Ei kannata laittaa mitään tilapäivityksiä. Kohta joku tuttu laittaa kuitenkin päivityksen perään, että "kattokaas mitä kaikkea ME ollaan
tehty loman aikana".
Just laitoin lapsen Leo's leikkimaareissusta kivan päivityksen, niin eiköhän hetken päästä toinenkin tuttu laittanut päivityksen, missä hänen lapsensa viilettää veneen kannella ja mikäs muu ranteessa näkyi kuin Leo's leikkimaan ranneke.
Eipä kannata omista loman iloista mainostaa, kun aina jollakin toisella menee paremmin ja on kivempaa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näköjään ketään. Mutta mua kyllä ärsyttää tällaiset "leveilijät". Ap
No mutta itse leveilit Leos leikkimaalla. Lisäksi eihän tuo ole kuin sinun omasta ajatusmaailmasta kiinni, sinä koet että tässä nyt toinen nokittaa leos leikkimaalla JA veneellä.
Miksi kaasuvalotat ap:ta? Ei ap millään leveillyt. Ihme tekstiä taas. Taidat olla yksi tällaisista "kilpailija-naisista"
Ap nimenomaan leveili. Siksi siitä tuntui pahalta, että toisella oli sekä leikkimaa, että veneretki. Jos hän olisi muuten vaan laittanut kivasta päivästä päivityksen, sitä ei olisi harmittanut noin että jollakulla on vielä kivempaa.
Ei se ole kaasuvalottamista, että paljastaa ihmiselle sen oman pienuuden, mitä se ei itselleen suostu myöntämään.
eri
Muistakaa tosiaan kertoa kaikki matkanne, mieluummin etukäteen niin tiedän valmistautua.
Murtovaras
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö somen tarkoitus just ole jakaa asioita?
Ei kai toisten tarvitse jättää julkaisematta sen takia että sinä julkaisit jotain.
Voihan siihen toisen kuvaan käydä kommentoimassa vain jotain kivaa, eikä samalla tuoda esille mitä itse. Sitten jos toinen haluaa katsoa mitä kuvia toisella, niin kommentoi taas sinne. Silloin ei tule kilpailuasetelmaa.
Mites IRL keskustelutilanne, jos sinä kerrot että kävit kirjastossa, saanko minä kertoa, että minäkin kävin ja menin sen jälkeen Prismaan? Vai pitääkö vain sanoa, että ai kun kiva ja olla kertomatta omista tekemisistäni?
Eli vain sinä saat laittaa päivityksiä kivasta lomasta, mutta naama menee norsunveelle, jos toinenkin on samaan aikaan lomalla ja päivittää tietoja - jakaa saman ilon sinun kanssasi siitä, että ollaan lomalla ja on hauskaa.
Miksi koet tarpeelliseksi kadehtia toisen lomavalintaa? Itsehän (tai perheen kanssa yhdessä) olet lomavalintasi tehnyt, joten miksi siitä ei voisi olla iloinen?
ITse vietän lomani tänä vuonna tiiviisti kotona ja laitan päivityksiä puutarhasta ja kotihommista eikä yhtään nypi, kun sisareni laittoi päivityksiä usan lomaltaan, kietää maata ja käy kaikissa uskomattoman hienoissa paikoissa, joissa isekin ehkä joskus käyn. Eikä haitannut yhtään, kun yksi sukulainen laittoi päivityksiä sademetsästä. Olen iloinen kaikkien puolesta ja kiva katsoa muidenkin kuulumisia ja kuvia. Ei se ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla sinuakin pidetään levelijänä. Miksi omaa yksityiselämää pitää jakaa someen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta itse leveilit Leos leikkimaalla. Lisäksi eihän tuo ole kuin sinun omasta ajatusmaailmasta kiinni, sinä koet että tässä nyt toinen nokittaa leos leikkimaalla JA veneellä.
Jep. Joku toinen mamma katsoo kateellisena ja surullisena, kun itse eivät pysty käymään kuin maksuttomissa aktiviteeteissa.
Ap:lla ei kyllä ole mitään todellisia ongelmia.
Ai kauheeta, just perjantaina julkaisin kuvan mökiltä missä ja taustalla näkyy sekä Lintsin että Särkänniemen rannekkeet.
Tollasta se on jos some on itselle kilpailu. Minä laitan someen päiväkirjatarinoita ihan vain itseni iloksi, kun haluan muistaa vuosienkinmpäästä että oli se rankkasade ja kastuttiin läpimäräksi, kun löytyi ihana niitty kukkineen, kun laitettiin ekaa kertaa talven jälkeen rantasauna lämpiämään, sellaisia kivoja pikku muistoja vuosien varrelta. Tuttuja en edes seuraa somessa, kuulen heidän asiansa jos jossain satun näkemään ja juttelemaan.
Nyt muistuukin mieleen muutama vuosi sitten tullut kuva työkaverin lapsen peruskoulun päättötodistuksesta. Oli hämmentävää. Olisko pitänyt postata oman lapsen vielä parempi todistus... jotain yksityisyyttä niille lapsillekin, kiitos.
Jokainen voi miettiä miksi niitä postailee. Ilahduttaakseen itseään? Nyt kun vielä on monella vähän rahaa käytössään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaasuvalotat ap:ta? Ei ap millään leveillyt. Ihme tekstiä taas. Taidat olla yksi tällaisista "kilpailija-naisista"
Ap nimenomaan leveili. Siksi siitä tuntui pahalta, että toisella oli sekä leikkimaa, että veneretki. Jos hän olisi muuten vaan laittanut kivasta päivästä päivityksen, sitä ei olisi harmittanut noin että jollakulla on vielä kivempaa.
Ei se ole kaasuvalottamista, että paljastaa ihmiselle sen oman pienuu
Ap leveili, mutta ei se joka laittoi heti perään kuvan josta ap aisti että ei ollut viattomat motiivit? :D hahah, älä naurata.
Ap, et leveillyt. Älä anna näiden epäkypsien naisten kaasuvalottaa sinua. Joukossamme kulkee kaikenlaisia tallaajia - jotkut valitettavasti haluavat kilpailla ja osoittaa paremmuuttaan. Se on alhaista, ja on hyvä itsensä takia ottaa etäisyyttä tällaisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kaasuval
Outoa vastailla itselleen ap.
Vierailija kirjoitti:
Nyt muistuukin mieleen muutama vuosi sitten tullut kuva työkaverin lapsen peruskoulun päättötodistuksesta. Oli hämmentävää. Olisko pitänyt postata oman lapsen vielä parempi todistus... jotain yksityisyyttä niille lapsillekin, kiitos.
Joo mä muistuttelin lapsille, ettei sitten levitellä sitä todistusta luokassa/koulussa kun osa isovanhemmista varsinkin oli tosi uteliaita, eikä meidän lapsen todistus kuulu kyllä kenellekän muulle. Ällöttävää.
Ja kun miettii että se on vasta peruskoulu. Kaikkea on edessä.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa lapsena kiva tietää omien ja muiden vanhempien käyvän keskenään digitaalista miekkailua paremmuudesta oman hauskanpitoni kautta.
Äiti vie nyt meidät Särkänniemeen, saisit hyvää somemateriaalia... pliis 🙄 ok lapset, ensin pitää vain stailata teidät ja suunnitella sopivat kuvakulmat ... Ei kun menox.
Eli siis somepäivitykset ovat kannattavia vain silloin, kun itse on voittaja. Kuka edes miettii, kannattaako vai ei kannata somettaa? Jos päivityksen haluaa tehdä niin silloin sen tekee, eikä kannata tehdä vertailua muiden somepäivityksiin.
Vierailija kirjoitti:
itsepä aloitit päivittelemään ja ihan odotettavissahan on että vastauksissa on sama aihe.Sille ei kukaan mitään voi jos olisit halunnut ettei kukaan vastaa
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla ei kyllä ole mitään todellisia ongelmia.
On sillä ehkä suurempi kuin uskotkaan. Se ei vaan ymmärrä hoitaa sitä ja siksi elämästä on tullut hyvin vaikeaa. Kenellä edes tulee mieleen että Leosleikkimaa on jotain niin extraa että siitä tulee pätemiskilpailu? Tuskin veneilykuvan laittaja on edes muistanut tuota ranneketta tai tietoinen siitä onko ap menossa penskansa kanssa 3kk Caribian risteilylle. Ap kai kuvittelee että jos olisi ollut siellä luksustrsteilijällä ja pistänyt kuvan sieltä ei venekuvaa olisi kehdattu postata?
Eli siis sä saat olla jossain ja päivittää siitä, mutta jos joku muu on niin se on leveilyä? Tiedätkö mitä projisointi tarkoittaa?