Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työtöntä halveksitaan, mutta eläkeläistä kunnioitetaan?

Vierailija
12.07.2025 |

Kumpikin ovat kuitenkin vain kelarottia yhteiskunnan pussilla.

Kommentit (184)

Vierailija
21/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen tulee haukkumaan toisia ihmisiä rotiksi oikein keskustelupalstalle?

Kuka mihinkin osaamisensa ja energiansa käyttää elämässään. Esimerkiksi muiden haukkumiseen.

Sellaistako pitäisi sitten tässä maailmassa "kunnioittaa"?

Vierailija
22/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat tehneet pitemmät urat työelämässä kuin sinä olet edes elänyt. He ovat maksaneet veroina yhteiskunnnalle sosiaaliturvastaan.

Ovat eläkkeensä ansainneet.

Jos olisivat itse maksaneet eläkkeensä, kunnioitus olisi herkemmässä. Mutta työeläkesysteemissä on kapiset 250+ mrd varoja ja 1000 mrd vastuita, vajetta yli 700 mrd.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kela maksoi työttömyysturvaa yhteensä 1,91 miljardia euroa vuonna 2024."

https://tietotarjotin.fi/uutinen/1178571/kelan-maksamien-tyottomyystuki…

Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2024 vain 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot

Vierailija
24/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan kaikkia laillisesti veroja maksavia fyysisen työn tekijöitä, mukaan lukien seksityöntekijät.

Vierailija
25/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke on useimmilla pitkän työ- ja yrittäjäuran kuluessa kertyneen säästämisen hedelmää. Ei näitä kahta tule verrata toisiinsa.

Eläkeoikeus on kerääntynyt, mutta ei se systeemi oli säästänyt kuin pienet puskurit.

Vierailija
26/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä löytyy ahkeralle. 

Vierailija
27/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat tehneet pitemmät urat työelämässä kuin sinä olet edes elänyt. He ovat maksaneet veroina yhteiskunnnalle sosiaaliturvastaan.

Älä puhu paskaa. Kyllä työkkäri oli jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten ja sai ansiosidonnaista 2 vuotta ja asumistukea ja toimeentulotukea. 

1990-luvulla oli paha lama ja työttömiä tuli ovista ja ikkunoista. 

mitä se työkkäri kuuluu 1990 lukuun...silloin oli lama ja mekin tehtiin yli 3vuotta lyhennettyä viikkoa, ensin oli 3 kk lomautus. Anssia saatiin kyllä, mutta mitään muita tukia ei ollut tarvias edes ajatella. Sitten taas jatkettii töitä normaalisti. Anssi muuten kerrytti myös eläkettä

Vierailija
28/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan niitä, jotka uhraavat sekä fyysisen että henkisen hyvinvointinsa ja silti sinnikkäästi pysyvät työssään, istuen liikkumatta tuntikausia tietokoneen ääressä.

Vierailija
29/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tuntuu olevan ihmisiä joiden mielestä kaikki tukea tai eläkettä saavat olisi lopetettava. Minä taas olen sitä mieltä että pitäisi aloittaa tuota mieltä olevista ihmisistä. 

Vierailija
30/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaakaan ei tule halveksia ja ihmettelen työttömien hyökkäyksiä eläkeläisiä vastaan.

Eläkkeellä ollaan kahdesta syystä: vanhuuseläkkeellä (jolloin työura on takana eikä ole enää mahdollista rakentaa mitään parempaa elämää, tietysti pois lukien vähemmistö joka pystyy vielä muutaman vuoden töitä paiskimaan).

Toinen syy on sairaus tai vamma. Tässäkään tapauksessa ihminen ei pysty itsestä johtumattomista syistä rakentamaan parempaa tulevaisuutta.

Kaikki muut ihmiset paitsi sairaat, vammaiset ja vanhukset, heillä on mahdollisuus tehdä jotain. Nyt on lama ja se tuntuu raskaalta kun niitä mahdollisuuksia ei ehkä juuri nyt ole. Mutta nousukausi tulee AINA ja teidänkin elmässänne tulee parempia aikoja.

Älkää kaatako vihaanne sairaita ja vanhoja kohtaan!

Mä olen työtön sairauden takia. Tein fyysistä työtä ja terveys on mennyttä.  Nyt vaikea saada töitä.

Vierailija
31/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän sitä rahaa menee työssäkäyviltä eläkeläisille kuin työttömille.

Vierailija
32/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen on oman osansa jo tehnyt yhteiskunnan hyväksi ja siksi ansaitsee kunnioituksen. Työtön puolestaan vain syö kuormasta.

Vierailija
33/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitan kaikkia laillisesti veroja maksavia fyysisen työn tekijöitä, mukaan lukien seksityöntekijät.

Harmillista, että moni klinikka kiertää veroja eikä edes anna kuittia.

Vierailija
34/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mieltä

Vierailija
35/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sinulle ap iso pähkinä purtavaksi. Olet hävytön ja vailla älliä, pelkään ettei asia sinulle avaudu.

Vierailija
36/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tuntuu olevan ihmisiä joiden mielestä kaikki tukea tai eläkettä saavat olisi lopetettava. Minä taas olen sitä mieltä että pitäisi aloittaa tuota mieltä olevista ihmisistä. 

Aloita tästä

Vierailija
37/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa. Kyllä työkkäri oli jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten ja sai ansiosidonnaista 2 vuotta ja asumistukea ja toimeentulotukea. 

Useimmat eläkeläiset eivät ole saaneet ansiosidonnaista, eivät asumistukea eivätkä toimeentulotukea. He ovat olleet töissä ja ostaneet itse asuntonsa, opiskelleet lainarahalla ja rakentaneet hyvinvointiyhteiskunnan sinulle. Nyt moni maksaa eläkkeestään veroa enemmän kuin sinä työstäsi. Että revipäs siitä nyt aluksi.

Vierailija
38/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan oikeasti laskenut, mitä siitä lopulta tulee voittoa tai tappiota?

Vierailija
39/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse." https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html

Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki

Vierailija
40/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat eläkeläiset eivät ole saaneet ansiosidonnaista, eivät asumistukea eivätkä toimeentulotukea. He ovat olleet töissä ja ostaneet itse asuntonsa, opiskelleet lainarahalla ja rakentaneet hyvinvointiyhteiskunnan sinulle. Nyt moni maksaa eläkkeestään veroa enemmän kuin sinä työstäsi. Että revipäs siitä nyt aluksi.

1000 euron eläkkeestä ei mene veroa. 

Mutta työmarkkinatuesta menee 20 % veroa https://www.kela.fi/verotus#tyottomyystuet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi