Helsingin sanomat on huolestunut: ihmiset eivät enää ryyppää ja biletä yökerhoissa ja baareissa!
Erittäin huolestuttava ja negatiivinen kehitys toimittajan mielestä.
https://www.hs.fi/feature/art-2000011304610.html
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yökerhot ja baarit ovat itse hinnoitelleet itsensä ulos menovaihtoehdoista. Jos ilta maksaa lähemmäs 100 euroa (esim 5 drinkkiä, sisäänpääsy ja narikka ja matkat, ehkä jotain yöpalaa) niin ei kellään ole varaa laittaa sellaista summaa joka viikko ulkona käymiseen.
Jos käy töissä niin on, eihän tuo tee kuin 400€/kk jos käy kerran viikossa, monella menee pelkästään vaatteisiin tuon verran kuussa.
Missä räkälässä käy jos satasella saa nuo kaikki?
Eiks drinkit oo jotain tyyliin 15€ alkaen kpl ja sisäänpääsy parin kympin luokkaa narikoineen niin ei siitä rahaa jää yöpalaan eikä takseihin
Miksi kuluttaa euroakaan Suomessa,kun ulkomailla saa parempaa vastetta rahoille.
Vierailija kirjoitti:
Just mietittiin miehen kanssa, että mennäänkö paikallisille festareille ja tultiin siihen tulokseen, ettei mitään järkeä. Rahaa olisi, mutta hinnat ovat karanneet, ei huvita maksaa satasia yhdestä illasta. Bändit eivät mitään ihmeellisiä ole ja sääkin arvoitus. Satasten panostuksella kaiken pitäisi olla jo jokseenkin täydellistä.
Festareille olen mennyt jos siellä on kunnon esiintyjiä ja en nyt tarkoita kotimaisia suuruuksia pelkästään. Ulkomaille en taida enää jaksaa mennä kun muutama kerta on heinäkuussa ollut sen verran kuuma esimerkiksi Espanjassa tai Belgiassa vaikka esiintyjälista on ollut ihan huippua. Valitettavasti kotimaan festareille on nykyään hankala saada huippuluokan ulkomaisia esiintyjiä kun kilpailu on sen verran kovaa. Olen kyllä valmis maksamaan jos kokonaisuus on ok mutta en keskitason esiintyjistä. Näyttää siltä että tämän kesän ainoaksi festarikokemukseksi jää Flow ja sen lippu tulikin ostettua epassi rahalla jo viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhästi menee, jos jollain normaalilla työssäkäyvällä taloudessa tuntuu joku satunnainen 150 euron baari-ilta. Ite tienaan bruttona vain 2500€/kk, mutta siltikään ei ikinä ole illanvietto rahasta ollut kiinni. Olen huomannut, että ne tuntuu esittävän usein sitä köyhää, jotka oikeasti kohtuu hyvin tienaavat.
Nimenomaan, eivät nykyisetkään hinnat vielä ole mitään pahoja palkkatyöläiselle (paitsi jos on pihi eikä periaatteesta suostu baareilemaan nykyhinnoilla) ja köyhällä, eritoten työttömällä ei tietenkään ole näillä hinnoilla hirveästi varaa bilettää. Ei ole oikeastaan koskaan ollut, ellei sitten ihan joistakin wanhan ajan halpisräkälöistä puhuta (mikä ei tietenkään ole verrattavissa yökerhoon)
Tämä. Minullakin on eräs kaveri, joka aina vastustelee baariin lähtöä vedoten hintoihin. On työelämässä esimiesasemassa ja muutoin kyllä polttaa rahaa esim autoihin ja lomailuun. Löytyy sijoituskämppiäkin. Että sellainen köyhä. Kyse on ihan puhtaasti asiaan liittyvästä piheydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yökerhot ja baarit ovat itse hinnoitelleet itsensä ulos menovaihtoehdoista. Jos ilta maksaa lähemmäs 100 euroa (esim 5 drinkkiä, sisäänpääsy ja narikka ja matkat, ehkä jotain yöpalaa) niin ei kellään ole varaa laittaa sellaista summaa joka viikko ulkona käymiseen.
Jos käy töissä niin on, eihän tuo tee kuin 400€/kk jos käy kerran viikossa, monella menee pelkästään vaatteisiin tuon verran kuussa.
Osteleeko joku aikuinen joka kuukausi vaatteita?
Missä luetun ymmärtäminen, ei Hesari ole huolissaan vaan kenties yrittäjät.
Miksi maksaisin 10:n euroa oluesta paskalla palvelulla,kun saan sen oluen 4:llä eurolla hyvällä palvelulla vaikka Puolassa?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi osa ravintoloista on alkanut jo tuomaan hintoja alaspäin. Esim meillä Turussa on yhdessä keskustan terasseista ennen kuutta viinilasi 4e ja ympäri vuorokauden Sol 5e. Sillä viitsii jo istua iltaa kavereiden kanssa jokirannan sijasta.
Mutta kun Suomessa on tämä käsitys että jos keskellä päivää otat oluen, olet rapajuoppo.
Vasta illalla saa sitten ottaa ja olla konttauskunnossa, se on sitä "bilettämistä ja paineiden päästelyä".
Sama homma vaikka siinä, jos aamulla aloitat ottamalla purkin kaljaa ja lipittelet sitä sitten iltaan asti, sanotaan nyt vaikka 12 pientä olutta klo 8-21 välisenä aikana. Olet täysin denso kun piti heti aamusta aloittaa.
Mutta annas olla, jos huitaset sen saman 12 kaljaa klo 19.30-22 ja sen jälkeen hyppäät taksiin ja menet baariin juomaan lisää, se on juhlimista ja täysin ok.
Suomessa juodaan kello kaulassa.
Vierailija kirjoitti:
Drinkki jossa on muutama tilkka malibua ja loput mehua 12 euroo. Joo...
Osaa kuluttajista pidetään selvästi hirveän yksinkertaisina. En tosin ole koskaan käsittänyt imelien drinkkien suosiota. Takavuosina yleinen tarjous oli campari-appelsiinimehu-yäk.
Taisi olla vähän muotijuomakin nuo katkerot campari/carillo.
No nyt on tämä aperol spritz trendannut pidempään.
Itse mietin tässä perjantaina, että menisikö suomi pop festareille. Ajattelin, että lippu voisi olla ehkä luokkaa 65-70€, niin jumalauta 115€! Laskin siihen vielä juomat ja jonkun ruuan mukaan ja totesin, että pitkästi yli 200 euron reissu tulisi. Jäi sikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhästi menee, jos jollain normaalilla työssäkäyvällä taloudessa tuntuu joku satunnainen 150 euron baari-ilta. Ite tienaan bruttona vain 2500€/kk, mutta siltikään ei ikinä ole illanvietto rahasta ollut kiinni. Olen huomannut, että ne tuntuu esittävän usein sitä köyhää, jotka oikeasti kohtuu hyvin tienaavat.
Nimenomaan, eivät nykyisetkään hinnat vielä ole mitään pahoja palkkatyöläiselle (paitsi jos on pihi eikä periaatteesta suostu baareilemaan nykyhinnoilla) ja köyhällä, eritoten työttömällä ei tietenkään ole näillä hinnoilla hirveästi varaa bilettää. Ei ole oikeastaan koskaan ollut, ellei sitten ihan joistakin wanhan ajan halpisräkälöistä puhuta (mikä ei tietenkään ole verrattavissa yökerhoon)
Tämä. Minullakin on eräs kaveri, joka aina vastustelee baariin lähtöä vedoten hint
Itsekin olen jonkin sortin esihenkilö, vuositulot tosin vaatimattomasti selvästi alle sata tonnia vuoteen, eli en mikään sijoituspäällikkö. Jos joku ehdottaa että laitatko tästä vaikka 200€ baarissa istumiseen ja kaljaan, niin en mä sille lämpene, vaikka varaa olisikin maksaa.
Ero pullanössöjen Tinderin ja baarissa olemisen välillä on se, että Tinderistä ei koskaan tule illalla kotiin mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minullakin on eräs kaveri, joka aina vastustelee baariin lähtöä vedoten hint
Kyse ei ole rahasta, kyse on siitä ettei hän halua lähteä sun kanssasi baariin.
Miksi pitäisi käydä jossain yökerhoissa? Muutamat kerrat käynyt parikymppisenä, ja jokainen kerta oli epämiellyttävä kokemus. Huono asiakaspalvelu, epämiellyttävä asiakaskunta, kallista (voisi ostaa kuukauden ruuat yhden käynnin rahoilla), niin meluisaa, ettei kuule omaa puhettaan, laimennettuja juomia. Lista on loputon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin 10:n euroa oluesta paskalla palvelulla,kun saan sen oluen 4:llä eurolla hyvällä palvelulla vaikka Puolassa?
Puola on mukavan valkoihoinen maa.
Mä en vanhemmiten jaksa mitään juottoloita ja festareita. En halua jonottaa mihinkään ja maksaa siitä itseäni kipeäksi. Haluan istumapaikan pöydän äärestä ja oikean vessan. Haluan kylmää juomaa ja siistin ympäristön. Nämä siis vähimmäisvaatimuksia tämän päivän hinnoilla. No, ei ole tarjolla tällaista, joten olen mieluummun kotona. Päiväsaikaan saatan poiketa jollain kivalla terassilla yhdellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puola on mukavan valkoihoinen maa.
👍
Great reset etenee... tavaliset yritykset ajetaan suunnitellusti konkurssiin, seuraavaksi Blackrock ostaa kaikki paikat
Vierailija kirjoitti:
Mä en vanhemmiten jaksa mitään juottoloita ja festareita. En halua jonottaa mihinkään ja maksaa siitä itseäni kipeäksi. Haluan istumapaikan pöydän äärestä ja oikean vessan. Haluan kylmää juomaa ja siistin ympäristön. Nämä siis vähimmäisvaatimuksia tämän päivän hinnoilla. No, ei ole tarjolla tällaista, joten olen mieluummun kotona. Päiväsaikaan saatan poiketa jollain kivalla terassilla yhdellä.
Nämä kaikki onneksi löytyvät kotoa. Sen on moni varmaan hoksannut, eivätkä siksi halua maksaa samoista asioista ylikallista hintaa muualla.
Suomesta tehty köyhä monikulttuurinen kehitysmaa.