Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi isä tehdä? :(

Vierailija
30.03.2007 |

Äiti muuttamassa 400km päähän ja vie lapsemme mukanaa. Meillä on yhteishuoltajuus. Olemme asuneet ihan vierekkäin ja olen viikottain nähnyt tyttöäni. Voinko estää lapsen muuttoa? Kiitos jos vastaat :)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on vaan niin naurettava palsta... heti kun joku mies tilittää jotain, ollaan itku kurkussa ja haukutaan äitä/vaimoa...

Vierailija
22/32 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kommentoida, koska ei tiedä miten todellisuudessa isä voisi huolehtia lapsestaan. Äiti ei varmasti antaisi lapsen jäädä isälleen, miksi kannustatte häntä ryhtymään tuollaiseen " sotaan" , josta lapsi tulee varmasti kärsimään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin monen miehen kuullut lässyttävän tätä samaa juttua. Yksikin mies tappeli kynsin ja hampain tapaamisoikeudesta sosiksessa, käo jne. Noh nyt hän sitten asuu ulkomailla. Eli olipa se lapsen tapaaminen niin kovin tärkeää. Tunnen 8 eronnutta miestä ja vain kaksi huolehtii lapsistaan. Itse en ole eronnut, mutta sivusta seurannut.

Silloin kun haitte avioeroa niin varmasti tiesit ettet lasta tule näkemään päivittäin.

Vierailija
24/32 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ja isä. Joskus lapsella kiinteämpi suhde isään kuin äitiin. Olen viiden lapsen äiti ja jos eroaisimme niin nuorin poika lähtisi varmasti isän mukaan. Erotessa ei pidä ajatella,että äiti se ainoa oikea. On isiä jotka hoitavat kunnialla ja kiitettävästi velvollisuutensa vanhempana.

Vierailija
25/32 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain yksinkertaisesti ole sellaista lakipykälää mihin vedoten äidin muuton voisi estää.

Siitä syystä ainoa keino on riitauttaa huoltajuussopimus ja vaatia itselleen lähivanhemmuutta.

Yksinhuoltajuutta isä tuskin saa ellei äidissä ole mitään " vikaa" . Yhteishuoltajuutta ei ole syytä vaihtaa yksinhuoltajuudeksi pelkän paikkakunnalta poismuuton vuoksi.

Eri asia onkin sitten se, että onko iso oikeusriita lapsen kannalta paras mahdollinen vaihtoehto....

Vierailija
26/32 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sotaan" en ryhdy. Eromme jälkeen en kertaakaan ole lasta käyttänyt pelinappulana. Minä matkustan vaikka joka viikko maailmanääriin ja haen tytön luokseni. Mukavaa viikonloppua kaikille ja kiitos suurimmasta osasta viestejä!

Vierailija
27/32 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on hyvä olla molemmat vanhemmat. Muuton tapahtuessa lapsi menettää toisen vanhempansa ja on varmasti katkera äidilleen kun kasvaa suuremmaksi ja ymmärtää tilanteen. Äitiäkin voi asia harmittaa tulevaisuudessa jos tapaa uuden kumppanin ja haluasi tutustua tähän rauhassa yms. On lapsen suuri etu että hänellä on mahdollisuus tuntea molemmat vahempansa. Minusta äiti on erittäin itsekäs ja toimii vastoin lapsensa etua. Häpeä.

Vierailija
28/32 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsen äiti olisi voinut ajatella paremmin sinun kantaasi, ennen kuin päätti muuttaa. Jos halusi mahdollisimman kauas sinusta ap?

Vierailija
29/32 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kiinnitin huomiota, että isä viettää enemmän laatuaikaa lapsen kanssa kuin äiti, ja ensimmäisen viestin mukaan tapaavat tytön kanssa viikoittain. Mitähän se laatuaika tarkoittaa? Tulee mieleen, että ehkä semmoiset viikoittaiset ikäväntäyteiset juhlahetket lapsen ja isän välillä tuntuvat enemmän laatuajalta kuin väsynyt arki äidin kanssa, mutta on se arkikin tärkeää.

Vierailija:

on töitä täällä mutta muuttaa silti,saman firman sisällä. Oletan,että osaatte kuvitella miten riitaisa meidän suhde ex:än kanssa on. Ei voida asiasta keskustella. En vähättele äitiä mutta harrastan ja vietän " laatu" aikaa tytön kanssa enemmän kuin äitinsä. Olen mielestäni keskivertoa parempi isä. Miehet jyrätään lasta koskevissa asioissa,epäoikeuden mukaista! AP

Vierailija
30/32 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka usein se äiti itkee että jos nyt et ota Petteriä niin et nää enää ikinä (kun siksi vaan pitäs ottaa kun äiti päättää että nyt otat).

Ja ootas kun se isä hommaaki uuden naisen!

Mä olen kyllä sitä mieltä että iso osa meistä naisista on ihan idiootteja raukkoja erotilanteessa.

Vierailija
31/32 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten muutama jo sanoikin, muuttoa et pysty estämään. Lähivanhempi saa muuttaa Suomen rajojen sisällä ilman etävanhemman lupaa. Ja oikeustaistelu lapsen asuinpaikan muuttamiseksi on tuskin lapsen edun mukaista.

Se mitä voit tehdä ja mitä sinun pitääkin nopeasti tehdä on se, että otat lastenvalvojaan yhteyttä ja vaadit tarkennusta tapaamissopimukseen. Jos sinulla on riitaisat välit ex-vaimosi kanssa niin oletettavaa on, että välimatkan kasvaessa tapaamisetkin vaikeutuvat.

En tiedä millainen sopimus teillä on, mutta nyt on aika päivittää se: tapaamisten luonne muuttuu välimatkan kasvaessa. Helposti lähellä asuessa tapaamisia on usein ja ne voivat olla ex-tempore. Välimatkan kasvaessa lyhyet tapaamiset eivät onnistu niin helposti (eikä ole lapsenkaan etu reissata pitkää matkaa eestaas).

Eli vaadi paperille se, miten tapaamiset menevät jatkossa. Ja tärkeä asia: sopiika myös tapaamisten kustannuksista! Koska ex-vaimosi on muuttaja, on hän velvollinen maksamaan puolet tapaamisten matkakuluista. Eli vaadi lastenvalvojalla tapaamissopimukseen maininta noista matkakustannuksista äläkä suostu siihen, että olet yksin niistä vastuussa!

Vierailija
32/32 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" riitaisat" välit niin ihan molemmista se johtuu. Kokemuksieni perusteella ne miehet jotka korostavat olevansa hyviä isiä ovat kaikkea muuta...

Kuulostaa siltä että nainen haluaa lähteä kauas ja varmasti syystä. Lähden aina siitä että on puhtaat jauhot, kunnes toisin todistetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi