Sähköauton renkaat kuluvat nopeasti
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/rengasvalmistajat-hikoilevat-tus…
"Rengasvalmistajat hikoilevat tuskaisessa suossa sähköautojen takia Kaikki hajoaa 25 % nopeammin: Tässä 3 syytä, ja näin tehtaat yrittävät korjata asiaa."
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kovasti kun kiihdyttelee, menee helposti 4000 - 6000 euroa vuodessa pelkkiin renkaisiin.
Olen samaa mieltä.
T: Jorma Peter
Eipä nuo näytä olevan sen kuluneemmilta kuin polttiksessakaan 25000 kesärengaskilometrin jälkeen. Kulutuspintaa on jäljellä vaikka kuinka.
Vai hikoilevat tuskaisina, onko rahan kantaminen niin raskasta kun renkaita menee enemmän kaupaksi
Sähköautossa on helppo kuluttaa renkaat loppuun nopeasti niin halutessaan mutta jos lähtee aina rauhaksiin liikkeelle niin ei ne nopeasti kulu.
Ei siinä mee ku minuutti jos haluaa polttaa kumekset pilalle,ajamatta yhtään kilometriä.
Onhan nuo isot autot paljon painavempia, ja niissä renkaat kestää kuten pitääkin ? siis C1-kortilla ajettavat.
Vierailija kirjoitti:
Eipä nuo näytä olevan sen kuluneemmilta kuin polttiksessakaan 25000 kesärengaskilometrin jälkeen. Kulutuspintaa on jäljellä vaikka kuinka.
Meillä menee sähköautossa pari rengaskertaa vuodessa kun tykätään kiihdytellä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautossa on helppo kuluttaa renkaat loppuun nopeasti niin halutessaan mutta jos lähtee aina rauhaksiin liikkeelle niin ei ne nopeasti kulu.
Sähköautossa renkaita kuluttaa auton suuri paino, voimakas kiihdyttely ja jarrutusenergian talteenotto. Renkaan kuluvat väkisinkin nopeammin kuin "normaalissa" autossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nuo näytä olevan sen kuluneemmilta kuin polttiksessakaan 25000 kesärengaskilometrin jälkeen. Kulutuspintaa on jäljellä vaikka kuinka.
Meillä menee sähköautossa pari rengaskertaa vuodessa kun tykätään kiihdytellä koko ajan.
Ego vaatii että kerkee aina kovempaa kuin toiset.
Mitä järkeä ostaa 600hv sähköauto jos ei kiihdyttele jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautossa on helppo kuluttaa renkaat loppuun nopeasti niin halutessaan mutta jos lähtee aina rauhaksiin liikkeelle niin ei ne nopeasti kulu.
Sähköautossa renkaita kuluttaa auton suuri paino, voimakas kiihdyttely ja jarrutusenergian talteenotto. Renkaan kuluvat väkisinkin nopeammin kuin "normaalissa" autossa.
Onko tuollaisesssa autoilussa mitään järkeä? Haluan rauhallista menoa enkä agressiivista kiihdyttelyä ja kuluneita renkaita. Autoilun pitää olla rentouttavaa, ei hätäistä sinkoilua sinne tänne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä ostaa 600hv sähköauto jos ei kiihdyttele jatkuvasti.
Näinhän se on.
Minulla on samat renkaat neljättä vuotta nyt sähköautoni alla, että en tiedä kuinka kauan niiden pitäisi sitten kestää. 25% ei kuulosta kovinkaan isolta erolta. Kausi sinne tai tänne.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mee ku minuutti jos haluaa polttaa kumekset pilalle,ajamatta yhtään kilometriä.
Onhan nuo isot autot paljon painavempia, ja niissä renkaat kestää kuten pitääkin ? siis C1-kortilla ajettavat.
C- renkaat on aika paljon kalliimpia, ajo-ominaisuudet on suunniteltu enempi kuorman kantokyky edellä. Mulla oli joskus C renkaat tavallisessa volvossa, tuntui ettei ne ajamalla loppuneet..
Nykyautoissa kun jostain syystä on "pakko" olla näitä 20-22" kiekkoja 30 profiililla, olis aika haastavaa saada sama kantokyky kuin c renkaan 70 profiilissa on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautossa on helppo kuluttaa renkaat loppuun nopeasti niin halutessaan mutta jos lähtee aina rauhaksiin liikkeelle niin ei ne nopeasti kulu.
Sähköautossa renkaita kuluttaa auton suuri paino, voimakas kiihdyttely ja jarrutusenergian talteenotto. Renkaan kuluvat väkisinkin nopeammin kuin "normaalissa" autossa.
Yhtä tehokkaat polttikset eivät hirveästi vähemmän paina. Lamborghini Aventador muuten painaa noin 1800 kg eli enemmän kuin minun sähköautoni.
Sähköautojen painoissa on isoja eroja mallista riippuen. Alkuperäinen Tesla Model 3 painoi vain noin 1600 kg. Pikkuakkuinen VW ID.3 painaa 1750 kg. VW ID.4 sitten jo yli 2000 kg ja pienin rengaskokokin on jo R19.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautossa on helppo kuluttaa renkaat loppuun nopeasti niin halutessaan mutta jos lähtee aina rauhaksiin liikkeelle niin ei ne nopeasti kulu.
Sähköautossa renkaita kuluttaa auton suuri paino, voimakas kiihdyttely ja jarrutusenergian talteenotto. Renkaan kuluvat väkisinkin nopeammin kuin "normaalissa" autossa.
Mistä se rengas tietää, mikä käyttövoima autossa on? Mulla on 2200kg henkilöauto, V6 diesel, renkaat kuluu ihan normaalisti. Ajotavasta se on kiinni, kyllä micrakin renkaita syö jos on pakko ajaa kuin mopojonnet, urku auki ja joka valoissa täyskiihdytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautossa on helppo kuluttaa renkaat loppuun nopeasti niin halutessaan mutta jos lähtee aina rauhaksiin liikkeelle niin ei ne nopeasti kulu.
Sähköautossa renkaita kuluttaa auton suuri paino, voimakas kiihdyttely ja jarrutusenergian talteenotto. Renkaan kuluvat väkisinkin nopeammin kuin "normaalissa" autossa.
Yhtä tehokkaat polttikset eivät hirveästi vähemmän paina. Lamborghini Aventador muuten painaa noin 1800 kg eli enemmän kuin minun sähköautoni.
Näitä aventadoreja ei kovin usein näy. Sen sijaan supermassiivisia sähköautoja sitäkin enemmän. Tuloksena kuluneita renkaita ja pienhiukkasia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä ostaa 600hv sähköauto jos ei kiihdyttele jatkuvasti.
Entäs sitte yli tuhat hevosvoimainen Tesla,kyllähän nuo on ihan puhtaita pätemis vehkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä ostaa 600hv sähköauto jos ei kiihdyttele jatkuvasti.
Entäs sitte yli tuhat hevosvoimainen Tesla,kyllähän nuo on ihan puhtaita pätemis vehkeitä.
Ja vaarallisia. Ei pidä antaa tuhatta hevosvoimaa tavallisen pulliaisen käsiin.
Kovasti kun kiihdyttelee, menee helposti 4000 - 6000 euroa vuodessa pelkkiin renkaisiin.