Hienoin hotelli missä olet majoittunut
Suomessa ja/tai ulkomailla? Mikä siitä teki erityisen hienon?
Kommentit (107)
Teneriffalla v. 2018 Hotel Sol Teneriffe. Olimme 9. kerroksessa ja parveke oli merelle päin ja meri oli 50m päässä. Mahtava aaltojen loiske ja upeat näkymät 180 astetta, öiset valot, päivällä surffarit merellä ja rauhallinen sijainti. Aika lähellä olevan musa-alueen mökä ei kuulunut yhtään huoneeseen. Ihana monipuolinen aamupala, uima-allas ja siinä ohjattua jumppaa, elävää musiikkia iltaisin yms. Upea paikka...
Kämpin sviitti oli kiva. Brasilian Búzioksessa boutique-hotellin sviitti, jonka parvekkeella oli uima-allas, oli kans aika mainio.
Tykkäsin Helsingin Seurahuoneesta silloin kun se vielä oli. Vanha ja arvokas ja se näkyi kaikessa siellä. Toinen on Lentokentän Hilton. Mahtavat pedit ja tarjoilu aamiaisella kuppiin asti. Pikkuisen verotti, että aamulla näki siivoojan imuroimassa eteistä.
Las Vegasissa Sahara hoellissa oli suurin lukaaali jossa oon majoittut, en tiedä oliko hienoin, mutta tilaa oli omakotitalon verran. Hississäkin oli hissipoika painamssa nappia mihin kerrokseen.
Kallein oli Bostonin keskustassa, mutta aika surkea.
Täytyy myöntää, että tajusin juuri majoittuvani ilmeisen hienoissa hotelleissa työmatkalla.
Helsingissä Klaus K on tuttu, Kalastajantorppa, Haven, Kämppi, Lapland Hotels. Turussa Börs, Kakola. Tampereella Lapland Hotels. Dubai, Quatar, Oman, AbuDhabi on aina vähintään 5-tähteä, Japani ja Kiina aina vähintään 5-tähteä. Miamin Fontainebleu. Bostonin Hiltonit, NY Hiltonit, Lontoon ja Windsorin Hiltonit ja Hyatt Placet. Frankfurtin Hiltonit ja Marriottit. Ainoastaan Ruotsissa olen välillä rupuisissa Scandicissa.
Kiitos kaikille kun palautitte mut maan pinnalle takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotelli Astoria Leningradissa. Tyylihuonekalut ja kattokruunuja. Vanhaa tyyliä, mutta siksi erikoinen.
Huomaa: vanhaa Euroopasta kopioitua tyyliä rakennuksissa ja sisustuksessa.
Venäjällä ruvettiin kopioimaan eurooppalaista tyyliä sisustuksessa jo 1700-luvulla.
Oikeastaan kaikkea ranskalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs Helsinki? Onko kukaan ollut Kämpissä tai hotelli Mariassa? Itse buukkaan aina tylsästi aseman Grand Centralista kylpyammehuoneen, koska on sijainniltaan itselleni sopiva. Olisi kyllä kiva joskus maksaa viisi sataa ekstraa ja nähdä mitä sillä Helsingissä yössä saa.
Olen, molemmissa. Viihdyn itse paremmin Hotel Havenissa, lämmin suositus.
Haven vaikuttaa jopa kodikkaalta. Sitä olen joskus silmäillyt, jos/kun ilmaantuu tarve majoittua keskustassa.
Haven on minunkin suosikkini kotimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin sohva joskus 90 luvulla. Oli tosi hyvä nukkua ja aamulla sai kahvia.
Minulla oli taas kaverin sohvista ihan päinvastaiset kokemukset.
Jostain syystä kun niissä heräsi, oli paha olo ja päätä särki.
Ja se sohva ilmeisesti imaisi vielä rahatkin kukkarosta.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin Helsingin Seurahuoneesta silloin kun se vielä oli. Vanha ja arvokas ja se näkyi kaikessa siellä. Toinen on Lentokentän Hilton. Mahtavat pedit ja tarjoilu aamiaisella kuppiin asti. Pikkuisen verotti, että aamulla näki siivoojan imuroimassa eteistä.
Fy fan! Inhoittava prole tekemässä työtä, kai ilmoitit hotellin johtajalle, ettet halua nähdä työläisiä kun olet k.o. hotellin lempivieraana?
Madeiralla Monumental Lido. Voitettiin TV-kisassa matka ja oltiin reput selässä suu auki 5 tähden hotellin respassa...Kohtelu oli ihan yhtä hienoa, kuin miljonääreilläkin! Unohtumaton ja ikimuistoinen "kerran elämässä"-juttu!
Hotel Cleopatra Palace Teneriffa. Aamiaisella henkilökunta leikkasi kinkut ja makkarat toiveiden mukaan, joka aamu oli vaihteleva makea teema, esim. suklaaputous, syntymäpäivänä tuli kakku pöytään pyytämättä. Leveä vuode ja iso parveke oli luonnollisesti jne. Uima-altaalla oli antiikkiteema.
Ei ole tullut hotelleohin suuremmin ikinä kiinnitettuä huomiota, toki yli sadassa oon yöpynyt kun 50 maassa olen käynyt, mutta ei ole yksikään jäänyt suuremmin mieleen.
Mandarin Oriental Bangkokissa Chao Praya-joen rannassa. kauan kauan sitten. (On vieläkin toiminnassa samalla paikalla.) Uskomattoman upeat huoneet, ei steriili vaan paikallisen tyylin mukaan kaikki. Ruoka, ah! Monilla asiakkailla henkivartijat mukana, yökerhossakin tanssilattialla ympärillä…
Olin toukokuussa viikon Dubaissa Burj Al Arab Jumeirah purjeen muotoisessa hotellissa. Taitaa olla maailman ainut "seitsemän tähden" hotelli.
Pariisissa autenttinen Ritz, myös Suomessa Kämpin uudistetut sviitit on kauniita.
Hienoin oli viiden tähden hotelli, mutta mukavin oli yksi Israelin kolmen tähden hotelli, johon sain äkkilähdöllä sviitin 360€ viikko koko reissu (matkat ja majoitus). Mukavan hotellista teki ruhtinaallinen aamiainen, jossa oli paljon todella hyviä hedelmiä tarjolla, ja kokki paistoi munakkaita täytteillä, jotka sai toivoa. Hyvät maisemat pikkukaupungissa meren rannalla.
Thaimaassa 5 tähden hotelleissa Hua Hinissa oli aikoinaan n. 15 vuotta sitten todella hyvä palvelu. Onkohan vieläkin, en tiedä.
Lontoossa Cheval Three Quays aivan Towerin vieressä oli oikein hyvä uusi ja moderni huoneistohotelli. Upeat maisemat Thames joelle ja kävelyetäisyys keskustaan. Erinomainen hintalaatu perheille.
Madridissa Hotel Puerta Americassa oli eri arkkitehtien suunnittelemia eri tyylisiä huoneita. Zaha Hadidin futuristinen huone oli uskomattoman hieno kokonaistaideteos. Hienoin ja omaperäisin näkemäni hotellihuone ikinä.
Disneyland hotel Pariisin Disneyland Resortissa. Kaunis aula, upeita Disney- yksityiskohtia ympäri hotellia ja huonetta, kuten matossa Disney-prinsessojen tunnuksia, peilin kehyksissä Lumikin ja kääpiöiden kuvat, taulussa Pieni Merenneito. Ystävällinen henkilökunta ja loistava palvelu.
Arkadia hotel Tattarisuo Helsinki