Kuinka kauan kestää laihtua 30 kg terveellisesti ja pysyvästi?
Mulla on 30-31 kg liikaa painoa, jos tavoittelen normaalipainon ylärajaa eli painoindeksiä 25. Elän kiireistä arkea pienellä opiskelijabudjetilla. Kuinkahan kauan kestää ennen kuin pääsen liikakiloistani eroon, jos tahdon tehdä sen terveellisellä tavalla ja niin että painonpudotus on pysyvä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi 2 vuottakin kestää. 1-2kg kuukaudessa jo hyvä tulos ja vaatii kunnon dieettiä ja ruokavalio hiottu. Itsellä tahti ollut hitaampaa, mutta toisaalta on myös tullut herkuteltua.
En niin dieetistä tiedä, mutta säännöllinen ja hiottu ruokavalio, joka sietää sitä herkuttelua joskus. Liikunta mukaan. Tuo 2kg/kk hyvä.
Mitä liikuntaa liikunnan suurimmalle vihaajalle
Ainoa mistä pidän, on kävely. En tiedä vihaatko sitäkin.
1200 kcal päivässä
pudotus 4kg kuukaudessa
aikaa kuluu 5-6 kuukautta
tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
1200 kcal päivässä
pudotus 4kg kuukaudessa
aikaa kuluu 5-6 kuukautta
tsemppiä
Tuo on juuri sitä nälkäkuuria, jota ei suositella.
30 kg on 60 kpl voipakettia. Elämäntapa muutos py-sy-vä. Ei onnistu muuten.
Katson kaupassa käydessä 12 voipakettia. Mulla sen verran on kropassa ylimääräistä rasvaa. Ihan olen itse antanut liian isoja ruoka-annoksia. Ja sen verran tavoite sulattaa eli hengittää ulos se läski, jouluun mennessä. Viim. tammikuussa -6 kg. Hitaasti parempi. Jää turhat herkut kauppaan kun miettii kantavansa 12 voipakettia mukanaan edes takaisin.
60 pktia voita on jo pitkän tähtäimen tavoite. Lycka till.
Repäiset ekat 3kk 1200 kcal/pvä. Olet n.15kg hoikempi. Pääset vauhtiin ja tulee motivaatio jatkon suhteen. 6-8 kk päästä olet painotavoitteessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi 2 vuottakin kestää. 1-2kg kuukaudessa jo hyvä tulos ja vaatii kunnon dieettiä ja ruokavalio hiottu. Itsellä tahti ollut hitaampaa, mutta toisaalta on myös tullut herkuteltua.
En niin dieetistä tiedä, mutta säännöllinen ja hiottu ruokavalio, joka sietää sitä herkuttelua joskus. Liikunta mukaan. Tuo 2kg/kk hyvä.
Mitä liikuntaa liikunnan suurimmalle vihaajalle
Ainoa mistä pidän, on kävely. En tiedä vihaatko sitäkin.
Vihaan , en oo se ihminen joka lähtis huvikseen tuonne kävelemään
Mulla on nyt mennyt puoli vuotta 35 kilon pudottamiseen. Vielä reilu 10 kg jäljellä pudotettavaa, eli lähtöpaino oli iso ja siksi pudotustahtikin aika nopea. Hidastunut koko ajan mitä lähemmäs pääsen tavoitetta, mutta mikäpä kiire tässä enää, tähän tyyliin jatketaan koko loppuelämä.
Pudotin vuosi sitten ylimääräiset 5 kiloa, hitaasti, noin puoli kiloa viikossa syömällä munia, höyrytettyjä ja uunivihanneksia, monipuolisia salaatteja, marjoja, rahkaa, raejuustoa, kalaa, juustoa, luonnonjogurttia, siemeniä, vähän hedelmiä. Hitaasti syömistä piti vähän opetella.
Jätin pois kokonaan leivän, perunan, pastat ja tietysti kaiken makean.
Kilot ovat pysyneet poissa. Tämän jälkeen liian makea maistuu pahalta, ei tee edes mieli ja annoskoot ovat pienentyneet ja tulee helposti huono olo, jos syön yhtään liikaa.
Uskoisin, että yksi syy ylipainoon on pitkälti meidän ruokakeskeisessä kulttuurissa, mistä puuttuu hitaasti ja yhdessä syömisen tapa, mutta ruokaa on tolkuttomasti tarjolla joka puolella. Jos ruoka on vain tankkaamista, ei hyvä. Meillä syödään ja hotkitaan ruokaa paljon yksin ja pitkin päivää. Pullaa kahvin kanssa ja roskaruokaa ja välipaloja jopa kävellessä.
Näin juuri videon, missä kysyttiin miksi ranskalaiset naiset ovat hoikkia, vastaus, että syövät hitaasti, jolloin ei tule syötyä paljon ja että syödään kaikilla viidellä aistilla. Pysähdyin sitä oikein miettimään.
Karkkilaarit, subit ja hampparit eivätkä terassijuomat taida kuulua siihen kulttuuriin. Ateriarytmi myös avainasemassa.
Se riippuu kuinka usein haluat liikkua ja treenata. Minä laihduin 34 kg 5 kuukaudessa. Poljin enimmäkseen kuntopyörää sellaisia 40 km matkoja päivisin. Jonkin verran nostelin punttejakin. Aamulla tunti kuntopyörällä ja illalla sama. Olin työtön niin ei olut työpaivä esteenä. Sitä laihtuu nopeastikin jos vaan liikkuu tarpeeksi. Söin normaalia ruokaa mutta jätin kaikki herkut pois kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten sellanen jos on syöny käytännössä pelkkää sokeria.. oon nyt viikon verran jättänyt 98 prosenttisesti herkut ostamatta mutta kun tässä puhuttiin piilosokerista niin mitä sitten voi syödä ? Sitä on joka puolella.. en ala liikkumaan koska vihaan päämäärätöntä kävelyä tai pyöräilyä.
Jos ei tykkää kävellä tai pyöräillä, niin keksii jotain muuta. Mutta eikö tuo kirjoittaja koskaan ole menossa mihinkään vai mitä tarkoittaa päämäärättömyys?
Itse olen nyt tehnyt omaa 10 km lenkkien haastetta viime päivinä ja olen mm. kävellyt työpaikalta kotiin, lääkäristä kotiin, kirjastoon ja kauppoihin (näihin viimeisiin ei ole kymmentä kilsaa kilsaa vaan yhdistelin päivän kävelyjä) sekä katsomaan Helsingin uusinta siltaa. Kunhan saan fillarin taas kuntoon niin poljen esim. mökille kymmeniä kilsoja, kun ei sinne pääse kovin lähelle julkisilla. Aikanaan ennen lähityötä tuli tuhansia kilsoja vuodessa työmatkapyöräilyä jne.
Ja laihduttamisesta, hitaasti voi mennä välillä ja siksi otin nyt tuon kympin lenkkien haasteen ja onkin tepsinyt.
Onko muuta vaihtoehtoa vähävaraisena kuin pakosta mennä kävelemään tai pyöräilemään. Ryhmäliikuntaan en ikinä menis.. kattomaan hyvännäköisten ihmisten onnistumisia..