Sähkön siirtolasku 110e, sähkölasku 30e
Näin meillä viime kuussa. Pistää kyllä miettimään.
Kommentit (190)
Aurinkopanelistit on säälittävimpiä ihmisiä maapallolla.
Siirto 180e , sähkö 31e pörssi. Huhti-kesäkuu. Sähköä käyttämässä toukokuun puolesta välistä.
Järvi- Suomen energia .
Jos jotain positiivista helvetillistä siirtomaksuista olen saanut niin maakaapelointi on vähentänyt sähkökatkot lähes olemattomiin ja lyhentänyt niitä myrskytilanteissa. Ennen katkesivat kun joku aivasti ilmajohdon lähellä.
Vierailija kirjoitti:
No ei voi olla. Puhut paskaa.
Tervetuloa Elenian siirtoasiakkaaksi. Sitä siirto-operoijaahan ei voi kilpailuttaa/vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Siirto 180e , sähkö 31e pörssi. Huhti-kesäkuu. Sähköä käyttämässä toukokuun puolesta välistä.
Järvi- Suomen energia .
Jos jotain positiivista helvetillistä siirtomaksuista olen saanut niin maakaapelointi on vähentänyt sähkökatkot lähes olemattomiin ja lyhentänyt niitä myrskytilanteissa. Ennen katkesivat kun joku aivasti ilmajohdon lähellä.
No mutta kai teillä on 10 000€ panelit huoltovarmuuden takia!?? Jos katkeis sähköt talvella pimeimpään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järvi- Suomen energia .
No mutta kai teillä on 10 000€ panelit huoltovarmuuden takia!?? Jos katkeis sähköt talvella pimeimpään aikaan.
Trololo lollero😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole paljoa tarvinnut viilennellä🤣 kesällä sähkö myös halpaa ja sähköautoja latailtu.
Jatkossa kyllä täytyy. Maksat niitä siirtohintoja kun viilennät ja lataat, mäpäs en.
Miten jatkossa täytyy? Olen säästänyt ilman paneleita kun rahat tuottaa yli 5% korkoa. Ei takaisinmaksu aikaa ja hajoavia inverttereitä.
No viilentää kämppää kesällä! Etkö nyt lukemaasi ymmärrä?
Ei meillä tarvitse viilennystä kun asutaan viileällä seudulla pohjoisessa.
Kyllä tarvii, suurin osa haluaa viilentää tai käyttää kosteudenpoistoa tällaisilla keleillä. Ja kun se vaan tulee pahenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole paljoa tarvinnut viilennellä🤣 kesällä sähkö myös halpaa ja sähköautoja latailtu.
Jatkossa kyllä täytyy. Maksat niitä siirtohintoja kun viilennät ja lataat, mäpäs en.
Miten jatkossa täytyy? Olen säästänyt ilman paneleita kun rahat tuottaa yli 5% korkoa. Ei takaisinmaksu aikaa ja hajoavia inverttereitä.
Kyllä tarvii, suurin osa haluaa viilentää tai käyttää kosteudenpoistoa tällaisilla keleillä. Ja kun se vaan tul
Eli nyt tarvii sijoittaa 8000€ paneleihin kun täällä harvoin edes aurinko paistaa?
Vierailija kirjoitti:
Mun sähkölasku viime kuulta on 42,41€ ja siirto on 62,89€. Asun omakotitalossa.
En nyt kyllä oikein usko ap:ta.
Mikä siirtoyhtiö sulla on? Niitä kun kalliita ja ei-niin-kalliita..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarvii, suurin osa haluaa viilentää tai käyttää kosteudenpoistoa tällaisilla keleillä. Ja kun se vaan tul
Eli nyt tarvii sijoittaa 8000€ paneleihin kun täällä harvoin edes aurinko paistaa?
Kyllä, nyt on aika sijoittaa. Aurinko tulee paistamaan jatkossa paremmin sulle🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järvi- Suomen energia .
Hittoako mä hiirille valoja pitäisin. Kuinka urpo olet ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järvi- Suomen energia .
Onhan ne niistä tulee suurimman osan aikaa vuodesta 10W tehoa. Saa kahvikupin pidettyä lämpöisenä. No mutta hei huoltovarmuus!!
On ihan hiton jeba, että itsekin makselen Alvalle sen liki 17€ 3kk ajalta pelkkää perusmaksua. Samaan aikaan kesäkuussa n. 250kwh makso Vattefallille 8€. Pitäs kyllä saada Saksan malli Suomeenkin, että voit kilpailuttaa myös siirtäjääkin. Suomessa annettu monopoliasema siirtifirmoille. Toki Frankfurt ja Berliini on isompia kaupunkeja kuin yksikään Suomessa, mutta siellä on firmat saaneet vetää roikkaa miten sattuun, jolloin pitää kaverinkin piuhaa lainata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järvi- Suomen energia .
Hittoako mä hiirille valoja pitäisin. Kuinka urpo olet ?
No hei, mutta mites ne auton lataukset, muut sähkönkulutukset, lämmitys ja se yksi 10W ledivalo🤣
@huoltovarmuus
Vierailija kirjoitti:
On ihan hiton jeba, että itsekin makselen Alvalle sen liki 17€ 3kk ajalta pelkkää perusmaksua. Samaan aikaan kesäkuussa n. 250kwh makso Vattefallille 8€. Pitäs kyllä saada Saksan malli Suomeenkin, että voit kilpailuttaa myös siirtäjääkin. Suomessa annettu monopoliasema siirtifirmoille. Toki Frankfurt ja Berliini on isompia kaupunkeja kuin yksikään Suomessa, mutta siellä on firmat saaneet vetää roikkaa miten sattuun, jolloin pitää kaverinkin piuhaa lainata.
Saksassa todella kallis sähkö 30-45c/kWh.
Varmaan kolmen kuukauden siirtomaksut siinä laskussa ja vain yhden kuukauden sähkö toisessa. Porvoossa niin
Onneksi olkoon, sulla on edullinen sähköenergia.
Vierailija kirjoitti:
Jospa kuluttajat alkaisi tehdä vastapainona samaa. Esimerkiksi töihin siirtymismaksu laskutetaan työnantajalta ym.
Sehän laskutetaan verottajalta. Työnantajan asia ei ole sitä maksaa, koska työnantaja ei määrää työmatkan kustannusta, vaan se on työssäkävijän oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kolmen kuukauden siirtomaksut siinä laskussa ja vain yhden kuukauden sähkö toisessa. Porvoossa niin
Jotkut käyttää kato pörssisähköä 0€ perusmaksulla. Nordic green energyltä saa perusmaksu 0€/3kk ja marginaali 0,37c/kwh. 3 kk jälkeen taas vaihtoon. Pörssi kun painelee tänäänkin keskihinnaltaan 0,6c/kwh, niin on aika jännää, että siirto maksaa enemmän kun siirto voi olla 3,29c/kwh ja tähän vielä 5-6€/kk perusmaksu ja jossakin helenin asiakkaat saa maksaa vieläkin enemmän.
Niin millä tavalla se pistää miettimään? Luuletko, että sähkö kulkee ilmaa pitkin ja että matkalla ei ole huoltoa, ylläpitoa ja uusimista vaativaa sähköverkkoinfrastruktuuria?
Kulutus 11 €, siirto 75 €. Siirron perusmaksu 40 €. Tämä Kajavella.