Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioliiton aikana minun yksin hankkimani talo/mökki. Miten toimia, että miehelle jäisi 50% jos kuolen?

Vierailija
14.07.2025 |

Talo ei ole arvoltaan suuri, ja sijaitsee syrjässä. Hankin talon vain omiin nimiini, ja silloin sovittiin suullisesti, että eron sattuessa miehelle jäisi oma hänelle tärkeä omaisuutensa (useita moottoriajoneuvoja joiden arvo about sama kuin talon), enkä tappelisi niistä, vastaavasti talo jäisi yksin minulle. Asutaan tässä vakituisesti.

Aiemmin ollaan puhuttu että jos kuolisin, talo jäisi lapsille ja mies korkeintaan voisi asua siinä ns. vuokralla. Tai ostaa talon lapsilta, jos he eivät sitä halua pitää.

Mies on kuitenkin osallistunut todella paljon talon ja tontin remontointiin, ylläpitoon ym. Etenkin tekemällä, mutta jonkin verran myös maksamalla. Ja olen alkanut ajatella että hänelle kyllä kuuluisi tästä puolet. Tosin hänelle en ole tästä puhunut vielä, ja voi olla ettei hän suostuisikaan.

Miten menetellä?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa jäädä asumaan taloon niin kauaksi aikaa kuin henki pihisee. Ei sun siksi kannata tehdä mitään järjestelyjä. Jos osituksen jälkeen talo jää lapsille, niin sekään ei muuta mitään. Mies maksaa juoksevat kulut, mutta isot rempat lankeavat lasten maksettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla