Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttuni vastailee asiakkaiden sähköposteihin. Nykyisin hän pystyy kiitos tekoälyn tekemään 4-5 ihmisen työt. Miten tämä ei muka tule johtam

Vierailija
14.07.2025 |

Johtamaan massairtisanomisiin?

Hän siis nykyisin lukee vain läpi vastaukset jotka tekoäly on kirjoittanut ja korjaa niitä. Jos löytyy joku uudenlainen tapaus, hän päivittää vain ohjeet ja seuraavalla kerralla se osaa hoitaa senkin.

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ahne työnantaja ei tietenkään alenna hintoja vaan laittaa ne 3-4 poispotkittujen palkat omaan taskuun.

Hyvä päivä olla yrityksen omistaja.

Vierailija
2/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut samaa. Kuulemma Suomessa ollaan vielä jäljessä kehityksessä ja paine on vielä kovempi mihin tällä hetkellä yksittäiset työntekijät vielä monet kykenee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kymmenessä vuodessa häviää puolet työpaikoista, on ennuste. 

Vierailija
4/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis kymmenessä vuodessa häviää puolet työpaikoista, on ennuste.

AI tekee kuvat ja tekstit ja käännökset, ohjelmoinnin ja jopa diagnosoi potilaat lääkäriä paremmin. Nyt jo kirurgirobotti leikkaa tarkemmin kuin ihminen. 

Vierailija
5/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ahne työnantaja ei tietenkään alenna hintoja vaan laittaa ne 3-4 poispotkittujen palkat omaan taskuun.

Hyvä päivä olla yrityksen omistaja.

Paljonko ajattelit softakulujen olevan? Mietin millaisikoahan viestejä ap:n esimerkkifirma asiakkailtaan saa, jos tekoäly ne kykenee hoitamaan?  Meillä on tekoälyä firmassa kokeiltu ja toistaiseksi käännökset ja hassut kuvat ovat suosituin käyttötapa. 

Vierailija
6/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen "luovaa" työtä. Vuosi sitten tekoälyn tuotokset olivat surkeita. Nyt vain annan ohjeet korjata tai muokkaan vähän itse  jos pieni virhe. Usein tulee jo kerralla hyvä. Mutta maailma muuttuu. Enää ei ole konekirjoittajan tai uittojätkän työtä. Eletään kehityksen mukana. 

Vierailija
7/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nämä on niitä vastauksia, mistä näkee, ettei koko viestin sisältöä ole ymmärretty, vaan tulee täys diipa-daapa vastaus.

Lähetin sähköpostia kahdelle eri taholle yhdestä ongelmasta, joka tavallaan liittyi molempiin osapuoliin. Toisesta tuli kiitokset yksityiskohtaisesta ongelman kuvaamisesta ja kertoivat ottavansa sen huomioon tuotekehityksessä. Toisesta tuli tuollainen viesti, mistä kävi selkeästi ilmi, ettei sitä ongelmaa oltu tajuttu, tuli sellainen olo, kun jonkin asiakaspalvelubotin kanssa keskustelusta, joka ei ymmärrä asiaa ja ehdottelee mitä sattuu. Kaiken lisäksi se ongelma johtui pääasiassa tästä osapuolesta ja sen olisi pitänyt tehdä jotain ongelman poistamiseksi.

Ammattini vuoksi osaan vääntää aika hyvin mallia rautalangasta teknisen ongelman kohdalla.

Vierailija
8/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitys kehittyy, eipä sille mitään voi. Yritysten veroilla sitten kai jatkossa maksetaan ihmisten eläminen kun työtä ei enää riitä kun harvoille. Tai sitten kaikkien täytyy palata aloille, joilla ei tekoälyllä ja koneilla ole hommia. 

Sitten kun yritykset muuttavat kotipaikkansa veroparatiiseihin, niin verotulojakaan ei enää ole. Mitä sitten tehdään? Aivot menee solmuun kun miettii. Hei, kysytään tätä AI:lta.

Vierailija
9/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly ei ole vielä sillä tasolla että pystyisi minun työni korvaamaan. Testattiin töissä tekoälyä vuoden ajan ja varmaan 80% sen tekemisistä meni päin prinkkalaa. Sama jos vapaa-ajalla kysyy tekoälyltä jotain, niin ensimmäiseen kysymykseen se osaa vastata, mutta seuraavassa alkaa jo menemään pieleen. Tarpeeksi kauan kun keskustelee tekoälyn kanssa, niin sillä menee lopilta kieletkin sekaisin ja vastaukset menee todella oudoiksi. 

Vierailija
10/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly ei ole vielä sillä tasolla että pystyisi minun työni korvaamaan. Testattiin töissä tekoälyä vuoden ajan ja varmaan 80% sen tekemisistä meni päin prinkkalaa. Sama jos vapaa-ajalla kysyy tekoälyltä jotain, niin ensimmäiseen kysymykseen se osaa vastata, mutta seuraavassa alkaa jo menemään pieleen. Tarpeeksi kauan kun keskustelee tekoälyn kanssa, niin sillä menee lopilta kieletkin sekaisin ja vastaukset menee todella oudoiksi. 

Nyt ei puhuttukaan sinun töistäsi vaan tekoälystä yleisesti. Erittäin kovaa rytinää on luvassa, vaikka täsmälleen kaikkia mahdollisia töitä ei automatisoitaisi.

Ps. kyllä se korvaa sinutkin - voit olla huoleti.

Vierailija
11/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden sisällä alkaa työpaikoilla käymään todellinen tuuli. Porukkaa tullaan pistämään pihalle ihan uskomattomia määriä, tietenkään kaikkia töitä ei voida korvata tekoälyllä / robotisaatiolla, mutta paljon korvataan. Jäljelle jääviin töihin tarjokkaita on sitten niin paljon, että palkka voidaan tiputtaa sellaiseksi, että sillä hädin tuskin elää. Tämä kehity tulee ajamaan todella suuren osan ihmisistä köyhyyteen, ja omistavan luokan ja muutamat lahjakkuudet satumaisiin rikkauksiin.

Vierailija
12/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen "luovaa" työtä. Vuosi sitten tekoälyn tuotokset olivat surkeita. Nyt vain annan ohjeet korjata tai muokkaan vähän itse  jos pieni virhe. Usein tulee jo kerralla hyvä. Mutta maailma muuttuu. Enää ei ole konekirjoittajan tai uittojätkän työtä. Eletään kehityksen mukana. 

Et kovin korkealla tasolla sitten ilmeisesti sillä ai on todella pahasti järjessä sitä luovuutta, millä itse toimin. Useita kymmeniä vuosia.

Mutta se on totta, että ämpäri ja tietyt tällaiset jutut ovat olleet hyvin samanlaisia pitkään. Ai voi varmasti tehdä monia juttuja.

Vierailija
13/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei puhuttukaan sinun töistäsi vaan tekoälystä yleisesti. Erittäin kovaa rytinää on luvassa, vaikka täsmälleen kaikkia mahdollisia töitä ei automatisoitaisi.

Juu, en sitä väittänytkään, sanoin että tekoäly ei ole vielä sillä tasolla. Mielelläni hyödyntäisin tekoälyä työssäni enemminkin, mutta se ei tosiaankaan kykene mihinkään kovin vaativaan suoritukseen. Tekoäly tulee varmasti kehittymään nopeaan tahtiin, mutta se on jälkipolvien ongelma, itse olen silloin jo jäänyt pois työelämästä.

Vierailija
14/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omassa työssä on jääräpäisten johtajien takia niin paljon muuttuvia olosuhteita että tuollainen robokoodaaminen on vielä hyvin kaukana vai voikohan sille opettaa kaikki liikkuvat osatkin? Uskon että geneerisestä työstä se selviäisi täysin hyvin mutta sitten kun tämä haluaakin poikkeuksellisesti tätä ja tuo tuota niin miten robo sitten asian hoitaa

Vierailija
15/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden sisällä alkaa työpaikoilla käymään todellinen tuuli. Porukkaa tullaan pistämään pihalle ihan uskomattomia määriä, tietenkään kaikkia töitä ei voida korvata tekoälyllä / robotisaatiolla, mutta paljon korvataan. Jäljelle jääviin töihin tarjokkaita on sitten niin paljon, että palkka voidaan tiputtaa sellaiseksi, että sillä hädin tuskin elää. Tämä kehity tulee ajamaan todella suuren osan ihmisistä köyhyyteen, ja omistavan luokan ja muutamat lahjakkuudet satumaisiin rikkauksiin.

Työaika kahteen tuntiin päivässä ja keskituntipalkaksi 100 euroa.

Vierailija
16/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen päivittäin sisältöä, mistä ai ei osaa haaveillakaan. Se oppii materiaalista, joka on netissä. On paljon sellaista dataa, joka ei ole netissä tai se ei indeksoidu ai:n rekistereihin. 

Totta kai jos elää ai-kuplassa, niin näkee vain ne roolit, jotka ai pystyy korvaamaan. Mutta vaikka kuinka dystoopikot ja ihmisvihaajat haaveilevatkin koneiden tuhoavan ja aiheuttavan kärsimystä, tiskikone ei ole korvannut yhtäkään naista. Päin vastoin, se on vapauttanut naiset elämään korkeampaa elämää. Sama pätee ai:hin. Ei siis kannata yrittää nähdä asioita tuhon ja pelon kautta, tai saattaa löytää itsensä sieltä tuhon kohteista.

Vierailija
17/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, en sitä väittänytkään, sanoin että tekoäly ei ole vielä sillä tasolla. Mielelläni hyödyntäisin tekoälyä työssäni

Sen laatutaso kaikessa on suunnilleen erikoistumattoman lukiolaisen tasolla. Sitä voi miettiä, mikseivät yritykset palkkaa näitä, mutta ovat innokkaita omaksumaan ai:n.

Vierailija
18/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kovin korkealla tasolla sitten ilmeisesti sillä ai on todella pahasti järjessä sitä luovuutta, millä itse toimin. Useita kymmeniä vuosia.

Mutta se on totta, että ämpäri ja tietyt tällaiset jutut ovat olleet hyvin samanlaisia pitkään. Ai voi varmasti tehdä monia juttuja.

Eli AI:n luovuus on sillä tasolla, millä sinun oma luovuus oli kymmeniä vuosia sitten? Nuo AI-mallit kehittyy valtavaa vauhtia parissa kolmessa vuodessa otttaa sinut kiinni ja menee ohi.

Vierailija
19/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, en sitä väittänytkään, sanoin että tekoäly ei ole vielä sillä tasoll

Akateemisen AV-mamman osaaminen on erikoistumattoman lukiolaisen tasolla.

Vierailija
20/127 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun nyt näyttää olevan tekoälyeksperttejä paikalla, niin mistä johtuu että tekoälyn vastaukset menee sitä huonommaksi mitä kauemmin siltä asioita kyselee? Tai jos kysyy samaa asiaa esim tunnin välein niin vastaus on aina eri? Miksi tekoäly ei osaa enää vastata suomeksi jos sen kanssa keskustelee kauemmin vaan sillä menee kielet sekaisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi