Ex valittaa että aina hänen tarvitsee maksaa ja kuskata lapsia huvipuistoon.
Sanokaa nyt että tämä hänen käytös ei oo ihan normaalia.
Ollaan siis exän (äidin) kanssa sovittu joka vuosi että minä olen lasten kanssa heinäkuun ja hän kesäkuun.
Nyt kun lapset ovat minulla he saavat itse päättää mitä tehdään, joka kesä haluavat mökille missä kalastellaan, mennään veneellä saareen ja ollaan yö teltassa yms.
Nyt taas tuli exältä katkera haukkumisviesti kun minä en koskaan vie lapsia huvipuistoon, vesipuistoon tms.
Väkisinkö ne pitää sinne viedä jos eivät minun kanssa niihin halua?
terv. Kahden alakoululaisen isä
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Yksikään lapsi ei valitse mökkireissua jos toinen vaihtoehto on Lintsi. Se on totuus.
Ei ole. Ei minun lasteni kanssa eikö näköjään myöskään ap:n lasten tapauksessa.
Toki mökkireissu tarkoittaa sitä että siellä osallistutaan ja ollaan lapselle läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään lapsi ei valitse mökkireissua jos toinen vaihtoehto on Lintsi. Se on totuus.
Ei ole. Ei minun lasteni kanssa eikö näköjään myöskään ap:n lasten tapauksessa.
Toki mökkireissu tarkoittaa sitä että siellä osallistutaan ja ollaan lapselle läsnä.
Teidän lapset tietää että olette niin köyhiä että ainoa loma on isovanhempien mökille keskisuomeen viikoksi hyttysten ruuaksi syömään halvinta punalaputettua grillimakkaraa.
Vie ne Visulahteen tai Nokkakiven huvipuistoon. Molemmat on edullisia.
Mun ex valitti myös tuollaisista. Miksi en vie yli 500 km päähän huvipuistoihin ja mikä parasta, yritti määrätä minut menemään lasten kanssa ulkomaan matkalle. Mekin tosiaan mökkeiltiin ja käytiin mummolassa. Vanhempieni talo on iso talo joen rannalla ja lapset rakastavat edelleen käydä siellä näin aikuisina. Mökkikin on edelleen heidän ykköskohde kesäisin.
Ex oli jostain saanut päähänsä että lapsia pitää kujetella huvi ja vesipuistoissa ja ulkomailla tai muuten häpeävät. Käytti sitten itse kerran huvipuistossa ja kerran ulkomailla, ja yritti saada minut maksamaan lasten kulut.
En maksanut, tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti sun exä kuvittelee lasten sinne haluavan. Exälle puhuvat jotain ihan muuta?
Ovat kyllä maailmankaikkeuden ainoat lapset, jotka ei Lintsille halua. Mutta miksi exäsi valittaa, että hän aina joutuu maksamaan, jos lapset eivät edes huvipuistoon halua?
En kuule osaa sanoa, en minä ainakaan heitä sinne halua pakottaa.
Ovat jo sen verran isoja että olen heidän antanut päättää mitä tehdään ka hyväksyn sen mitä haluavat.
Ehkä haluavat minun kanssa mökille koska äiti sä kanssa eivät pääse? En tiedä, ei ole minun asiani, minulle riittää että lapsilla on kiva loma kanssani, luulis sen olevan myös exälle ok mutta ei, jokailtaista nurinaa viestein ja soitoin.
ap
Sä olet niin lähellä,
Onko minulla sitten oikeus olettaa että vie lapset omalla vuorollaan kahdeksi viikoksi mökille mikä maksaa lähemmäs 2000€ ja käy heidän kanssaan kalassa ja viettää heidän kanssa aikaa telttailemaan ja uiden.
Se on nimittäin juuri nyt sitä mitä nämä lapset minulta haluavat ja odottavat.
Onko minulla siis oikeus vaatia tätä exältäni jos hän vaatii minua viemään lapset huvipuistoon?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti sun exä kuvittelee lasten sinne haluavan. Exälle puhuvat jotain ihan muuta?
Ovat kyllä maailmankaikkeuden ainoat lapset, jotka ei Lintsille halua. Mutta miksi exäsi valittaa, että hän aina joutuu maksamaan, jos lapset eivät edes huvipuistoon halua?
Suosittelen joskus kysymään omilta lapsiltasi että halusivatko he mielummin sinun kanssa mökille niin että pakataan eväät ja teltta ja makuupussit, soudetaan saareen ja kalastetaan, kootaan saaressa teltta, tehdään nuotio ja valmistetaan yhdessä ruokaa.
käydään illalla iltauinnilla ja paistetaan vaahtokarkkeja ja makkaraa ja nukutaan yö yhdessä teltassa.
Saattaisit saada erilaisen vastauksen kuin nyt luulet. Itsellä maailman parhaat muistit isäni kanssa tällaisilta retkiltä, onneksi ehti vielä ennen kuolemaansa tehdä myös poikani kanssa
No jos tää tähän menee, niin mun lapset pääsee järvimökille, merelle saareen ja purjeveneelle. Parhaimmillaan monta kertaa ja monta viikkoa putkeen. Sekä myös serkkujen kanssa Lintsille ja moneen muuhunkin paikkaan.
Ap:n tilanteessa oli kyse siitä kuka vie ja maksaa huvipuiston. Kesän reissuista nämä on ainakin meillä niitä kalleimpia ja aikuisille raskaimpia.
Ihan turha romantisoida omaa lapsuutta ja sanoa, että se on joko tai. Meidän lapset viihtyy kaikkialla, kyse oli aikuisten reilusta taakanjaosta vuorovanhemmuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa vailla, kuten ex-vaimot yleensä aina. Jotenkin heistä tulee lähes aina ahneita, jotka kokevat olevansa epäoikeudenmukaisessa asemassa.
T: entinen kolmen lapsen etäisä, joka maksoi 1.150 e/kk elareita ja sekään ei ollut riittävästi
Ei tuo ole mikään ihmeellinen elatusmaksu. Olen itse nainen ja minä maksoin yhdestä lapsesta 350 euroa kuussa ja ex-mies maksoi 280. Nämä rahat laitettiin suoraan lapsen tilille. Oli vuoroviikkoasumisesta kyse.
Tämä oli 2000 - 2012 ja lopulta elarit oli reilu 1.300, kun indeksitarkisgukset niitä nosti. Oli tuo silloin ihan merkittävä raha ja exä sai tietysti lisäksi lapsilisät yh-korotuksella.
Sitä juuri tarkoitin, ettei nuokaan olleet vielä riittävät, koska keväisin ja syksyisin tuli lasten mukana lista, että mitä vaatteita ja harrastusvälin
Teit tuon kylläkin exäsi hyväksi. Lapset olisivat pärjänneet hienosti tuolla summalla, ex ei.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vimma naisilla on kesällä törsätä kun lapset ei oikeasti tarvitse kuin kivaa yhdessä oloa?
Pitää näyttää ulospäin että lapset saa ylenmäärin kaikkea. Muuten hävettää.
Minkälaisen mökin ylläpito maksaa 2000 euroa kuukauden?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa mökillä olossa on? Saa isänsä seuraa ja huomiota ja nauttivat luonnosta. Ei lapset oikeasti tarvitse sen kummempaa.
Varmaan vikana on se, että aapeen elsä ei ymmärrä, että huvipuistokulut kerran vuoteen on ihan karkkiraha mökin kustannuksiin verrattuna ja luulee siten tarjoavansa kalliimman aktiviteetin
En usko sitten hetkeksikään sitä, että AP oikeasti muka vie lapset johonkin 1000e /viikko olevalle mökkireissulle ja tuo äiti valittaa siitä, että hän käyttää lapsia lintsillä.
Tämä nyt on vain selkeä provo. Tai vastaavasti tilanne on sellainen, että mies käy vain kalassa lasten kanssa mutta ei missään mökillä (tai mökki on tyyliin vanhempien omistuksessa) ja siksi ex on vihainen, ettei AP vie lapsia mihinkään muualle ja hän joutuu tekemään suuremman osan tästä lasten kesäviihdytyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen joskus kysymään omilta lapsiltasi että halusivatko he mielummin sinun kanssa mökille niin että pakataan eväät ja teltta ja makuupussit, soudetaan saareen ja kalastetaan, kootaan saaressa teltta, tehdään nuotio ja valmistetaan yhdessä ruokaa.
käydään illalla iltauinnilla ja paistetaan vaahtokarkkeja ja makkaraa ja nukutaan yö yhdessä teltassa.
Saattaisit saada erilaisen vastauksen kuin nyt luulet. Itsellä maailman parhaat muistit isäni kanssa tällaisilta retkiltä, onneksi ehti v
Samoin, mun lapset pääsee mökille minne haluavat, pääsevät kauan odotetulle harrastusleirille mihin halusivat, pääsevät Lappiin moikkaamaan isovanhempia kun on tiedossa juhlat, tehdään myös ennen koulureissun alkua patikkaretki luonnonpuistoon koska myös sinne halusivat.
Että kyllä meilläkin sitä tekemistä riittää. Nämä ovat niitä asioita mitä lapset ovat itse minulta pyytäneet ja mistä ollaan yhdessä juteltu.
ap
Vierailija kirjoitti: En usko sitten hetkeksikään sitä, että AP oikeasti muka vie lapset johonkin 1000e /viikko olevalle mökkireissulle ja tuo äiti valittaa siitä, että hän käyttää lapsia lintsillä. Tämä nyt on vain selkeä provo. Tai vastaavasti tilanne on sellainen, että mies käy vain kalassa lasten kanssa mutta ei missään mökillä (tai mökki on tyyliin vanhempien omistuksessa) ja siksi ex on vihainen, ettei AP vie lapsia mihinkään muualle ja hän joutuu tekemään suuremman osan tästä lasten kesäviihdytyksestä.
Samaa mieltä. Huvittavaa kuinka tämä mökkireissu on paisunut ketjun edetessä.
Siis miksi näitä lapsia tehdään ja sitten tapellaan exien kanssa elareista ja hoidoista ja maksuista ja väännetään uusioperhettä kasaan ja uudet lapset tappelee jonkun kanssa ja exä tappelee uusioperheen äidin kanssa ja joka tappelee oikeusdessa omaisuuden jaosta ja kesämökin käytöstä ja lemmikkien omistuksista ja jne jne jne jne jne jne.....
Maailma olisi parempi paikka, kun juuri nämä ihmiset eivät niitä lapsia tekisi!
Vierailija kirjoitti: En usko sitten hetkeksikään sitä, että AP oikeasti muka vie lapset johonkin 1000e /viikko olevalle mökkireissulle ja tuo äiti valittaa siitä, että hän käyttää lapsia lintsillä. Tämä nyt on vain selkeä provo. Tai vastaavasti tilanne on sellainen, että mies käy vain kalassa lasten kanssa mutta ei missään mökillä (tai mökki on tyyliin vanhempien omistuksessa) ja siksi ex on vihainen, ettei AP vie lapsia mihinkään muualle ja hän joutuu tekemään suuremman osan tästä lasten kesäviihdytyksestä.
Katso ihan huviksesi mitä maksaa mökkivuokra järvenrannalla ihan keskitasoisessa mökissä.
ap
Tulipa taas todistettua, että miehet on pihejä ja täysin kyvyttömiä miettimään mitä lasten kutannukset on. Jos sun mökin ylläpito maksaa vuodessa tonneja, et sä voi ajatella, että lasten kanssa siellä kuukauden oleminen vastaa sen mökin koko vuoden kustannuksia.
Ja verrattuna siihen, että huvipuisto maksaa päivässä sen 500-1000 euroa. Varsinkin, jos ei ole paikkakuntalainen ja pitää maksaa hotellit jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: En usko sitten hetkeksikään sitä, että AP oikeasti muka vie lapset johonkin 1000e /viikko olevalle mökkireissulle ja tuo äiti valittaa siitä, että hän käyttää lapsia lintsillä. Tämä nyt on vain selkeä provo. Tai vastaavasti tilanne on sellainen, että mies käy vain kalassa lasten kanssa mutta ei missään mökillä (tai mökki on tyyliin vanhempien omistuksessa) ja siksi ex on vihainen, ettei AP vie lapsia mihinkään muualle ja hän joutuu tekemään suuremman osan tästä lasten kesäviihdytyksestä.Samaa mieltä. Huvittavaa kuinka tämä mökkireissu on paisunut ketjun edetessä.
Jep ja se mihin hän myös vie lapsiaan jatkuvasti kasvaa. Nyt mennään jo Lappiin asti :D Kohta varmaan tulee tarinaa, miten Joululomalla käyvät joulupukin luona ja poroilla ajamassa ja se kustantaa hänelle joka vuosi 5000e!!
Vierailija kirjoitti:
Minä vien lapset kesälomalla niin ulkomaille, mökille kuin huvipuistoon. Exä ei vie mihinkään maksulliseen ajanviettoon. Tänä kesänä ei ole pahemmin jaksanut pitää lapsiakaan luonaan, vaikka meillä pitäisi olla vuoroviikot.
Onhan se ikävää lasten kannalta, vähän voisi lasten isä yrittää olla vanhempi ennen kuin lapset aikuistuvat.
Mutta laiska lokki se on aina ollut.
Ja lapset oli aivan pakko tehdä laiskan lokin kanssa? Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Katso ihan huviksesi mitä maksaa mökkivuokra järvenrannalla ihan keskitasoisessa mökissä.
ap
Miksi katsoisin? Varmasti ne maksaa 10 000e viikko, mutta et sinä niitä vuokraa. Olet valehtelija.
Saattaisit saada erilaisen vastauksen kuin nyt luulet. Itsellä maailman parhaat muistit isäni kanssa tällaisilta retkiltä, onneksi ehti vielä ennen kuolemaansa tehdä myös poikani kanssa muutaman tällaisen reissun.