Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex valittaa että aina hänen tarvitsee maksaa ja kuskata lapsia huvipuistoon.

Vierailija
14.07.2025 |

Sanokaa nyt että tämä hänen käytös ei oo ihan normaalia.

Ollaan siis exän (äidin) kanssa sovittu joka vuosi että minä olen lasten kanssa heinäkuun ja hän kesäkuun.

Nyt kun lapset ovat minulla he saavat itse päättää mitä tehdään, joka kesä haluavat mökille missä kalastellaan, mennään veneellä saareen ja ollaan yö teltassa yms.

Nyt taas tuli exältä katkera haukkumisviesti kun minä en koskaan vie lapsia huvipuistoon, vesipuistoon tms.

Väkisinkö ne pitää sinne viedä jos eivät minun kanssa niihin halua?

terv. Kahden alakoululaisen isä

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: En usko sitten hetkeksikään sitä, että AP oikeasti muka vie lapset johonkin 1000e /viikko olevalle mökkireissulle ja tuo äiti valittaa siitä, että hän käyttää lapsia lintsillä. Tämä nyt on vain selkeä provo. Tai vastaavasti tilanne on sellainen, että mies käy vain kalassa lasten kanssa mutta ei missään mökillä (tai mökki on tyyliin vanhempien omistuksessa) ja siksi ex on vihainen, ettei AP vie lapsia mihinkään muualle ja hän joutuu tekemään suuremman osan tästä lasten kesäviihdytyksestä.

Katso ihan huviksesi mitä maksaa mökkivuokra järvenrannalla ihan keskitasoisessa mökissä. 

ap

Kerro vielä miksi se mökki pitää vuokrata niin kaukaa että sinne ei viitsi muutaman päivän takia lähteä, kuten alkuketjusta kerroit. 

Vierailija
82/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: En usko sitten hetkeksikään sitä, että AP oikeasti muka vie lapset johonkin 1000e /viikko olevalle mökkireissulle ja tuo äiti valittaa siitä, että hän käyttää lapsia lintsillä. Tämä nyt on vain selkeä provo. Tai vastaavasti tilanne on sellainen, että mies käy vain kalassa lasten kanssa mutta ei missään mökillä (tai mökki on tyyliin vanhempien omistuksessa) ja siksi ex on vihainen, ettei AP vie lapsia mihinkään muualle ja hän joutuu tekemään suuremman osan tästä lasten kesäviihdytyksestä.

Katso ihan huviksesi mitä maksaa mökkivuokra järvenrannalla ihan keskitasoisessa mökissä. 

ap

Ei tartte kun on oma. Älä liioittele kustannuksia. Kuukausi mökillä lapsen kanssa ei maksa tonneja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kerro vielä miksi se mökki pitää vuokrata niin kaukaa että sinne ei viitsi muutaman päivän takia lähteä, kuten alkuketjusta kerroit. 

Okkeastiko joku luulee että mökin saa vuokralle alle sadalla eurolla ja ainoa kulu on makkarapaketti?

Koska edelleen on myös juhlat tulossa mihin osallistutaan niin ei ollaan jo yli puolenvälin.

Ap

Vierailija
84/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap, täällä on mt ongelmainen yh-mammojen rintama. Teet ihan oikein jatka samaan malliin .

Vierailija
85/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei tartte kun on oma. Älä liioittele kustannuksia. Kuukausi mökillä lapsen kanssa ei maksa tonneja. 

Kaksi viikkoa täällä maksoi bensakuluineen 2000€

Vierailija
86/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettimökki.com

Sieltä voi ihan itse käydä toteamassa hintoja.

Saman verran olisi tullut maksamaan myös alussa mainitsemani Turku-Tukholma reissu.

ap

Vierailija
87/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Huvittavaa kuinka tämä mökkireissu on paisunut ketjun edetessä. 

Ihan ensimmäisellä sivulla olen jo maininnut että meillä on myös muuta ohjelmaa tälle kesälle. Kannattaa lukea koko keskustelu ennenkuin alkaa välistä kommentoimaan.

Vierailija
88/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettimökki.com

Sieltä voi ihan itse käydä toteamassa hintoja.

Saman verran olisi tullut maksamaan myös alussa mainitsemani Turku-Tukholma reissu.

ap

AP, me tiedetään jo että olet provo ja trolli ja valehtelet. Ei mene enää läpi.

Ensikerralla kun lähdet valehtelemaan niin älä paisuta tarinaasi noin isosti, sitten siihen on helpompi uskoa.

Vierailija
89/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule mene joskus sinne huvipuistoon lastesi kanssa. Ehkä sulle aukeaa miksi exä valittaa. Ei ole aikuisille niitä mukavimpia päiviä. Lompakko itkee ja on erilaista, kuin lekottelu landella. 

Ehkä siinä vuorovanhemmuudessa voi välillä jakaa niitä reissuja keskenään. 

Vierailija
90/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset rakastaa mökkeilyä ja viihtyvät siellä hyvin. 

Mun lapsi rakastaa mökillä oloa. Siellä on paljon erilaista tekemistä kuin kotona. Siellä osaa myös rentoutua ja ihan vain olla ja nauttia ympäristöstä. Tykkää tehdä myös muuta ja rakastaa matkustella, mutta mökille pitää päästä kesäisin ja välillä muulloinkin. Nyt lapsella on ikää jo 19v. ja juuri tänään kyseli, että voidaanko lähteä mökille huomenna, kun kaikilla on loppuviikko lomaa. 

Vierailija
91/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule mene joskus sinne huvipuistoon lastesi kanssa. Ehkä sulle aukeaa miksi exä valittaa. Ei ole aikuisille niitä mukavimpia päiviä. Lompakko itkee ja on erilaista, kuin lekottelu landella. 

meneekö ex sitten vuorostaan mökille?

Niin ehkä hänelle aukeaa se miten raskasta lasten kanssa on olla mökillä pari viikkoa kun koko ajan pitää olla keksimässä aktiviteettia ja vahtimassa rannassa etteivät huku.

Just oltiin juhannuksena lasten kanssa viikko mökillä ja voin sanoa että oli kesäloman raskain viikko. 

Vierailija
92/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllähän sekin maksaa, jos panostaa ruokaan ja tekemiseen ja jos mökille on matkaa. 

Vierailija
93/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ehkä hänelle aukeaa se miten raskasta lasten kanssa on olla mökillä pari viikkoa kun koko ajan pitää olla keksimässä aktiviteettia ja vahtimassa rannassa etteivät huku.

Just oltiin juhannuksena lasten kanssa viikko mökillä ja voin sanoa että oli kesäloman raskain viikko. 

Ehkä sillä exällä jää huvipuisto reissun pois jäämisestä sen verran rahaa, että menee sitten vuorostaan mökille. 

Vierailija
94/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lapset rakastaa mökkeilyä ja viihtyvät siellä hyvin. 

Mun lapsi rakastaa mökillä oloa. Siellä on paljon erilaista tekemistä kuin kotona. Siellä osaa myös rentoutua ja ihan vain olla ja nauttia ympäristöstä. Tykkää tehdä myös muuta ja rakastaa matkustella, mutta mökille pitää päästä kesäisin ja välillä muulloinkin. Nyt lapsella on ikää jo 19v. ja juuri tänään kyseli, että voidaanko lähteä mökille huomenna, kun kaikilla on loppuviikko lomaa. 

Sama meidän lapsilla, eivät ole ikinä välittäneet vilskeestä ja vilinästä, muutamia kaupunkilomia tehty mutta parhaimmat lomat olivat omien sanojen mukaan kun lähdettiin Norjaan vuorille kiipeilemään ja yövyttiin pienissä mökeissä.

Lapsia on erilaisia ja kaikki eivät tykkää samoista asioista, kummallista että joku tästäkin vänkää vastaan.

Vierailija
95/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sillä exällä jää huvipuisto reissun pois jäämisestä sen verran rahaa, että menee sitten vuorostaan mökille. 

No miksi sinne huvipuistoon on pakko edes mennä? Miksei ap:n ex mene myöskin mökille lapsien kanssa? Kukaan ei pakota exää menemään lapsien kanssa lintsille.

Vierailija
96/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarina olisi oikeasti totta, niin eihän AP:ta haittais yhtään sitten vaihtaa exän kanssa näitä huveja, kerta lapsien mökkireissut maksaa 2000e kun vastaavasti huvipuistopäivä maksaa sen 300e

Tuosta tietää että koko tarina on ihan keskitty juttu

Vierailija
97/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihme keskustelu. Kukaan ei halua huvipuistoon mutta sinne on jostain syystä mentävä?

Tiedoksi jankkaajille, kukaan ei vie teitä vankilaan tai ota lapsia huostaan jos ette kesällä vie heitä lintsille.

Vierailija
98/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Jos tarina olisi oikeasti totta, niin eihän AP:ta haittais yhtään sitten vaihtaa exän kanssa näitä huveja, kerta lapsien mökkireissut maksaa 2000e kun vastaavasti huvipuistopäivä maksaa sen 300e Tuosta tietää että koko tarina on ihan keskitty juttu

Niin, eihän ap ole väittänyt ettei voisi vaihtaa! Hän sanoi että menee lapsen ehdoilla ja lapset valitsivat näin.

Ei ole mitenkään ihmeellistä että mies viihtyy lapsien kanssa mökillä, mun mies on siellä parhaillaan, rakastaa olla luonnonrauhassa kalastellen ja saunoen.

Vierailija
99/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen hullujen eroäitien porukka täällä öyhöttää?

Ensinnäkin, itse sekä tyttärenä että äitinä tiedän, että kukaan lapsi ei ole tiettävästi kuollut ilman huvipuistoa/ etelänmatkaa/ mökkilomaa/ risteilyä. Mutta kelle tahansa lapselle on hvarmasti kiva saada jokin näistä. Väitänpä suorastaan , että kelle tahansa lapselle voi olla jopa aika huono juttu jos hän saa kaiken mitä toivoo - miten sillä tavalla voi oppia pohtimista, mitä haluaa eniten, mitkä ovat vaihtoehdot mistä valita.

Itse inhosin huvipuistoja jo lapsena. Kummivanhempani, kiitos heille hyvästä tarkoituksesta, suorittivat tällaisen reissun kanssani monena vuonna. Mutta, minua varten ei ole hälytys, möly, hattara ja kieputus. Olisin paljon mieluummin ollut heidän kanssaan jossain rauhassa, puhunut ja kuunnellut, saunonut ja kalastanut.

Itsekin jo siis eronneena äitinä olen oikein tyytyväinen lasteni isän lapsille järjestämiin mökkireissuihin. En kyllä itsekään vie heitä huvipuistoihin, oma osuuteni huvituksista on joku pieni ulkomaanmatka jonnekin ei liian kalliisti. Meidän hupitarjoilu maksaa ehkä noin saman verran. Arki maksetaan yhdessä; eksä elarinsa ja minä oman osuuteni.

Pää pois perustaa. Ja miettikää nyt mikä oikeesti on lapsen etu ja hänelle hyväksi.

Vierailija
100/132 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen hullujen eroäitien porukka täällä öyhöttää?

Ensinnäkin, itse sekä tyttärenä että äitinä tiedän, että kukaan lapsi ei ole tiettävästi kuollut ilman huvipuistoa/ etelänmatkaa/ mökkilomaa/ risteilyä. Mutta kelle tahansa lapselle on hvarmasti kiva saada jokin näistä. Väitänpä suorastaan , että kelle tahansa lapselle voi olla jopa aika huono juttu jos hän saa kaiken mitä toivoo - miten sillä tavalla voi oppia pohtimista, mitä haluaa eniten, mitkä ovat vaihtoehdot mistä valita.

Itse inhosin huvipuistoja jo lapsena. Kummivanhempani, kiitos heille hyvästä tarkoituksesta, suorittivat tällaisen reissun kanssani monena vuonna. Mutta, minua varten ei ole hälytys, möly, hattara ja kieputus. Olisin paljon mieluummin ollut heidän kanssaan jossain rauhassa, puhunut ja kuunnellut, saunonut ja kalastanut.

Itsekin jo siis eronneena äitinä olen oikein tyytyväinen lasteni isän lapsille järjestämiin mökkireissuihin.

No sanopas se mutta täällä nyt joku väittää että on maailmankaikkeuden ainut lapsi jos ei halua lintsille.

Me ei olla koskaan käyty, ja voin vannoa että lapsilla on silti ollut hyvä kesäloma.

En tiedä onko tämä ns. Lapsen kuuluu päästä lintsille joka kesä, joku helsinkiläisten oma juttu kunneivat paremmasta tiedä.