Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kokemuksia Terveystalon kokemattomista, vastavalmistuneista lääkäreistä?

Vierailija
13.07.2025 |

Listoilla olevista yleislääkäreistä on valmistunut alle vuoden sisällä. Kovasti vakuuttavat hoitavansa mitä tahansa sairauksia. Kannattaako mennä ja maksaa 100e ajasta?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni on, et herkästi lähete julkiselle. Jopa sellaisessa tapauksessa, et itse olin lähes varma, kaikki on ok, mut halusin lääkärin näkemyksen, kun itse en ole sen alan asiantuntija. Ei kun julkiselle, jossa sitten todettiin, kaikki ok.

Ajattelen, vastavalmistunut pelaa varman päälle ja varmistaa oman selustansa.

Miksi julkiselle?

Mulla on aina yksityisellä tehty niin että jos nuori Jamppa ei ole osannut, hän pistää lähetteen jollekin kokeneemmille samassa talossa. 

Vierailija
22/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaisia kuin terveysasemillakin: yleensä tumpeloita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yks Terveystalon kaulatatuoitu nuori herra meinasi 10min tuttavuuden jälkeen pistää koko lääkityksen uusiksi sairauteen, joka mulla on lopun ikääni eikä siihen ole parannuskeinoa, on vain oireita lievittävää hoitoa.

Sanoin hälle että keskitytääs nyt tähän murtuneeseen sormeen, mitä tulin näyttämään. Lääkitys on ok eikä sitä sörkitä, se on katsottu vuosien hoitosuhteessa saman talon endokrinologian dosentin kanssa kuntoon. M44

Vierailija
24/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvauskeskuksissa on ihan samalla tavalla kandeja.

Vierailija
25/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni on, et herkästi lähete julkiselle. Jopa sellaisessa tapauksessa, et itse olin lähes varma, kaikki on ok, mut halusin lääkärin näkemyksen, kun itse en ole sen alan asiantuntija. Ei kun julkiselle, jossa sitten todettiin, kaikki ok.

Miksi julkiselle?

Mulla on aina yksityisellä tehty niin että jos nuori Jamppa ei ole osannut, hän pistää lähetteen jollekin kokeneemmille samassa talossa. 

Jep, liekö keksitty tarina. Asioi henkilö sitten yksityisellä tai julkisella, niin aina on talossa tai vähintään puhelimen päässä on seniorilääkäri tai joku muu, jota voi konsultoida tapauksissa, joita itse ei hallitse.. 

Vierailija
26/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan kuullut, että ylsityiseltä lähetettäisiin julkiselle terveyskeskuslääkärille asiakas, koska ei osata hoitaa! Etikoissairaanhoitoon toki lähetetään myös yksityiseötä.

Vierailija
27/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Terveystalon kandit ja vastavalmistuneet laittaa heti lähetteellä sairaalapäivystykseen, jos ongelma on muu kuin joku ihan perusflunssa, tai muu juttu, jota sairaanhoitakin osaa hoitaa. Tuntuu kyllä aika urpolta, että työnantajat on valmiita maksamaan jonkun puolivillaisen kandin hoidosta. Toivottavasti eivät ylilaskuta kovin paljoa, kuten jotkut vanhemmat Terveystalon lääkärit ovat tehneet!

Vierailija
28/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin peräpukamien tutkimus tehtiin todella tarkasti. Aluksi valolla katsottiin peräaukkooni sitte tunnusteltiin sormella ja lopuksi vielä työnnettiin tähystin sisään. Erektiota pelkäsin myös. Tämä on kyllä ainoa kerta terveystalolla kun nuori vastavalmistunut lääkäri minut tutki. 

Vierailija
29/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työterveyshuolto on rajannut kandit pois korvauksen piiristä - aiheesta

Vierailija
30/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni vain hyviä kokemuksia. Minusta on vaikuttanut siltä, että nuoremmat lääkärit tutkivat perusteellisemmin, ottavat labroja enemmän, oli kyse sitten oman selustan turvaamisesta tai mistä, niin onhan se tietenkin minunkin etuni. Oman kokemukseni mukaan heillä ei vaikuta olevan niin putkinäköistä, että 100% varmuudella heti diagnosoivat asian X, vaan ymmärtävät, että kyse voi olla muustakin. Samankaltaisia oireita on monissa eri sairauksissa.

Tosiaan, minulla on vain hyviä kokemuksia. En toki joudu lääkärissä usein ravaamaan. Ja voisin kuvitella, että lääkäritkin on nykyään pulassa potilaiden kanssa, jotka on diagnosoineet itsensä chatgpt:n ja Googlen avulla jo ennen, kuin ovat lääkäriä tavanneetkaan. Sitten pettyvät, kun "saavat vain Buranaa". 

Tekoäly tekee joissakin tapauksissa jopa virheettömämpiä diagnooseja kuin ihmislääkäri. Sellaisissa se ei toimi, missä potilas ei itse kykene antamaan tarkkoja tietoja ja tarvitaan ammattilaisen tekemää aistinvaraista havainnointia (tyyliin kurkku punainen ja valkoisia täpliä, tai vasemmassa nivusessa tuntuu patti). Tosin monia sairauksiahan ei voi ilman labrakokoeita tai röntgenkuvia diagnosoida, joten ne lääkärin havainnot tai ihmispotilaan itsensä antamat tiedotkin ovat vain yksi osa sitä. Ei varmaan mene pitää aikaa kun tekoäly tulee käyttöön. 

Vierailija
31/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi naispuolinen paransi erektiovaikeuteni ihan luomumenetelmällä.

Vierailija
32/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo Terveystalon kandit ja vastavalmistuneet laittaa heti lähetteellä sairaalapäivystykseen, jos ongelma on muu kuin joku ihan perusflunssa, tai muu juttu, jota sairaanhoitakin osaa hoitaa. Tuntuu kyllä aika urpolta, että työnantajat on valmiita maksamaan jonkun puolivillaisen kandin hoidosta. Toivottavasti eivät ylilaskuta kovin paljoa, kuten jotkut vanhemmat Terveystalon lääkärit ovat tehneet!

Niin, tämäkin vielä. Terveystalossa maksat lääkärinpalkkion siitäkin, minkä julkisella puolella hoitaa sairaanhoitaja, eikä siitä mene julkisella puolella edes käyntimaksua. Usein enemmän osaa kokenut sairaanhoitaja kuin nuori kandilääkäri, ja mitä ei itse pysty hoitamaan, niin konsultoi lääkäriä tai lähettää sitten vaikka eteenpäin lääkärille. 

Vierailija
33/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta nuorista kokemattomista, sen sijaan vanhoista kiukkuisista kylläkin. Satasella et todellakaan selviä.

Vierailija
34/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä koskaan kuullut, että ylsityiseltä lähetettäisiin julkiselle terveyskeskuslääkärille asiakas, koska ei osata hoitaa! Etikoissairaanhoitoon toki lähetetään myös yksityiseötä.

Minulle kävi niin, että yksityisen puolen kandi ei osannut hoitaa ja laittoi erikoissairaanhoitoon lähetteen. Mutta ei ne ottaneet sitä lähetettä erikoissairaanhoitoon, vaan laittoi sieltä eteenpäin terveyskeskukseen. Asia hoitui tk:ssa. 

Vierailija
35/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla hintojen kanssa sitten tarkkana. Tää oli Aavassa, mutta eka kerta että sielläkään käy näin. 

Varasin ajan nenäspesialistille, koska julkinen kieltäytyi polttamasta suonta lähes päivittäin aukeavasta sieraimesta. Lääkäri oli kyllä hyvä hommassaan, eikä verikään roiskunut tms., mutta vaikka olin kysynyt kahdesti eri työntekijöiltä arvoa käynnin hinnasta se maksoikin satasen lisää palkkion päälle! Toimistomaksuja ym. skeidaa osasin odottaa, mutta kyllä teki mieli nauraa kun muutama vanutuppo ja muovinen kertakäyttöessu laskutettiin "tarvikemaksuna", joka oli useamman kympin. 

Noh, tulipahan nenä kuntoon! Vinkiksi muille: jos julkisella väitetään ettei poltto onnistu jossei nenä akuutisti vuoda, 1. se on peepuhetta, 2. mene päivystyksen eteen ja raapaise sisältä jotta saat aikaan vuodon, sitten kävelet sisään ("olin tossa kaupassa kun alkoi vuotamaan").

Vierailija
36/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni vain hyviä kokemuksia. Minusta on vaikuttanut siltä, että nuoremmat lääkärit tutkivat perusteellisemmin, ottavat labroja enemmän, oli kyse sitten oman selustan turvaamisesta tai mistä, niin onhan se tietenkin minunkin etuni. Oman kokemukseni mukaan heillä ei vaikuta olevan niin putkinäköistä, että 100% varmuudella heti diagnosoivat asian X, vaan ymmärtävät, että kyse voi olla muustakin. Samankaltaisia oireita on monissa eri sairauksissa.

Tosiaan, minulla on vain hyviä kokemuksia. En toki joudu lääkärissä usein ravaamaan. Ja voisin kuvitella, että lääkäritkin on nykyään pulassa potilaiden kanssa, jotka on diagnosoineet itsensä chatgpt:n ja Googlen avulla jo ennen, kuin ovat lääkäriä tavanneetkaan. Sitten pettyvät, kun "saavat vain Buranaa". 

Tekoäly tekee joissakin tapauksissa jopa virheettömämpiä diagnooseja kuin ihmislääkäri. Sellaisissa se

Mullekin tuli yllätyksenä miten tekoäly osasi antaa hyvät ohjeet, neuvoa ruokavalion jne. kun eräs perussairauteni aktivoitui. Kysyi tarkasti ja pyysi yksityiskohtaiset kuvailut. Kokemus oli parempi kuin googlettelu. 

Vierailija
37/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreiden taso on laskenut alan naisvaltaistumisen myötä. Ei kokemus kartu siellä poikimislomilla.

Kokemus Terveystalon nuoresta mieslääkäristä. Menin joitakin kuukausia jatkuneen väsymyksen takia. Tapasin lääkärin, ei tehty mitään labroja, mutta sain masennusdiagnoosin ja masennuslääkkeet. Ei auttaneet, joten yritin varata uudelleen aikaa kuukauden kuluttua, mutta ei se lääkäri enää ollutkaan siellä, vaan oli lähtenyt jollekin toiselle paikkakunnalle. Olin tosi väsynyt, tein julkisen puolen Omaolon ja laitoin siihen myös viestin. Sairaanhoitaja soitti seuraavana päivänä, teki labralähetteet ja antoi lääkäriajan. Diabetes oli. Eli vastauksena aloitukseen: kyllä, maksoin turhasta. 

Vierailija
38/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuori lääkäri, joka näytti mielestäni 16-vuotiaalta joten olin skeptinen MUTTA kaksi vuotta ravattuani tk:ssa ranteissa ja käsivarsissa olleiden kovien kipujen vuoksi tämä 16-vuotias tiesi heti mistä on kyse ja lähetti HUSin EMNG-tutkimukseen. Kas, hermopinne. Sain maksarin Terveystalon kirurgille ja ranteet leikattiin jo parin viikon päästä. Sain maksarin, koska HUSiin oli tuolloin 2019 yli puolen vuoden jonot ja koska tk oli töpeksinyt ja vitkutellut.

Vierailija
39/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta ne oikeastaan voi tehdäkuin laittaa lähetteen eteenpäin, vastaanotto 20 minsaa, ei siinä minkäänlainen akrobaatti ehdi muuta kuin kirjata hätäisesti jotain muutaman kysymyksen ja vastauksen perusteella. Älytöntä, mutta apua et saa. Siihen toi koko bisnes perustuu,voi olla niitä kokemattomia, kun masiina pyörii niin, että tehdään vaan se lähete jonnekin eikä tartte niin osata mitään. 150 e kiitos ja näkemiin.

Vierailija
40/52 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta nuorista kokemattomista, sen sijaan vanhoista kiukkuisista kylläkin. Satasella et todellakaan selviä.

Niskani oli kuukausia kipeä ja kävin Terveystalon työterveyslääkärillä kertomassa vaivastani. Vanhempi naislääkäri alkoi kädellä hieroa omaa niskaansa ja marisi että kyllä hänelläkin on niska kipeä vähän väliä.  Ei millään olisi magneettikuvaukseen laittanut kun se on kuulema niin kallistakin.  Mulla meinas hihat palaa moiseen ruikuttajalääkäriin. Sanoin sitten jo painokkaammin että mulla on ollut jo kuukausia niskat ihan jumissa ja särkee.  En todellakaan mennyt sinne siksi että kuuntelisin lekurin omia kolotuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme