Lohjan uimahalli sallii uimapuvut saunassa, nuoret eivät tahdo saunoa alasti
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011352980.html
"Lohjan Liikuntakeskus on päättänyt sallia uima-asun käytön uimala Neidonkeitaan saunatiloissa.
Liikuntakeskuksen toimitusjohtaja Jukka Vienonen kertoo, että aiheesta tehtiin asiakaskysely.
Saimme palautetta, että asiakkaat kaipaavat yksityisyyden takaavat suihku- ja pukutilat. Palautteen mukaan myös nuoret kokevat alastomuuden kiusalliseksi, mikä estää heitä tulemasta uimahalliin, Vienonen sanoo.
Uima-asujen kieltoa saunatiloissa on tyypillisesti perusteltu hygieniasyillä. Vienosen mukaan Neidonkeitaassa on neljän vuoden ajan ollut käytössä uimapuvullinen pihasauna, mutta uimaveden laatu on silti pysynyt hyvänä."
"Liikuntakeskuksen toiminnanjohtajana Vienonen ajattelee, että hänen tavoitteensa on saada lohjalaiset liikkumaan ja tehdä liikuntapalveluista mahdollisimman esteettömiä.
Fyysinen esteettömyys taataan esimerkiksi rampeilla. Uimapukujen salliminen takaa sosiaalisen esteettömyyden.
Mielestäni mahtava juttu! Olisipa kaikkialla näin! On paljon meitä kantasuomalaisia, jotka emme tykkää olla alasti vieraiden läsnäollessa.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Käykääpä joskus saksalaisessa saunamaailmassa tutustumassa sivistyneisiin saunatapoihin.
Siinä kansassa oo mitään sivistynyttä. Tyhmin EU kansa.
Pervoille ja kyylääjille iso takaisku tämä kun ei ole pakko olla alasti saunassa, hehän tietenkin tätä vastustaa koska heidän mielestä sinne saunaan kuuluu tulla alasti.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi tosi köpelösti Yhdysvalloissa uimahallissa. Menin suihkuun, sieltä saunaan ja sitten hirveä huuto - poliisi, soittakaa poliisi.
Yritin sopertaa, että olen suomalainen ja Suomessa mennään alasti saunaan. Sain elinikäisen porttikiellon ja naamoista näki, että minua luultiin pedofiiliksi tai vastaavaksi.
Meillä Jenkeissä läski vartija 27 astetta oli, niin käveli ympyrää altaalla vaatteissa jotka laittaisin 5 asteessa. Hääti pois 2 naista, koska liian paljastavat. Ihan normaalit hyvä kroppaisilla Briteillä. Meidät heitettiin ulos, kun isäni nyt vähän hoiperteli humalassa. Keksivät, että isäni uinut nakuna altaassa. Repesin, koska tiedän ettei häntä saa veteen ikinä. Ei millään viina määrällä. Isäni nauraa tälle vieläkin. "Ei typerämpää kansaa olemassa"
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä kurdit ota suihkussakaan uikkareita pois. Persereikä liukenee uikkareiden alla ja loput liukenee uidessa. Samoin suomalaiset 10-13v pojat. Niillä on jo halliin tullessa uikkarit alimmaisena ja sitten ilman suihkua altaaseen. Kukaan ei valvo mitä pojat tekee. Kilpauimarit eivät käy saunassa vaan ovat vartin lämpimän suihkun alla ja veronmaksajat maksaa tämänkin.
Pojilla on vielä niin pienet vehkeet, että niitä hävettää niitä näytellä. Varsinkin jos on setämiehet heti kyyläämässä.
Pojilla seisoo ja homppelisetämiehet kuolaavat seisokkeja
Jännä kun ei minulle 10+ vuotta sitten ollut mikään ongelma teininä olla yleisessä saunassa alasti tuntemattomien seurassa. En vaan tainnut sitten olla pullamössönuori.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun ei minulle 10+ vuotta sitten ollut mikään ongelma teininä olla yleisessä saunassa alasti tuntemattomien seurassa. En vaan tainnut sitten olla pullamössönuori.
Etpä taida noin aikuisenakaan vielä kovin fiksu tai empaattinen.
Vierailija kirjoitti:
Pojilla seisoo ja homppelisetämiehet kuolaavat seisokkeja
Tämä
Jos löylyhuoneeseen menee suihkun kautta, ei kai uimapuvusta ole haittaa?
Itse en halua esiintyä alasti julkisesti.
Huomattu että Lohjalta on a) kotoisin tai b) asuvat todella omituiset tyypit. Jos asut Lohjalla, niin olet pohjalla. Laulettiin. Kierretäänpä kaukaa
Juu minäkään en kehdannut tai halunnut mennä uimahalliin juuri nakuilun vuoksi kun siellä tuijotetaan toisten mulkkuja..
Pahin tilanne jos sattuu mulkku olemaan puoli erektiossa kuten nuoremmilla voi käydä ilman kummempaa syytä ja sitten luullaan että tuo kiihottuu yleisessä saunassa ja on homo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen altaaseen menoa on kuitenkin peseydyttävä? Ei haittaa peseytyä alasti, mutta saunaan sitten kiskotaan uimapuku päälle?
Ei kaikista kulttuureista tulleet peseydy kuten suomalaiset. Öljyinen likavana jää näistä jälkeen altaaseen.
Eikä kaikki suomalaisetkaan peseydy uikkareitta. Monesti näkee että uikkarit päälle pukkarissa ja suihkun alta uimaan. Äidit opettaa lapsiaan tähän.
Vatteen alla oleva iho ei silloin tule puhtaaksi. Yök.
Muistan kyllä kun meilläkin koulussa oli yksi tyyppi jolla välillä seisoi ihan mistäkin syystä ja se ei jäänyt ulkopuolista huomaamatta koska sillä oli suuri molo..se sai paljon kiusaamista ja huomauttelua tästä ominaisuudesta
Miksi uimahalleissa ei ole yksityisiä suihku koppeja tai edes valiseinilla ..tuntuu että siellä tuijotellaa alastomia suihkuttelijoita
Vieläkö se Yrjönkadun uimahalli on toimi massa
Vierailija kirjoitti:
Ennen altaaseen menoa on kuitenkin peseydyttävä? Ei haittaa peseytyä alasti, mutta saunaan sitten kiskotaan uimapuku päälle?
Myös näkösuojaa suihkussa.
Tosi hyvä juttu tämä. 😊
Vierailija kirjoitti:
en minäkään ole halunnut olla alasti, mutta ei siitä ole kukaan piitannut
nykyajan nuoria hyysätään
N51
Kauan on kestänyt tämän muutoksen alku ja itsekin kärsein kouluiässä uimahallikäynneistä. Vähän myöhässä minun kannaltani tulee tämä muutos parempaan suuntaan, mutta hyvä mieli tuli kuitenkin uutisesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä saunassa tähän asti ollut joku uimapukupoliisi, joka valvoo, ettei uimapukuja käytetä?
Jotkut kajahtaneet asiakkaat sitä valvoo.
Vierailija kirjoitti:
Miten naiset muka puhdistavat pillunsa ja persereikänsä edes alastomana kun suihku tulee ylhäältä eikä käsisuihkua ole?
🤣🤣 Ei mitään kyykkyvatkauksia tarvitse eikä vettä kuulu paineella laskea suoraan toosaan. Ylhäältäpäin tuleva vesi toimii oikein hyvin. Ikinä en ota kotonakaan suihkua käteen pimpin pesua varten ellen huuhtase vaan seksin jälkeen valuneet spermat ja kiimalimat reisiltä ja häppäreistä.
Mulle kävi tosi köpelösti Yhdysvalloissa uimahallissa. Menin suihkuun, sieltä saunaan ja sitten hirveä huuto - poliisi, soittakaa poliisi.
Yritin sopertaa, että olen suomalainen ja Suomessa mennään alasti saunaan. Sain elinikäisen porttikiellon ja naamoista näki, että minua luultiin pedofiiliksi tai vastaavaksi.