Ex valittaa että aina hänen tarvitsee maksaa ja kuskata lapsia huvipuistoon.
Sanokaa nyt että tämä hänen käytös ei oo ihan normaalia.
Ollaan siis exän (äidin) kanssa sovittu joka vuosi että minä olen lasten kanssa heinäkuun ja hän kesäkuun.
Nyt kun lapset ovat minulla he saavat itse päättää mitä tehdään, joka kesä haluavat mökille missä kalastellaan, mennään veneellä saareen ja ollaan yö teltassa yms.
Nyt taas tuli exältä katkera haukkumisviesti kun minä en koskaan vie lapsia huvipuistoon, vesipuistoon tms.
Väkisinkö ne pitää sinne viedä jos eivät minun kanssa niihin halua?
terv. Kahden alakoululaisen isä
Kommentit (132)
Yksi tai kaksi huvipuistoreissua kuuluu lasten kesään. On se vähän törkeää laittaa se aina äidin maksettavaksi. Varmasti kuukauden aikana on aikaa olla mökillä ja käydä yhtenä päivänä huvipuistossakin. Kyllä ne lapset sinne huvipuistoon haluavat, mutta tietysti jos tietävät, ettei isä heitä sinne halua viedä, niin puhuvat hänelle toista.
Ihmiset ovat nykyään sellaisia, että kaikesta lapsille suunnatusta kivasta säästetään. Ja usein kyse on asenteesta, ei rahasta. Mutta annas olla kun kyse on isän lomajuomista, niin rahaa löytyy aina. Näin se monessa perheessä menee, mitä olen sivusta seurannut. Onneksi ei meillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun ongelma nyt oikein on? Että exä sanoi sulle, että voisit säkin viedä lapsia sun kuukauden aikana huvipuistoon? Kauheeta.
Ei se mökkireissu halpa ole. Paljonko bensat ja makkarapaketti maksaa?
Miksi et voi tehdä kumpaakin? Kuukausi liian lyhyt aika lomailla?
Ap selitti jo miksi ei tee kumpaakin. Jostain syystä äitikään ei sitten vie lapsia huvipuistoon. No äitikin päättää itse tekemiset eikä hänellä ole todellakaan sanomista isän tekemisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun ongelma nyt oikein on? Että exä sanoi sulle, että voisit säkin viedä lapsia sun kuukauden aikana huvipuistoon? Kauheeta.
Ongelma on siinä että en jaksa lomallani vastailla exän haukkumisviesteihin.
Hänelle ei kuulu mitä lapsien kanssa teen kunhan heillä on kaikki hyvin ja kivaa.
Meillä on tälle lomalle muitakin suunnitelmia kuten jo sanoin siksi emme ehdi kaikkia tekemään ja nyt lapset halusivat tänne.
ap
Vierailija kirjoitti:
Yksi tai kaksi huvipuistoreissua kuuluu lasten kesään. On se vähän törkeää laittaa se aina äidin maksettavaksi. Varmasti kuukauden aikana on aikaa olla mökillä ja käydä yhtenä päivänä huvipuistossakin. Kyllä ne lapset sinne huvipuistoon haluavat, mutta tietysti jos tietävät, ettei isä heitä sinne halua viedä, niin puhuvat hänelle toista.
Ihmiset ovat nykyään sellaisia, että kaikesta lapsille suunnatusta kivasta säästetään. Ja usein kyse on asenteesta, ei rahasta. Mutta annas olla kun kyse on isän lomajuomista, niin rahaa löytyy aina. Näin se monessa perheessä menee, mitä olen sivusta seurannut. Onneksi ei meillä.
Missähän laissa se sanotaan että huvipuistoreissu kuuluu lasten kesään.
minä en laita mitään äidin maksettavaksi. En puutu siihen mitä hän lomallaan lasten kanssa tekee.
Meillä lapset sanoivat etteivät halua huvipuistoon tai vesipuistoon. Meillä on täällä mökillä ollut todella hauskaa ja kun äsken kysyin että onko ollut kivaa niin vastaus oli että ei är haluaisi vieläkään lähteä.
En ole säästänyt yhtään missään, en myöskään käytä alkoa. En voi sille mitään että lapset haluavat ennemmin olla minun kanssa täällä ja touhuta kaikkea kivaa kuin olla huvipuistossa.
ap
Sano suoraan, että huvipuistoreissu maksaa vähintään 500 e ja olet pihi ja haluat maksattaa sen joka vuosi ex-eukollasi. Se on totuus. Turha lässyttää, etteivät lapset halua huvipuistoon, kun äidin kanssa kuitenkin haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänelle ei kuulu mitä lapsien kanssa teen kunhan heillä on kaikki hyvin ja kivaa.Meillä on tälle lomalle muitakin suunnitelmia kuten jo sanoin siksi emme ehdi kaikkia tekemään ja nyt lapset halusivat tänne.
ap
Kuule kysy sun lapsilta miltä heistä tuntuu, jos eivät pääse koko kesänä huvipuistoon. Älä kysy mennäänkö me mökille vai huvipuistoon. Jos sun lapsille ihan ok, etteivät mene huvipuistoon koko vuonna, niin asia sit varmaan ok.
Sä keskityt nyt erittäin pikkumaisesti omiin tarpeisiisi ja nokitteluun exän kanssa kuka maksaa mitä, etkä siihen mikä olisi lapsille parasta.
Vierailija kirjoitti:
Sano suoraan, että huvipuistoreissu maksaa vähintään 500 e ja olet pihi ja haluat maksattaa sen joka vuosi ex-eukollasi. Se on totuus. Turha lässyttää, etteivät lapset halua huvipuistoon, kun äidin kanssa kuitenkin haluavat.
En edelleenkään päätä siitä mitä ex tekee lomallaan lasten kanssa. Enkä myöskään lässytä yhtään mitään, en tiedä mikä ongelma sinulla on uskoa että kaikki lapset eivät halua huvipuistoon.
Ja jos sulla yhtään lukutaitoa on niin heillä oli myös valittavana tällainen huvipuistoreissu mutta eivät sinne itse halunneet.
ps. Tämä mökkireissu on tullut maksamaan kolme kertaa enemmän kuin mainitsemasi huvipuistoreissu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänelle ei kuulu mitä lapsien kanssa teen kunhan heillä on kaikki hyvin ja kivaa.Meillä on tälle lomalle muitakin suunnitelmia kuten jo sanoin siksi emme ehdi kaikkia tekemään ja nyt lapset halusivat tänne.
ap
Kuule kysy sun lapsilta miltä heistä tuntuu, jos eivät pääse koko kesänä huvipuistoon. Älä kysy mennäänkö me mökille vai huvipuistoon. Jos sun lapsille
Kuule he tietävät sen etteivät tänä vuonna huvipuistoon pääse kun itse nimenomaan valitsivat mökkireissun! Ja ihan selkeästi ilmoitin että molempiin ei valitettavasti päästä kun on muitakin menoja.
Minä nimenomaan otan lapsien mielipiteet huomioon ja keskityn siihen mitä he haluavat ja tehdään niin Mikö heille on parasta kesässä.
En ymmärrä mikä tässä on sulle ja mun exälle ongelma. Lapsilla on ollut todella hauskaa ja harmittaa itsekkin täältä lähteä.
ap
Ei lapsia ole pakko viedä huvipuistoon varsinkaan jos mieluummin kalastavat ja veneilevät
Ei sun tarvitse vastailla vahtivuorollasi exälle jos ei ole mikään hätä kyseessä. Ilmoita että exä saa järjestää vuorollaan haluamaansa aktiviteettia ja sinä huolehdit oman vuorosi lasten ehdoilla heiltä kysymällä kuten tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Isä aloituksessa sanoo että oli suunnitellut lapsille huvipuistoreissun mutta lapset eivät sinne halunneet kun oli kivempi reissu tiedossa niin sinä väännöt tästä jotenkin sen että isä ei heitä halua sinne viedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään päätä siitä mitä ex tekee lomallaan lasten kanssa. Enkä myöskään lässytä yhtään mitään, en tiedä mikä ongelma sinulla on uskoa että kaikki lapset eivät halua huvipuistoon.
Ja jos sulla yhtään lukutaitoa on niin heillä oli myös valittavana tällainen huvipuistoreissu mutta eivät sinne itse halunneet.
ps. Tämä mökkireissu on tullut maksamaan kolme kertaa enemmän kuin mainitsemasi huvipuistoreissu
No osan mielestä lapsien on pakko päästä huvipuistoon ja viedään sinne vaikka niskasta repien ja kaikilla on widun kivaa tai itkee ja on. Oikeasti olin niin outo lapsi että lähdin isän kanssa merelle mieluummin kuin huvipuistoon, purjehtiminen oli mukavampaa
Kummasti sun exä kuvittelee lasten sinne haluavan. Exälle puhuvat jotain ihan muuta?
Ovat kyllä maailmankaikkeuden ainoat lapset, jotka ei Lintsille halua. Mutta miksi exäsi valittaa, että hän aina joutuu maksamaan, jos lapset eivät edes huvipuistoon halua?
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsia ole pakko viedä huvipuistoon varsinkaan jos mieluummin kalastavat ja veneilevät
Meillä lapset eivät ole ikinä halunneet huvipuistoon, kerran sitten serkkujen kanssa mentiin ja eivät halunneet käydä kuin parissa laitteessa.
Myös he mielummin käyvät kalassa ja uimassa mökillä ja tuntuu että heitä ei saa sisälle edes yöksi niin paljon löytyy kaikkea tekemistä.
Mikä hinku täällä on jollakin ihmisillä pakottaa lapsia valitsemaan se huvipuisto jos he kerran itse haluavat jotain muuta.
Jos lasten äiti on ainoa joka sinne huvipuistoon mielii niin mikä tässä on ongelma? Keskisen kyläkaupan pihassa on lapsille ilmainen tivoli joka kesä jos exän on pakko raahata kersat huvipuistoon vasten heidän tahtoaan ja vaikkei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti sun exä kuvittelee lasten sinne haluavan. Exälle puhuvat jotain ihan muuta?
Ovat kyllä maailmankaikkeuden ainoat lapset, jotka ei Lintsille halua. Mutta miksi exäsi valittaa, että hän aina joutuu maksamaan, jos lapset eivät edes huvipuistoon halua?
En kuule osaa sanoa, en minä ainakaan heitä sinne halua pakottaa.
Ovat jo sen verran isoja että olen heidän antanut päättää mitä tehdään ka hyväksyn sen mitä haluavat.
Ehkä haluavat minun kanssa mökille koska äiti sä kanssa eivät pääse? En tiedä, ei ole minun asiani, minulle riittää että lapsilla on kiva loma kanssani, luulis sen olevan myös exälle ok mutta ei, jokailtaista nurinaa viestein ja soitoin.
ap
Minä vien lapset kesälomalla niin ulkomaille, mökille kuin huvipuistoon. Exä ei vie mihinkään maksulliseen ajanviettoon. Tänä kesänä ei ole pahemmin jaksanut pitää lapsiakaan luonaan, vaikka meillä pitäisi olla vuoroviikot.
Onhan se ikävää lasten kannalta, vähän voisi lasten isä yrittää olla vanhempi ennen kuin lapset aikuistuvat.
Mutta laiska lokki se on aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuule osaa sanoa, en minä ainakaan heitä sinne halua pakottaa.
Ovat jo sen verran isoja että olen heidän antanut päättää mitä tehdään ka hyväksyn sen mitä haluavat.
Ehkä haluavat minun kanssa mökille koska äiti sä kanssa eivät pääse? En tiedä, ei ole minun asiani, minulle riittää että lapsilla on kiva loma kanssani, luulis sen olevan myös exälle ok mutta ei, jokailtaista nurinaa viestein ja soitoin.
ap
Sä olet niin lähellä, että ymmärtäisit pointin.
Lapset ilmeisesti haluavat sun kanssa mökille ja äidin kanssa huvipuistoon. Varmaan exää harmittaa huvipuistojen järjetön hinta, joka joka vuosi tulee hänelle maksettavaksi. Toivoisi sinunkin joskus osallistuvan tai menevän lasten kanssa vuorostasi huvipuistoon.
Ja kyllä sulle kuuluu lasten elämässä muukin kuin vain sinun viikoillasi tapahtuvat asiat. Vaikutat vähän epäkypsältä, jos et pysty näkemään lasten elämää kokonaisuutena, vaan näet vain omat viikkosi.
Yksikään lapsi ei valitse mökkireissua jos toinen vaihtoehto on Lintsi. Se on totuus.
Olisit aikuinen? Ap juuri on aikuinen joka välittää lapsistaan ja haluaa viettää heidän kanssaan aikaa, opettaa elämistä luonnossa ennemmin kuin sysää heidät maksullisiin huvituksiin ettei tarvitse itse heidän kanssaan olla.
kasva sinä aikuiseksi ja mieti kummasta tulee lapselle hyvät muistot, siitä että isä retkeili heidän kanssaan saaressa kalastaen ja uiden, tehtiin yhdessä nuotio ja valmistettiin itse ruuat vai se että isä osto viiden kympin rannekkeen huvipuistoon ja jonotettiin jonossa härveleihin.