Facebook messenger vaatii pin-koodia
Onko face tullut hulluksi vai mitä tää on? Käytän facebookia tietsikalla, eli en osaa sanoa onko tämä myös puhelimella käytettynä, mutta ei saa auki meseä. Se jumittaa näytöllä olevaan tekstiin luo pin-koodi. Koitin hakea netistä ja ainoa mitä löytyi oli joku maksamiseen liittyvä juttu, mutta en ole maksamassa mitään, halusin vaan lukea viestit. Onko kenelläkään muulla tullut tätä vastaan ja jos on, oletteko luoneet jonkun koodin?
Kommentit (31)
Onko se se viestien tunnistuskoodi, jolla saat saman keskustelun auki tarvittaessa eri laitteilla?
Trumpin vastustajien juoni. Sopivasti salamurhayrityksen vuosipäivänä pitää syöttää salaisia koodeja.
Mulla ainakin sen voi ohittaa ylhäällä nurkassa olevasta ruksista.
Haluavat sinun ja kaikkien koko digitaalisen elämän kirjattua profiiliin, jota eivät todellakaan käytä hyväksesi. Lait eivät koske näitä ns. palvelun tarjoajia.
En saa keneenkään fb-kaveriini nyt yhteyttä. Lähetän messengerissä viestin, se ei mene perille, ei näy heillä. Eikä heidän lähettämät näy minulla. En ymmärrä mitä paskaa tämä nyt on! Käytän vain pöytäkonetta.
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuosta jo varoitus.
Mulla on mennyt ohi, mikä varoitus?
Vierailija kirjoitti:
En saa keneenkään fb-kaveriini nyt yhteyttä. Lähetän messengerissä viestin, se ei mene perille, ei näy heillä. Eikä heidän lähettämät näy minulla. En ymmärrä mitä paskaa tämä nyt on! Käytän vain pöytäkonetta.
Mulla on myös käytössä vain tietokone, en ole koskaan edes käyttänyt muulla laitteella. Vähän aikaa sitten muutama keskustelu muuttui itsestään salatuksi, jonka seurauksena mikään viesti ei mennyt enää minnekään näiden kaverien kohdalla. Nyt loppui sit näköjään keskustelu loppujenkin kavereiden kanssa. Vähän ottaa päähän!
Vierailija kirjoitti:
Minulla tätä oli jo jonkun aikaa. Sitten tuli pinkoodi. Keksin siihen koodin, mutta ei se kyllä auttanut tilannetta. Edelleen viestit häviää ja minä en näe mitään muut kirjoittaa.
Mitä sulla nyt sitten niin tärkeää asiaa olisi? Itse aikoinaan tein tuon koodin mutta en tietenkään enää muista sitä. Onneksi on muitakin kanavia yhteydenpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tätä oli jo jonkun aikaa. Sitten tuli pinkoodi. Keksin siihen koodin, mutta ei se kyllä auttanut tilannetta. Edelleen viestit häviää ja minä en näe mitään muut kirjoittaa.
Keskustelussa face väittää siis että keskusteluhistorian saa takaisin pin koodilla, mutta ei se kyllä palaudu ja en ymmärrä miten osan kanssa keskustelu on mennyt salaiseksi tms. Samaan aikaan kaverini kaapattu tili saa olla rauhassa ilmiannosta huolimatta, koska ei riko kuulema sääntöjä.
Facebook pakotti laatimaan pin-koodin. Ei auta. Mikään ei toimi. Ei näy kavereiden viestit, enkä saa yhteyttä heihinkään. Yksinäiselle ihmiselle nämä olivat tärkeitä kontakteja ja juttuseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Facebook pakotti laatimaan pin-koodin. Ei auta. Mikään ei toimi. Ei näy kavereiden viestit, enkä saa yhteyttä heihinkään. Yksinäiselle ihmiselle nämä olivat tärkeitä kontakteja ja juttuseuraa.
Mulla ihan sama, oli kiva jutella mesessä silloin kun itsellä oli siihen sopiva aika. En ole antanut puhelinnumeroani kuin perheenjäsenille ja lähimmille ystäville. Mese oli tähän tarkoitukseen loistava! Vähemmän läheiset kaverit sai sitä kautta kiinni, mutta vastata voi sitten kun se itselle sopi. Jään todella kaipaamaan sitä. Oli myös kiva laittaa hauskoja kuvia ym. kavereille. Mä en suostu tuijottamaan puhelimen pientä näyttöä 24/7. Aion käyttää edelleenkin nettiä vain tietsikalla, ihan vaikka vaan yhden ihmisen protestina tälle nyky systeemille ettei saadaa sitä puhelinta koskaan pois kädestä 😉
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin sen voi ohittaa ylhäällä nurkassa olevasta ruksista.
Se onnistui eilen, tänään ei enää ollut sitä mahdollisuutta.
Mä olen jo monta viikkoa pystynyt ohittamaan tuon koodin. Menen vaan sinne viestiketjuun. Voi kyllä johtua siitä että viestittelen myös kännyn kautta, en pelkästään läppärillä.
Lataa koneelle sovellus, ei tarvii mennä facen kautta
Pystyykö tuon salaus jutun jotenkin poistamaan? En saa keneenkään fb-kaveriini yhteyttä messengerissä, eivätkä he minuun.
Sulkekaa nyt tuollaiset tilit kokonaan kun vielä voitte. Jos haluaa kommunikoida jonkun tuntemattoman tai puolituntemattoman kanssa niin voihan tuota varten hankkia vaikka prepaid-liittymän, josta pääsee tarpeen vaatiessa helposti eroon ja viestitellä tuota kautta.
Vierailija kirjoitti:
Sulkekaa nyt tuollaiset tilit kokonaan kun vielä voitte. Jos haluaa kommunikoida jonkun tuntemattoman tai puolituntemattoman kanssa niin voihan tuota varten hankkia vaikka prepaid-liittymän, josta pääsee tarpeen vaatiessa helposti eroon ja viestitellä tuota kautta.
Facebook messenger on siitä hyvä (oli) kun avaa muutenkin facen, niin näkee onko viestejä, voi samalla laittaa omia viestejä jos osuu silmiin joku juttu jota haluais kommentoida kaverille. Nuorten mielestä facebook on liian vanhanaikainen heille, mutta on paljon ihmisiä jotka sitä käyttää vielä. Mä esimerkiksi pelaan paria facessa olevaa pelia. Samalla voi vilkaista jos osuu silmiin joku kiinnostava päivitys. Instaa en käytä ollenkaan. Huono ihminen oon, mutta evvk mitä joku söi lounaaksi tms. yhtä turha asia. En seuraa ketään, mutta facessa näen etusivulla jos kaverit on tehneet jotain mainitsemisen arvoista.
Mulla tuli sama laatikko eilen. Sain sen ohitettua ja viestit näkyviin. Tänään on uusi blokki jota ei pysty ohittamaan. En ole uskaltanut ruveta mitään koodia siihen arpomaan :(