Kohta ei roskiakaam viedä ilman äppiä
Mihin jätän roskani kun minulla ei ole puhelimessa nettiä? Ei nyt aivan halvaksi tule jos joudun kalliin nettiliittymän laittamaan että voin roskat viedä.
Kommentit (187)
Ihan järjetöntä. Aina ajattelee, mitä hullua velä keksitäänkään ja ne osaa kyllä keksiä aina jotain, mitä ei olisi tullut mieleenkään.
Mun biojätteen kierrätysinto on jo romahtanut. Tulee haettua lounasravintolasta kotiin aika usein ruokaa ja omistaja kun on tullut jo varsin tutuksi ja on kiva & lappaa aina isot annokset, josta riittää moneksi päivää + kukkurallisen rasian salaattia, niin ei kotona juuri edes tule biojätettä. Se vähä mitä tulee, niin sen kippaan poltettaviin.
Into lopahti siinä, kun luin miten omakotiasujia kyykytetään niillä kompostitarkastajilla. Itse asun kyllä kerrostalossa, mutta sympatisoin ja en kerää enää erikseen biota.
Toinen oli kun luin joskus, että Suomessa ei tule tarpeeksi poltettavaa omasta takaa ja sitä sitten rahdataan ihan esim. Italiasta tänne. Mikäs siinä, maksavat ja me saadaan lämpöä. Mutta kun EU sitten määrännyt meille rangaistusmaksut, kun poltetaan liikaa. Tai jotenkin sinnepäin se meni? Ihan sekopäistä. Samalla syyllistävät, kun me ei kierrätetä tarpeeksi ja heitetään liikaa roskiin, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi tuoteta poltettavaa?
Kuka tässä enää pysyy kärryillä???
Nyt kuulkaa aloittakaa kaikki jo vastustus ennenkuin menee hullummaksi koko ajan! Vaikka ei vielä vaadita äppejä tähän, niin nyt sitä mieltä osoittamaan, lakatkaa tottelemasta kaikkia idioottimaisuuksia.
Alkakaa boikotoida urakalla kaikenmaailman sovelluksia mitä vaan pystytte. Alkakaa suosia käteistä.
Kohta meidän pitää viedä roskat ne sitten vaikka eduskuntatalon ja presidentinlinnan portaille!
Tai jos on liian pitkä matka, niin viekää vaikka omalle kunnantalolle samalla kun käytte kaupassa!
Vierailija kirjoitti:
Saadaan kaikki puhelimen orjaksi ja operaattorit taputtaa pieniä käsiään yhteen. Hintojen nosto voi alkaa
Kun tämä päivä koittaa. Myyn kaiken omaisuuteni. Hommaan eränkävijän kaikki mahdollise varusteet, kaikki metsurin varusteet. Raktorin ja menen suvun maille ja elän kuin isovanhempani, mutta modernilla twistillä. Ja ilman pennin pyörylää sen jälkeen. Yli 90-vuotiaiksi elivät.
Muutama betonirengas parkkipaikalle. Jengi vie roskat niihin ja pari tulenvartijaa pitäää roihut aisoissa.
Jos tollainen tulee pakolliseksi kaikkialle, niin se menee sihen, että jengi kuten jo esitetty, alkaa jättää niitä mihin sattuu.
Osa varmasti myös kuskaa roskapussinsa vaikka työpaikan roskiksiin, tai pahimmillaan hilloaa niitä kämpässään eikä vie enää mihinkään.
Siinä sitten sen rottaongelman lisäksi vaarantuu koko kiinteistön paloturvallisuus.
Kai ne vielä keksii liittää siihen jonkun valvontasysteemin ja kasvojen tunnistuksen + rangaistusmaksut, jos et tottele.
Toisaalta en itsekään haluaisi, että luonto ja ympäristö joutuisi kärsimään, jos aletaan jättää vaan metsiin tai kadulle, mutta ei kyllä huvita totellakaan.
Kannatan tuota eduskuntatalolle vientiä. Pitäisikö aloittaa jo nyt?
Haistakaa paska koko valtiovalta, lauloi jo Irwin aikanaan.
Vierai
Mutta varmasti meillä teknologia alkaisi olla jo niin kehittynyt että jonkinlainen robotti tähän tulevaisuudessa kykenisi...
Minä lähden tekeen tuota 12€/tunti
N 58, 3 vuotta työttömänä. 1 akateeminen tutkinto, 3 ammattitutkintoa.
Vaan kun työttömät on niin nirsoja...
Jos tuo on yksilöitävissä, kuka lajittelee mitenkin, niin jääneekö pelkkään maksamiseen (eli että maksat enemmän jos heität sekajätteeseen). Tuleeko joku viranomainen tai taloyhtiön edustaja narisemaan, että näin ei tule lajitella.
Ensin viipyileviä katseita, sitten outo nimetön heippalappu postiluukusta. Viilletyt auton renkaat. Sitten tulee tummaan asuun pukeutunut viranomainen, joka sanoo, että sinut viedään leirille koulutettavaksi.
Itse jättäisin vaan roskikset siihen roskiksen eteen. Toteaisin vaan, että ei puhelimessa appi vaan toiminut niin minkäs sille voi.