihkimistilaisuuden. Syy siihen oli se että meidänlaisemme hääjuhla ei sovi kaikille ja päivä oli kuitenkin meidän päivä. Häälahjoja emme pyytäneet kakkukahvien kolehtia enempää.
Kakkukahvien kolehti?
Eihän tällaisessa tapauksessa myöskään tarvitse antaa hääparille lahjaa. Onnentoivotus riittää.
Minusta tämä on kaikin puolin ok. Ei tarvitse tuhlata aikaa jossain muka hauskoissa juhlissa, jossa toisilleen tuntemattomat ihmiset kyräilee toisiaan. Monta kertaa olemmekin vain käyneet kirkossa vihkitilaisuudessa vaikka olisi juhlat järjästetty.
On kyl outoa. Ei se täytekakku ja keksiä sekä jotain suolapalaa niin paljo maksa. Jos ei varaa edes niihin miksi kutsua vieraat. Ai niin ne lahjat. Kustannuksien minimointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en enää kutsu ketään kylään. Liian kallista kestitä. En mene itsekään toisten koteihin. Sovitaan tapaamiset kahvilaan tai konserttiin. Jokainen maksaa omansa.
Eli olet valmis maksamaan extraa siitä, että kukaan ei tule kotiisi. Konserttilipun hinnalla saa aikas suuren joukon ihmisiä kestittyä kotioloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo logiikka. Kahvi+leivos 12€ ei ole kallista, mutta kahvit+paakkelsit 12 hengelle alle kympillä on liian kallista :D
Tämä!!!!!!!!!
Mistä saa kahvit ja paakkelsit 12 hengelle alle kympillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!!!!!!!!!
Itsetekemällä onnistuu helposti. Onnistuu toki myös ostamalla kaupasta etenkin jos paakkelsi=coop keksejä ja halvinta pullaa
"Menisit mieluummin ilman lahjaa kuin jonkun turhan rojun kanssa? Kukaan ei enää nykypäivänä halua muiden raahaamaa roinaa, ne menee vain myyntiin tai roskiin ja siitä on vaivaa."
En osta koskaan lahjaksi mitään turhaa roinaa, vaan jotain kuluvaa käyttötavaraa esim. pyyhkeitä, lakanoita, tai mitä kukakin tarvitsee. En käy tuntemattomien tai puolituttujen juhlissa. Käyn vain niiden juhlissa, jotka tunnen ja kun juttelen ihmisten kanssa etukäteen saan kyllä selville, mitä kenellekin voi ostaa.
En ymmärrä, miksi roinaa pitäisi ostaa. Itse olen saanut aikoinaan lahjaksi esim. silitysraudan, radion, sähkövatkaimen jne. ja nämä ovat minulla edelleen. Lämmöllä muistelen näitä lahjan antajia.
Vierailija kirjoitti:
On kyl outoa. Ei se täytekakku ja keksiä sekä jotain suolapalaa niin paljo maksa. Jos ei varaa edes niihin miksi kutsua vieraat. Ai niin ne lahjat. Kustannuksien minimointi.
Myös vieraat voi minimoida kustannukset ja olla viemättä lahjaa. Onnen toivotus riittää.
Pelkästään järkevää kummankin osapuolen käyttää rahansa muuhun tarpeelliseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua lahjojen takia vihitty, vaan avioliiton takia. Vieraat kutsuttiin, koska tiesin, että läheiseni halusivat tulla paikalle. Jos eivät olisi halunneet, olisivat voineet jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
"Menisit mieluummin ilman lahjaa kuin jonkun turhan rojun kanssa? Kukaan ei enää nykypäivänä halua muiden raahaamaa roinaa, ne menee vain myyntiin tai roskiin ja siitä on vaivaa."
En osta koskaan lahjaksi mitään turhaa roinaa, vaan jotain kuluvaa käyttötavaraa esim. pyyhkeitä, lakanoita, tai mitä kukakin tarvitsee. En käy tuntemattomien tai puolituttujen juhlissa. Käyn vain niiden juhlissa, jotka tunnen ja kun juttelen ihmisten kanssa etukäteen saan kyllä selville, mitä kenellekin voi ostaa.
En ymmärrä, miksi roinaa pitäisi ostaa. Itse olen saanut aikoinaan lahjaksi esim. silitysraudan, radion, sähkövatkaimen jne. ja nämä ovat minulla edelleen. Lämmöllä muistelen näitä lahjan antajia.
Pyyhkeet ja lakanat ovat nimenomaan turhaa roinaa. Niitä on lähes jokaisella avioliittoon astuvalla jo kaapit pullollaan. Nykyisin ei enää mennä naimisiin siten, että häälahjoilla katetaan yhteisen kodin tarpeet, vaan kaikilla on jo perusjutut ja enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet valmis maksamaan extraa siitä, että kukaan ei tule kotiisi. Konserttilipun hinnalla saa aikas suuren joukon ihmisiä kestittyä kotioloissa.
Miksi kestitsisi ketään kotonaan? Pointtihan juuri onkin, ettei halua ihmisiä kotiinsa vaan pitää kodin yksityisenä. Ymmärrän tämän paremmin kuin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Menit ilmeisesti naimisiin joskus 60-luvulla. Nykyisin sähkövatkain ei ole mikään arvostettu lahja, koska kaikilla on jo sellainen (pahimmillan usempikin, koska yhteenmuutettaessa molemmilla oli omat). Radiota ei kukaan juurikaan kuuntele, koska on Spotify jne. Lakanoita ja pyyhkeitä on liian kanssa, koska on asuttu yhdessä jo vuosia ennen avioliittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kestitsisi ketään kotonaan? Pointtihan juuri onkin, ettei halua ihmisiä kotiinsa vaan pitää kodin yksityisenä. Ymmärrän tämän paremmin kuin hyvin.
Lainaamassani viestissä pointanttiin kestitsemisen HINTAA. Siksi muotoilin vastaukseni noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!!!!!!!!!
Itsetekemällä onnistuu helposti. Onnistuu toki myös ostamalla k
Pelkkä kahvipaketti maksaa nykyään jo lähes kympin ja suurinosa siitä jää hukkaan kun ei itse juo kahvia. En myöskään itse leivo, syö enkä osta keksejä sun muuta makeaa.
Pelkkä kahvipaketti maksaa nykyään jo lähes kympin ja suurinosa siitä jää hukkaan kun ei itse juo kahvia. En myöskään itse leivo, syö enkä osta keksejä sun muuta makeaa.
Ok. Mutta nyt ei puhuttu sinusta, vaan yleisellä tasolla. Normaali ihminen osaa ostaa vaikka pienen paketin pikakahvia, jos ei isommalle ole käyttöä. Kahvia saa jopa annospusseissa. Eikä vieraille ole mikään pakko tarjota juuri kahvia. Voi tarjota vaikka hanavettä ja korppuja.
Taas joku autisti jäi junnaamaan epäolennaiseen. Se kahvi+pakkelssit oli vain ESIMERKKI, ei ainut vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä aina törmää ajatukseen, että kutsu=pakko mennä paikalle, vaikka vtuttaa ja on pitkä matka jne. jne.
Siksi koska kutsusta ei kieltäydytä muun kuin oman tai lähiomaisen kuoleman johdosta.
Vähän sama kuin äänestäminen vaaleissa.
Ei ihme, jos elämä on vaikeaa, kun on tuollaisia periaatteita. K'sipääksikin voisi kutsua ihmistä, joka menee paikalle esim. norossa.
Pitihän se arvata tämäkin kommentti.
Sairaus on tietenkin kaikille normaalijärkisille syy jättää juhlat väliin. Toki silti olet ajoissa ilmoittanut osallistuvasi ja ilmoitat heti (OIKEASTI) sairastuttuasi esteestä.
Tarkoituksella näpäytin, kun noin no
Tämäpä juuri. Mikään ei pakoita .menemään kaikkialle, minne kutsutaan. Toki on kohteliasta edes esittää olevansa pahoillaan siitä, että on estynyt osallistumasta.