ihmisen pitää syödä vain kerran päivässä, se joka muuta väittää niin on läski
Toki hedelmiä ja pähkinöitä voi syödä yhden lämpimän aterian lisäksi, maalaisjärkeä saa käyttää
Jos haluat tsempata ihmisiä laihtumaan niin toitota mielummin sitä ihmisille mitä kirjoitin otsikkoon, äläkä ole niin nat-zi, ole lempeä kuten olen kirjoittanut otsikon sisältöön.
Ei ole muuta tapaa laihtua.fi
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa syödä päin kalorit yhdellä aterialla? Eikö siinä jo mahakin veny?
Ei istumatyötä tekevä ihminen tarvitse kuin 1000kcal päivässö
No ihan liikaa syödä yhdellä aterialla.
Eihän se ole kuin 200g pastaa ja vähän jauhelihakastiketta
Ap, mee muualle leikkimään lääkäriä, näytät ihan kuivan kesän oravalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi lämmin ateria sisältää 200g pihvin tai 200g lihapullia, 1-2tomaattia, 1nippu salaattia ja 1dl riisiä
Tämä on, oli ja tulee olemaan hyvä esimerkki yhdestä lämpimästä ateriasta, aterian voi myös puolittaa ja syödä kahdessa erässä, salaatin ja tomaatin voi korvata punajuurella.
Näyttääkö minun mieltymys mahdottomalta? Jos näyttää niin sinulla on masennusta tai jotain muuta negatiivistä sisälläsi... sanoin että maalaisjärkeä saa käyttää ja tähän minä kirjoitin maalaisjärkeä
Ystävällisin terveisin aloituksen kirjoittaja
Tuosta ei kyllä tule vähintään 500g päivän kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mee muualle leikkimään lääkäriä, näytät ihan kuivan kesän oravalta.
Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei istumatyötä tekevä ihminen tarvitse kuin 1000kcal päivässö
No ihan liikaa syödä yhdellä aterialla.
Eihän se ole kuin 200g pastaa ja vähän jauhelihakastiketta
Ei ole tapana syödä jotain vehnäjauhoa pastan muodossa. Kasviksia sen pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi lämmin ateria sisältää 200g pihvin tai 200g lihapullia, 1-2tomaattia, 1nippu salaattia ja 1dl riisiä
Tämä on, oli ja tulee olemaan hyvä esimerkki yhdestä lämpimästä ateriasta, aterian voi myös puolittaa ja syödä kahdessa erässä, salaatin ja tomaatin voi korvata punajuurella.
Näyttääkö minun mieltymys mahdottomalta? Jos näyttää niin sinulla on masennusta tai jotain muuta negatiivistä sisälläsi... sanoin että maalaisjärkeä saa käyttää ja tähän minä kirjoitin maalaisjärkeä
Ruokavaliossasi on suuria puutteita. Kalsium, jota saadaan maitotuotteista, puuttuu kokonaan, kuidut ja tarpeelliset hiilihydraatit viljasta - ruisleipä? Verensokerisi ei myöskään pysy tasaisena koko päivää yhdellä aterialla? Juurekset?
Kuinka laskea oma kaloritarve?
Ikä: Kaloritarve vähenee iän myötä.
Sukupuoli: Miehet tarvitsevat yleensä enemmän kaloreita kuin naiset.
Kehonkoostumus: Lihaksikas henkilö kuluttaa enemmän kaloreita kuin henkilö, jolla on suuri rasvaprosentti.
Yleinen arvio: Kerro painosi 30:llä saadaksesi suuntaa antavan arvion päivittäisestä kaloritarpeestasi.
Aktiivisuustaso: Aktiivisesti liikkuvat tarvitsevat enemmän kaloreita kuin vähän liikkuvat.
Esimerkkejä:
Naiset: Keskimäärin 2000 kcal päivässä.
Miehet: Keskimäärin 2500 kcal päivässä.
Aktiivisesti liikkuva mies: Voi tarvita 3000 kcal tai enemmän päivässä.
Vähän liikkuva nainen: Voi tarvita alle 2000 kcal päivässä.
Huomioitavaa:
Liian vähäinen kalorimäärä voi johtaa terveysongelmiin.
Liian suuri kalorimäärä voi johtaa painonnousuun.
On tärkeää syödä monipuolisesti ja terveellisesti riippumatta kalorimäärästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta ei kyllä tule vähintään 500g päivän kasviksia.
Uunivihanneksia sitte, Sitten lisää siihen vaikka yhden pienen kesäkurpitsan ja munakoison. uuniin vain vihaneksia rohkeesti, perunaa voi myös laittaa uuniin tai porkkanaa ym. sipulia... vaihtoehtoja onnn
Aloituksen kirjoittaja
Yleinen kalorisuositushan on 2000kcal 🤷
1000 kcal aivan liian vähän. Vaarallisen alipainoinen tolla.
Haista homo vttu, syön kolmesti niin kuin aina.
Vierailija kirjoitti:
Haista homo vttu, syön kolmesti niin kuin aina.
It is pastable, terveisin aloituksen kirjoittaja
Toimii varmasti jos ei ole energiakulutusta, kuten töitä tai urheiluharrastuksia. Vapaalle ihmiselle hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavaliossasi on suuria puutteita. Kalsium, jota saadaan maitotuotteista, puuttuu kokonaan, kuidut ja tarpeelliset hiilihydraatit vi
Minä tiedän mitä minä teen. Olen aikuinen ihminen. En jaksa kirjoittaa kaikkia minun ravitsemus tai ravintoa mitä syön koska haluan olla anonyymi. Minä syön terveellisesti
Aloituksen kirjoittaja
Ihmiset nyt laskevat aterioiksi nykyään ihan outoja asioita. Jonkun mielestä lämpimät voileivät on ateria. Itse miellän välipalaksi. Leipä mikroon, päälle juustoa, tomaattia ja kurkkua. Ei ole ateria, vaan välipala. Sama jonkun puuron kanssa. Ei se ole mikään ateria mielestäni. Koulussakin kaikki ovat nälissään tunti puurolounaan jälkeen.
Itselleni ateria on ihan perus kotiruoka + salaatti tai keitto + leipä. Siinä mielessä ap on ihan oikeassa. Yksi kunnon ateria päivässä riittää.
Jos haluaa laihduttaa niin pitää syödä vähemmän kuin mitä kuluttaa.
Aloituksen kirjoittaja
1500 luvun pätkillä elinikä oli 40 vuoden hujakoilla ja päivän kalorinsaanti maksimissaan 1600kcal.
No en kyllä itse pärjäisi vaan kerran päivässä syömällä. Syön ainakin kolmesti joka päivä ja ehkä 1-2 välipalaa.
En voi laihtua edes muutamaa kiloa, kun sitten menee alipainoon..
Jos olet esimerkki erkki niin tee siitä merkki
Aloituksen kirjoittaja
Ok, pikkuinen.