Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alone Suomi- yksin erämaassa

Vierailija
12.07.2025 |

Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.

Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2799)

Vierailija
1661/2799 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki vihaa, vaikka ei kaikista tykkää. Nyt on vaan tapana keuhkota, koira, kissa ym ym  ihmisvihasta. Typerää olisi mässyttää kaikesta, upeeta voi kuinka ihkua😡Tuo edellinen viesti oli mukava, positiivinen!Kiitos!

Toinen on ulina kateudesta. Jos kommentoit kriittisesti, jos et pidä jostakusta olet kateellinen. Ok. Ei kovin paljon järki päätä paina kateushuutelijoilla ja todennäköisesti kuvaavat siinä vain oman ajatusmaailmansa. 

Ja se saamarin rsismi, eivät kaikki tänne rantautuneet pidä meistä,  eivät edes meidän viattomista lapsistamme joka on aivan hirveää. 

Minä en pidä kaikista, eivätkä kaikki pidä minusta työpaikallakaan mutta tulemme toimeen. 

Tapaan päivittäin lenkkeillessäni koiran ulkoiluttajia lemmikkinsä kanssa. Huomaan että kaikki koirat eivät pidä minusta,  mutta ihanaa kun joku koira tulee iloisena minua tervehtimään. Varovaisuus on aina paikallaan, ei kannata kritiikittömästi kehenkään luottaa.

Vierailija
1662/2799 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin luin ketjusta ohjelmassa olevista huohotuksista.  Mulla oli silloin ihan virheellinen käsitys niistä, oletin, niiden olevan esiintyjien ääntelyjä rämpiessään siellä maastossa.  Kun asia tarkentui, niin kuvittelin, ettei mua ainakaan mitkään huohotukset tule estmään ohjelman seuraamista, mutta toisin kävi.  Muutaman jakson Katsomon kautta katsoessani, huomasin, sain sellaisen efekti-tuntemuksen jostain kauhuleffasta.  Yritin aavistuskonstilla napata äänen pois, kun oletin huohotuksen tulevan.  Osoittautui liian hankalaksi ja hutejakin tuli tehtyä. Yllätyksenä itsellenikin, mua alkoi hieman ahdistaa.  En nykyisin edes katso mitään kauhu- tai väkivalta leffoja.  Se jakso jäi sitten kesken, en jatkanut katsomista.  Kun ne äänet jäljittelee alkuperäisen formaatin pohjalta, niin ne ovat osa sarjaa.  Jäi mun osalta mietintään, jatkanko ohjelman seuraamista. Osallistujat ovat sympaattisia höpöttäjiä.  En varmuudella voi väittää, etteikö ahdistavaan oloon olisi voinut vaikuttaa myös, heidän ankeat olot, kylmää ja märkää.  Lunta ja pakkasta odotettavissa. 🥶   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/2799 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut puhuvat USA-versiosta. Mistä sen näkee? Onko nähtävissä vain jollain maksullisella kanavalla?

Vierailija
1664/2799 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin luin ketjusta ohjelmassa olevista huohotuksista.  Mulla oli silloin ihan virheellinen käsitys niistä, oletin, niiden olevan esiintyjien ääntelyjä rämpiessään siellä maastossa.  Kun asia tarkentui, niin kuvittelin, ettei mua ainakaan mitkään huohotukset tule estmään ohjelman seuraamista, mutta toisin kävi.  Muutaman jakson Katsomon kautta katsoessani, huomasin, sain sellaisen efekti-tuntemuksen jostain kauhuleffasta.  Yritin aavistuskonstilla napata äänen pois, kun oletin huohotuksen tulevan.  Osoittautui liian hankalaksi ja hutejakin tuli tehtyä. Yllätyksenä itsellenikin, mua alkoi hieman ahdistaa.  En nykyisin edes katso mitään kauhu- tai väkivalta leffoja.  Se jakso jäi sitten kesken, en jatkanut katsomista.  Kun ne äänet jäljittelee alkuperäisen formaatin pohjalta, niin ne ovat osa sarjaa.  Jäi mun osalta mietintään, jatkanko ohjelman seuraamista. Osallistujat ovat sympaattisia höpöttäjiä.

Hönkäämistä on Pirunpelissäkin, mutta  tässä erämaajutussa ihan liikaa. Itkevät ja huokailevat muutenkin , tulee mieleen se viimeinen korahdus

Vierailija
1665/2799 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä pirunpeliä en onneksi ole ajatellut katsoa.  Vai hönkäyksiä siinäkin, yökki juttu.  Hurja vertailu sulla, viimeinen korahdus ;)  Mietin vaan miksi nyt on vallalla niin ankeita jopa väkivaltaan liitettyjä juonikuvioita, kuten juurikin tuo uusi ja sitten petolliset, no ei kai pitäisi miettiä kun en ole, eikä ole tarkoituskaan katsoa.  Ihmettelen, miksi joku alanuolitti, ihan mukava sun viesti on.  Taitaa olla ankeutta ilman ohjelmiakin ihmisten mielissä.   

Vierailija
1666/2799 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin luin ketjusta ohjelmassa olevista huohotuksista.  Mulla oli silloin ihan virheellinen käsitys niistä, oletin, niiden olevan esiintyjien ääntelyjä rämpiessään siellä maastossa.  Kun asia tarkentui, niin kuvittelin, ettei mua ainakaan mitkään huohotukset tule estmään ohjelman seuraamista, mutta toisin kävi.  Muutaman jakson Katsomon kautta katsoessani, huomasin, sain sellaisen efekti-tuntemuksen jostain kauhuleffasta.  Yritin aavistuskonstilla napata äänen pois, kun oletin huohotuksen tulevan.  Osoittautui liian hankalaksi ja hutejakin tuli tehtyä. Yllätyksenä itsellenikin, mua alkoi hieman ahdistaa.  En nykyisin edes katso mitään kauhu- tai väkivalta leffoja.  Se jakso jäi sitten kesken, en jatkanut katsomista.  Kun ne äänet jäljittelee alkuperäisen formaatin pohjalta, niin ne ovat osa sarjaa.  Jäi mun osalta mietintään, jatkanko ohjelman seuraamista. Osallistujat ovat sympaattisia höpöttäjiä.

Mä taidan olla ainut, joka kuulen tuon äänen luonnon ääninä, ihan ekana tuli mieleen aaltojen rikkoutuminen rantakiviin, jostain syystä näin tapahtuvaksi yöllä. Tämä kokemus ihan ekasta jaksosta alkaen.

Vierailija
1667/2799 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsi.  Otan tuon mielikuvan käyttöön kun jatkan ohjelman katsomista.  Ehkä en jatkossa koekaan joutuneeni kauhuleffan kuvioihin. Vähän kadehdin sun kivaa mielikuausta, mutta olen iloinen, että kokemus on ollut positiivinen.  En usko, että ohjelman äänillä olisi ollutkaan mitään pelotteluun liittyvää tarkoitusta.  Äänistä tullut ahdistuskokemus ei onneksi ole muille katsojille aiheuttanut mitään haittaa,  ehkä vain jonkinverran ärsytystä.   

Vierailija
1668/2799 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt talvella kertaamassa tuolla ja ravinnon+suojan merkitys kyllä korostuu. Varsinkin silloin 27 asteen pakkasessa. Kisassa pärjää vain jos saa riittävästi ravintoa.

Vierailija
1669/2799 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viisi jaksoa takana, niin voi vähän analysoida näkemäänsä. 

Tosi kivasti saatu kilpailijoita erillaisilla kokemuspohjilla. Tämä formaatti vaatii mielestäni just sellasta monipuolisuutta osallistujien suhteen. Ei tota ois kiva kattoo jos siellä ois pelkkiä pro tason eräjormia. Toisaalta ei kyllä kiinnostais julkkiksetkaan. 

Nyt on jo nähty miten tärkeää hyvän suojan rakentaminen on. Hienoa nähdä miten kilpailijat myös kehittyy tossa rakentamisessa, vaikka yksin se ei ole sieltä helpoimmasta päästä. 

Kalastamisen vaikeus. Ymmärrän hyvin, että verkoilla kalastaminen ei ole sieltä helpoimmasta päästä, jos ei ole verkkoihin aikaisemmin koskenut. Tai katiskan asettamisen haasteet, jos ei katiska ole entuudestaan tuttu. 

Huokailusta, en olisi itse edes asiaa huomannut, mutta emäntä kysyi, että huomaanko jotain siinä kohtaa ku siirrytään kilpailijasta toiseen. No sehän alkoi tietenkin ärsyttää heti, kun asian huomasi. 

Kaikkinensa ihan kiinnostava formaatti johon on vieläpä löydetty ihan mielenkiintoiset kilpailijat. 

Vierailija
1670/2799 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se välihönkäily on todella ärsyttävä ääni. OTTAKAA SE POIS ohjelmasta!

Minuakin alkuun ärsytti, mutta nyt olen tottunut, eikä hhaittaa yhtään. Kiva ohjelma.

Vierailija
1671/2799 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että Eetu joutui lopettamaan, oli todella vahva voittajasuosikki. Nyt voitosta kamppailee Esa ja se naikkonen. On vain ajan kysymys koska sienimies ja espoon mies putoaa. Molempien touhuja on kiva seurata ja symppiksiä, mutta ravinnon saanti tulee molemmilla liian vaikeaksi. Esa ja se nainen saattaa mennä todella pitkään, kuulin että kuvaukset olisi lopetettu vasta viime keväänä. 

Vierailija
1672/2799 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienimies tulee ja yllättää muut. Aki on selkeä voittaja, koska päätti niin. Ihana mies oikea metsän oma röllipeikko. 

T.NAMU-UTARE 666

Vierailija
1673/2799 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että Eetu joutui lopettamaan, oli todella vahva voittajasuosikki. Nyt voitosta kamppailee Esa ja se naikkonen. On vain ajan kysymys koska sienimies ja espoon mies putoaa. Molempien touhuja on kiva seurata ja symppiksiä, mutta ravinnon saanti tulee molemmilla liian vaikeaksi. Esa ja se nainen saattaa mennä todella pitkään, kuulin että kuvaukset olisi lopetettu vasta viime keväänä. 

Miten niin voittajasuosikki? Pelkää vettä ja kastumista. Se, että saa fileoitua kalan hienoiksi fileiksi kun tekee sitä ammatikseen ei vielä tee kenestäkään selviytyjää

Vierailija
1674/2799 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut puhuvat USA-versiosta. Mistä sen näkee? Onko nähtävissä vain jollain maksullisella kanavalla?

Viesti kuin suoraan vuodelta 2004.

Vierailija
1675/2799 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MTV 3 Katsomo

ja Australian versio Daily motion. com, hakusanalla Alone Au

Vierailija
1676/2799 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tulla sellainen vaikutelma, että kaikkea ei näytetä ihan tapahtumisjärjestyksessä. Ehkä pudotukset, mutta muuten esim. saman päivän aikana saattaa sää olla kumman erilainen eri kilpailijoilla.

Vierailija
1677/2799 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa tulla sellainen vaikutelma, että kaikkea ei näytetä ihan tapahtumisjärjestyksessä. Ehkä pudotukset, mutta muuten esim. saman päivän aikana saattaa sää olla kumman erilainen eri kilpailijoilla.

Tiedämmekö me millä etäisyydellä kilpailijat ovat toisistaan? Muistetaan, että esim sadekuurot voi olla hyvinkin paikallisia ja jos ei heitä ihan vieretysten ole ripoteltu, niin voihan se olla mahdollista, että samaan aikaan toisen leirissä sataa ja toisen leirissä paistaa aurinko..

Vierailija
1678/2799 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen taitaa syödä vanhaa kalaa ja kohta sairastuu. Lisäksi alkanut pelkäämään vettä niin ettei kohta uskalla kokea verkkoja. Veikkaan, että lähtee seuraavaksi.

Järkevästi ottanut se yksi mies vapaavalintaisesti pähkinöitä ja pärjännyt tähän asti vaikkei ole saanut kalaa.

Vierailija
1679/2799 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kummastelen, kun eläimiä ei näy kuvissa. Tai kerran on vissiin poro vilahtanut. 

Vierailija
1680/2799 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua se hönkä ei ärsytä mutta noiden syömisäänet on kamalaa kuunnella kuulokkeilla 🤢