Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tätini ehdottaa siskolleni näkemistä eikä koskaan minulle

Vierailija
13.07.2025 |

Minua harmittaa tämä tilanne, kun ulkopaikkakunnalla asuva tätini vierailee kotipaikallaan eli porukoitteni luona, niin hän laittaa aina ensin viestiä siskolleni, että pääsisikö siskoni perheensä kanssa samana päivänä käymään porukoillani, jotta voisivat nähdä. Ja jos siskoni ei pääse, niin käy erikseen siskoni luona vierailulla. 

Minulle ei laita koskaan viestiä ja on siis tänään tulossa täälläpäin käymään, joten laittoi tässä yhtenä päivänä äidilleni viestin (olin käymässä vanhempieni luona, kun sai tuon viestin ja äitini luki sen tottumuksesta ääneen), jossa kysyi voiko tulla vierailulle sunnuntaina, kun x (siskoni) on kuulemma myös perheineen tulossa. Ei kysynyt minusta mitään. 

Tämä on mennyt tällä kaavalla monta vuotta ja olen silti mennyt itse käymään kotikotona, kun tätini on siellä. Joko äitini tai siskoni on kysynyt, että tulenhan minäkin, kun täti tulee silloin ja tällöin.

Tädin kanssa on kiva vaihtaa kuulumisia ja on mukava ihminen, mutta aina on tuntunut siltä ettei hän tykkää minusta. Tänään en mennyt tapaamaan häntä, kun tuntuu, että on joko itsestäänselvää että tulen sinne tai minua ei haluta nähdä. 

Olenko ihan turhasta ottanut itseeni? Täti on siskoni kummitäti, niin voi olla, että on sen vuoksi läheisempi hänen kanssaan, mutta tuntuu kurjalta niinkuin en olisi olemassa hänelle ollenkaan. 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa unohtaa se täti. Ja keskittyä äitiin tai muihin ihmisiin. Ikävää tietysti jos olisit halunnut myös olla kaivattu ja täti ei kysy. Joidenkin sukulaiset eivät ole aktiivisia ollenkaan, paitsi muiden kanssa ja ehkä on sitten erilaisia ihmisiä. Kummitäti on yleensä taas äidin kaveri enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla