Lohjan uimahalli sallii uimapuvut saunassa, nuoret eivät tahdo saunoa alasti
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011352980.html
"Lohjan Liikuntakeskus on päättänyt sallia uima-asun käytön uimala Neidonkeitaan saunatiloissa.
Liikuntakeskuksen toimitusjohtaja Jukka Vienonen kertoo, että aiheesta tehtiin asiakaskysely.
Saimme palautetta, että asiakkaat kaipaavat yksityisyyden takaavat suihku- ja pukutilat. Palautteen mukaan myös nuoret kokevat alastomuuden kiusalliseksi, mikä estää heitä tulemasta uimahalliin, Vienonen sanoo.
Uima-asujen kieltoa saunatiloissa on tyypillisesti perusteltu hygieniasyillä. Vienosen mukaan Neidonkeitaassa on neljän vuoden ajan ollut käytössä uimapuvullinen pihasauna, mutta uimaveden laatu on silti pysynyt hyvänä."
"Liikuntakeskuksen toiminnanjohtajana Vienonen ajattelee, että hänen tavoitteensa on saada lohjalaiset liikkumaan ja tehdä liikuntapalveluista mahdollisimman esteettömiä.
Fyysinen esteettömyys taataan esimerkiksi rampeilla. Uimapukujen salliminen takaa sosiaalisen esteettömyyden.
Mielestäni mahtava juttu! Olisipa kaikkialla näin! On paljon meitä kantasuomalaisia, jotka emme tykkää olla alasti vieraiden läsnäollessa.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Iiiik mä en haluu et kukaan kattoo mua alasti saunassa
Mutta sitten kuitenkin kuljetaan kadulla perseshortseissa ja narutopeissa.
Ai niinkö sä kuljet? Roiskuuko sulla ripuli shortsinlahkeesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kuitenkin kuvataan avoimesti itseään ja persettään instaan.
Tiesitkö, että ei sun ole persettäs pakko kuvata. Oletko huomannut, ettei sitä kukaan edes ole edes halunnut katsoa? No ehkä puoluekokouksessa silloin tällöin.
Mene keskenäsi sinne puoluekokoukseesi toisten perseitä tiiraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kulje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kulje.
Miten niin et? Justhan sä kirjoitit, ettö kadulla kuljet niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kulje.
Enkä kirjoittanut. Vaan että KULJETAAN.
Kyseessä on passiivi. Tiedätkö, mikä se on? Ei se tarkoita että MINÄ kulkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kulje.
Jos sä kirjoitat, että joku ei halua esiintyä uimahallissa alasti, mutta kulkee sitten perse ja tissit vilkkuen kadulla, niin et sä voi oikein kirjoittaa kenestäkään muusta kuin ittestäs.
Kannattaisi sun laittaa selluläskis piiloon uimahallin lisäksi myös kadulla. Ne ihan OKSETTAA muita järjen ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kulje.
Jos sä kirjoitat, että joku ei halua esiintyä uimahallissa alasti, mutta kulkee sitten perse ja tissit vilkkuen kadulla, niin et sä voi oikein kirjoittaa kenestäkään muusta ku
Et siis ymmärrä, mitä passiivi tarkoittaa. Kannattaisi vähän kerrata peruskoulun asioita. :)
Ja nyt sä ripulireisi kehuskelet vielä peruskoululla. :D
Mitä, jos ajaisit myös myös bikinirajan ennen kuin meet seuraavan kerran naru-uikkareissa Serenaan, jooko?
Käsittämättömiä kermaperseita nämä nykynuoret.
Vierailija kirjoitti:
Ennen altaaseen menoa on kuitenkin peseydyttävä? Ei haittaa peseytyä alasti, mutta saunaan sitten kiskotaan uimapuku päälle?
Haittaa. Siksi tulevaisuudessa tulisi erilliset suihkukopit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi monet teistä naisista/ tytöistä kainostelette alastomuutta? Eihän siellä naisten puolella yleensä taida miehiäkään olla..🤔toki rehellisyyden nimissä voi esittää saman kysymyksen meille kaksilahkeisillekkin, etenkin nuoremmille...
M47
En vaan halua olla alasti muiden edessä. Tämä alkoi, kun tulin murrosikään ja sen jälkeen en ole saunonut muiden kanssa tai käynyt uimahalleissa ja vastaavissa.
Siitäs saatte, tirkistelevät ja salakuvaavat setämiehet. Toivottavasti käytäntö leviää kaikkiin uimahalleihin.
Vierailija kirjoitti:
Epistä. Minä en halua saunoa uimapuku päällä vaan alasti. Inhottavaa se kloorin höyry saunassa ja saunomisen jälkeen hikinen uimapuku. Mutta jos kaikki muut ovat uimapuku päällä saunassa, niin ei sinne viitsi mennä nakuilemaan ja saamaan pervon tädin mainetta.
Eihän enää klooria käytetä juurikaan. Ja sä voit suihkussa pestä sen uikkarisi. Tai mennä vasta uimisen jälkeen saunaan, niin sun ei sitä uikkaria tarvi käyttää saunan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, siinä ei taas setämies-incel tajua, mikä on vaate ja mikä ihoa. Sä toisaalta haluat naiset burkaan etkä kuitenkaan halua, jos niillä se jo on.
On sun elämä vaikeaa näiden käsittämättömien asioiden kanssa! Auttaiskohan sun tyyppistä urpoa kivesten poisto, jäis pikkasen aivokapasiteettia muullekin kuin sen miettimiselle, että nyt seisoo, nyt ei seiso, nyt tas seisoo, mihin mä tän lykkäisin?
Vierailija kirjoitti:
Nuorten poikien erektiot ja ennenaikaiset laukeamiset siis estetty
No ei ole. Näkee ne naisten muodot uikkareiden kanssakin.
PS. omaa kokemusta lapsuudesta poikana Anttilan kuvastojen parissa
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömiä kermaperseita nämä nykynuoret.
Niin. Ihan kauheeta kun ne ei enää salli limaisten persusetien ahdistelevan, raiskaavan ja tirkistelevän.
Vierailija kirjoitti:
onpa outoa. olen koko ikäni käynyt uimahallissa, ja en ikinä ole kokenut mitään häpeää omaa kehoani kohtaan, en ikinä ole pahastunut jos joku on katsonut. Teininä ehkä vähän hävetti mutta aika nopeasti se olo meni ohi hämärässä saunassa. Olisi todella outoa jos pesulla käydään alasti mutta saunaan pitää sitte mennä uikkarit päällä.
Minusta taas ei yhtään outoa ja olen jo nelikymppinen. Jo 3. luokalta lähtien ahdisti uimahallit ja yleiset saunat sen alastomuuden takia. Olen siksi vältellyt näitä paikkoja vaikka olen aina tykännyt uimisesta. On hienoa, että asiat muuttuu, vaikka oisinkin toivonut niiden muuttuneen jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Aina on hyvä että annetaan vaihtoehtoja. Tosin julkisilta palveluista ei voi sitä vaatia, koska ei aina resursseja järjestää vaihtoehtoja, mutta muuten hyvä antaa vaihtoehtoja.
Hieman turhaa oli ehkä tuon yhden vouhotus siitä, että jos saa mennä uimapuvussa, ei kukaan uskallamennä ilman? Ei sitä niin laumasieluja tarvitse olla?En näe mitään syytä, että ei voisi mennä jos mieli tekee?
Nythän on niin, että on vain yksi mahdollisuus ja se on ilman uimapukua. Miksei saisi valita? Joo, ne hygienia jutut, mutta kuinka tärkeitä ne sitten on? Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, jos saisi valita, mikä olisi prosenttiosuus uimapuvulla ja ilman?
Mä menisin mieluiten pyyhe päällä. Ei tarttisi peflettiäkään, kun pyyhe suojaisi pepun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on hyvä että annetaan vaihtoehtoja. Tosin julkisilta palveluista ei voi sitä vaatia, koska ei aina resursseja järjestää vaihtoehtoja, mutta muuten hyvä antaa vaihtoehtoja.
Hieman turhaa oli ehkä tuon yhden vouhotus siitä, että jos saa mennä uimapuvussa, ei kukaan uskallamennä ilman? Ei sitä niin laumasieluja tarvitse olla?En näe mitään syytä, että ei voisi mennä jos mieli tekee?
Nythän on niin, että on vain yksi mahdollisuus ja se on ilman uimapukua. Miksei saisi valita? Joo, ne hygienia jutut, mutta kuinka tärkeitä ne sitten on? Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, jos saisi valita, mikä olisi prosenttiosuus uimapuvulla ja ilman?
Mä menisin mieluiten pyyhe päällä. Ei tarttisi peflettiäkään, kun pyyhe suojaisi pepun.
Saunaan meno pyyhkeessä on saunomisen kannalta kaikkein hulluin ratkaisu. No, Suomessa on kohta ruotsalaiset saunatavat, eli saunaa ei lämmitetä kunnolla ja löylyä ei saa heittää, ja varmaan ovella on jaossa iltasanomat, joten samakos se, vaikka menisi fleece päällä saunaan.
Kylläpä vaan ne hin tit tuijottaa. oksettavaa..