Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex valittaa että aina hänen tarvitsee maksaa ja kuskata lapsia huvipuistoon.

Vierailija
14.07.2025 |

Sanokaa nyt että tämä hänen käytös ei oo ihan normaalia.

Ollaan siis exän (äidin) kanssa sovittu joka vuosi että minä olen lasten kanssa heinäkuun ja hän kesäkuun.

Nyt kun lapset ovat minulla he saavat itse päättää mitä tehdään, joka kesä haluavat mökille missä kalastellaan, mennään veneellä saareen ja ollaan yö teltassa yms.

Nyt taas tuli exältä katkera haukkumisviesti kun minä en koskaan vie lapsia huvipuistoon, vesipuistoon tms.

Väkisinkö ne pitää sinne viedä jos eivät minun kanssa niihin halua?

terv. Kahden alakoululaisen isä

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko juttu on suoraan Porvoon satutehtaalta.

Vierailija
122/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä haluaa nakittaa äidille joka vuotisen huvipuistoreissun laskuineen päivineen ja nyt ihmettelee mistä valitetaan. 

Katso hinnastoa, siitä valitetaan. 

Muuten hyvä mutta lapsia ei ole pakko sinne huvipuistoon viedä jos eivät halua.

Isä tarjosi heille huvipuistoreissua, ei kelvannut.

Joten kenenkään ei  tarvitse katsoa hinnastoa. 

Miksi se exä valittaa, jos lapset eivät halua huvipuistoon?

Miksi kysyä lapselta haluatko mökille vai huvipuistoon? Totta kai se lapsi haluaa mökille, jos tietää pääsevänsä äidin kanssa huvipuistoon. 

miksei se äiti sitten kysy lapselta haluaako mökille vai huvipuistoon. Äiti vie lapset pariksi viikkoa mökille ni johan alkaa isän tarjoama huvipuistoreissu kelpaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä haluaa nakittaa äidille joka vuotisen huvipuistoreissun laskuineen päivineen ja nyt ihmettelee mistä valitetaan. 

Katso hinnastoa, siitä valitetaan. 

Muuten hyvä mutta lapsia ei ole pakko sinne huvipuistoon viedä jos eivät halua.

Isä tarjosi heille huvipuistoreissua, ei kelvannut.

Joten kenenkään ei  tarvitse katsoa hinnastoa. 

Miksi se exä valittaa, jos lapset eivät halua huvipuistoon?

Miksi kysyä lapselta haluatko mökille vai huvipuistoon? Totta kai se lapsi haluaa mökille, jos tietää pääsevänsä äidin kanssa huvipuistoon. 

Ei näyttänyt haluavan. Mikä siis tässä on ongelma?

Jos äiti ei halua huvipuistoa maksaa niin hän sanoo lapsille että jos te sinne tänävuonna haluatte niin menette isänne kanssa. 

Ja jos lapset sinne haluavat niin ap vie.

Vierailija
124/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko juttu on suoraan Porvoon satutehtaalta.

No on kyllä ainakin muutaman vastaajan osalta.

Jos lapset on itse sanoneet etteivät huvipuistoon halua vaikka sitä on heillle ehdotettu niin ei luulis olevan mikään ongelma yhtään kenellekkään, mutta niin vaan tässäkin ketjussa huomautellaan että se on suorastaan jokin ihme pakollinen asia joka kesä.

Vierailija
125/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule mene joskus sinne huvipuistoon lastesi kanssa. Ehkä sulle aukeaa miksi exä valittaa. Ei ole aikuisille niitä mukavimpia päiviä. Lompakko itkee ja on erilaista, kuin lekottelu landella. 

Ehkä siinä vuorovanhemmuudessa voi välillä jakaa niitä reissuja keskenään. 

Kuule, kokeile sinä joskus oikeasti tehdä sen lapses kanssa juttuja ja olla hänen kanssaan, niin sulle selviää ettei se mitään lekottelua ole.

Just olin lasten kanssa uimassa 4 tuntia, käytiin myös kumiveneellä soutelemassa.

Nyt aletaan valmistaa lettutaikinaa ja tehdään muurinpohjalettuja ja sitten mennään vielä illalla heittelemään virveliä.

Vähän eri meininki kuin vain istuskella penkillä syömässä hattaraa ja katsoa kun lapsi jonottaa tunnin härveliin.

Kunnon vanhemp

no eikös ap juuri niin tehnyt, teki lapsien kanssa sellaisen reissun minkä lapset nimenomaan halusivat, vietti aikaa heidän kanssaan ja ilmiselvästi myös lapset ovat lomastaan tykänneet.

Miksi ihmeessä sä kehotat kuuntelemaan jotain exää ja tekemään niinkuin ex haluaa jos lapset eivät sitä halua isän kanssa tehdä.

Vierailija
126/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka laittaa tänne aloituksen: onko exäni normaali, mutta ei sitten tyydy vastaukseen, että on? 

Huvipuistot jne on kalliita ja välillä rasittavia aikuisille. Ei ole reilua, jos toinen vanhempi vuodesta toiseen siirtää ne PELKÄSTÄÄN toisen taakaksi. 

Ja kuuluuko huvipuisto lapsen kesään? Kyllä se yleensä kuuluu. Jos vaan on varaa. 

Vierailija
127/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka laittaa tänne aloituksen: onko exäni normaali, mutta ei sitten tyydy vastaukseen, että on? 

Huvipuistot jne on kalliita ja välillä rasittavia aikuisille. Ei ole reilua, jos toinen vanhempi vuodesta toiseen siirtää ne PELKÄSTÄÄN toisen taakaksi. 

Ja kuuluuko huvipuisto lapsen kesään? Kyllä se yleensä kuuluu. Jos vaan on varaa. 

kyllä täällä on iso osa täysin erimieltä sun ja ap:n exän kanssa.

Huvipuisto ei ole mikään pakollinen kesän juttu, tässäkin tapauksessa lapset saivat ihan itse valita ja eivät sinne halunneet.

Ap ei ole siirtänyt exälleen huvipuistoilua, exä voi vaikka joka vuosi sanoa että menette isänne kanssa sinne huvipuistoon jos sinne haluatte. On sitten noin isojen lapsien oma päätös jos huvipuistoreissu jää siltä kesältä väliin, ilmeisesti isän kanssa on hauskempaa ilman huvipuistoa.

Vierailija
128/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesälomareissut ovat aina kalliita teki sitten mitä vain, Ap on kuitenkin omalla keäslomavuorollaam järjestänyt lapsille kivaa tekemistä. Huvipuisto ei ole mikään pakollinen asia, ja se ei tosiaan yleensä kuulu kaikkien lasten kesään, varsinkaan sellaisten jotka eivät asu huvipuiston lähellä. 

Lapselle voi aina keksiä montaa muutakin kivaa tekemistä kuin se huvipuisto, näin me ollaan tehty vuosikaudet täällä pohjoisessa, ei tosiaan tulla joka kesä sinne etelään ja usko pois, ihan kivat kesälomat ollaan vietetty.

Vierailija
129/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko aloittaja jo lopettaa mukamas ulkopuolisena kommentoimisen? Sut tunnistaa noista ylimääräistä välilyönneistä. Eiköhän aihe ole jo loppuunkaluttu. 

Vierailija
130/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset varmaan tykkää, kun pääsee sekä puistoihin, että mökille. Voihan se äitinsäkin keksiä jotain halvempaa, jos lintsille ei ole varaa. 

Vierailija
131/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko aloittaja jo lopettaa mukamas ulkopuolisena kommentoimisen? Sut tunnistaa noista ylimääräistä välilyönneistä. Eiköhän aihe ole jo loppuunkaluttu. 

Mä kommentoin edellisen viestin ja en ole aloittaja. Jos susta tuntuu että aihe on loppuunkaluttu niin älä avaa enää tätä ketjua. So simple😊

Vierailija
132/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset varmaan tykkää, kun pääsee sekä puistoihin, että mökille. Voihan se äitinsäkin keksiä jotain halvempaa, jos lintsille ei ole varaa. 

Eiköhän jokainen keksi omille lapsilleen mielekästä kesäpuuhaa, mitä se edes entisille puolisoille kuuluu?