Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työtöntä halveksitaan, mutta eläkeläistä kunnioitetaan?

Vierailija
12.07.2025 |

Kumpikin ovat kuitenkin vain kelarottia yhteiskunnan pussilla.

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitan niitä, jotka uhraavat sekä fyysisen että henkisen hyvinvointinsa ja silti sinnikkäästi pysyvät työssään, istuen liikkumatta tuntikausia tietokoneen ääressä.

Menetti enemmän kuin voitti

Vierailija
42/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on oman osansa jo tehnyt yhteiskunnan hyväksi ja siksi ansaitsee kunnioituksen. Työtön puolestaan vain syö kuormasta.

Moni työtön tekee määräaikaisia töitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu työkkärin kuntouttavaan työtoimintaan. Siellä arvioidaan työkykysi. Se todetaan olemattomaksi. Sitten marssit lääkäriin tämän arvion kanssa. Sinua tutkitaan ehkä vielä, miten työkykyisiä voidaan parantaa, Kelan kuntoutusta. Sitten voi hakea työkyvyttömyyseläkettä tai kuntoutustukea eli määräaikaista tk eläkettä.

Vierailija
44/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat tehneet pitemmät urat työelämässä kuin sinä olet edes elänyt. He ovat maksaneet veroina yhteiskunnnalle sosiaaliturvastaan.

Ovat eläkkeensä ansainneet.

Älä puhu paskaa. Kyllä työkkäri oli jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten ja sai ansiosidonnaista 2 vuotta ja asumistukea ja toimeentulotukea. 

1990-luvulla oli paha lama ja työttömiä tuli ovista ja ikkunoista. 

mitä se työkkäri kuuluu 1990 lukuun...silloin oli lama ja mekin tehtiin yli 3vuotta lyhennettyä viikkoa, ensin oli 3 kk lomautus. Anssia saatiin kyllä, mutta mitään muita tukia ei ollut tarvias edes ajatella. Sitten taas jatkettii töitä normaalisti. Anssi muuten kerrytti myös eläkettä

Kyllä asumistukea ja toimeentulotukea sai jo 1990-luvulla. 

Ei nytkään kaikki työttömät saa asumistukea ja toimeentulotukea, koska niihin vaikuttaa puolison pienetkin tulot. 

Vierailija
45/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on oman osansa jo tehnyt yhteiskunnan hyväksi ja siksi ansaitsee kunnioituksen. Työtön puolestaan vain syö kuormasta.

Moni työtön tekee määräaikaisia töitä. 

Ja vapaaehtoistyö

Vierailija
46/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tehkää progressiivinen eläkesysteemi! Niin kyllä alkais työt maistua laiskoillekin. 

PS Maksu oman prestaation mukaan...

Vierailija
47/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä nämä uussuomalaiset jotka eivät koskaan aio töihin mennä?

Vierailija
48/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo. 

Itse tein 4 kuukauden sijaisuuden ja odotin ansiosidonnaista 2 kuukautta. 

Työtön ei saa tehdä vapaaehtoistyötä. 

Vierailija
49/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tehkää progressiivinen eläkesysteemi! Niin kyllä alkais työt maistua laiskoillekin. 

PS Maksu oman prestaation mukaan...

Jep, nykyinen rahasto riittää 7 vuotta. 

Vierailija
50/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo. 

Itse tein 4 kuukauden sijaisuuden ja odotin ansiosidonnaista 2 kuukautta. 

Työtön ei saa tehdä vapaaehtoistyötä. 

Jos työttömällä ei ole säästöjä tai hyvätuloista puolisoa niin vuokrat menevät ulosottoon tuon 2 kuukauden ajan. 

Vierailija
51/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en todellakaan kunnioita yhtäkään alle 70v eläkeläistä.

- Onko sulla pää kipeä? Mitä suomen mummot ja papat on sulle tehneet? 

Mahdollistaneet sinun lorvimisen ja oluen litkimisen luomalla sosiaaliturvan.

Taistelleet paremmat työehdot. Kesälomat. Sairaspalkan. Viisipäiväisen työviikon.

He ovat saaneet sinulle ilmaisen koulutuksen ja vielä ilmaisen ruoan siihen päälle ym.

Mitä sinä olet tehnyt yhteiskunnan eteen ?

Vierailija
52/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eläkeiläiset kelarottia? No tuskinpa vain - suurin osa on työeläkkeilla - sairaseläkkeellä olevat eivät työhön kykene ja kansaneläkkeellä olevat elävät todella pienesti.. työttömillä on mahdollisuus korjata tilanteensa - eläkeikäisillä on huomattavasti vaikeampaa saada/löytää töitä, joihin kykenevät vaikka sitä tietotaitoa olisikin roppakaupalla. On se ihme. että eläkeläisiäkin jo kadehditaan.. 

Vierailija
53/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä coi olla vaikka ei olisi tehnyt päivääkään töitä ja työtön voi olla vaikka olisi katkeamaton 40 vuoden työura takana. En halveksi kumpaakaan. Niitä halveksin jotka niputtavat kaikki tiettyä ryhmää edustavat samaan muottiin, koska sellaiset ovat tyhmiä. 

Vierailija
54/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tuntuu olevan ihmisiä joiden mielestä kaikki tukea tai eläkettä saavat olisi lopetettava. Minä taas olen sitä mieltä että pitäisi aloittaa tuota mieltä olevista ihmisistä. 

Eliminoisit kaikki elättäjät? Johan sulla on selviytymisstrategia 🤣

Vierailija
55/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eläkeiläiset kelarottia? No tuskinpa vain - suurin osa on työeläkkeilla - sairaseläkkeellä olevat eivät työhön kykene ja kansaneläkkeellä olevat elävät todella pienesti.. työttömillä on mahdollisuus korjata tilanteensa - eläkeikäisillä on huomattavasti vaikeampaa saada/löytää töitä, joihin kykenevät vaikka sitä tietotaitoa olisikin roppakaupalla. On se ihme. että eläkeläisiäkin jo kadehditaan.. 

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…

Vierailija
56/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kunnioita pätkääkään mt-syistä työkyvyttömyyseläkkeellä lorvivia työikäisiä, jotka kuitenkin kykenevät öyhöttämään netissä aamusta iltaan joka päivä.

Odotas jos joku päivä jäät vaikka jonkun kriisin seurauksesta työkyvyttömäksi...

Vierailija
57/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse 70 plus ja töissä käyn vieläkin joten aika isot rahat olen kantanut puolestani yhteiskunnan kekoon. 

Minä olen 66 ja eläkkeellä mutta teen töitä ja maksan ansiotuloistani veroa 35 %. Kelalta en saa mitään.

Vierailija
58/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tuntuu olevan ihmisiä joiden mielestä kaikki tukea tai eläkettä saavat olisi lopetettava. Minä taas olen sitä mieltä että pitäisi aloittaa tuota mieltä olevista ihmisistä. 

Eliminoisit kaikki elättäjät? Johan sulla on selviytymisstrategia 🤣

Itse olen töissä mutta mielipiteitä voi olla monia. Kannatan hyvinvointiyhteiskuntaa ihan vain siitä syystä että anarkiaan perustuva järjestelmä on hyvin väkivaltainen.

Vierailija
59/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eläkkeeni maksaa työeläkeyhtiö jolle olen maksanut YEL-maksuja 25 % työtuloistani. Eläke on veronalaista tuloa. Asumistukea en saa.

En tarvitse kenenkään kunnioitusta.

Vierailija
60/184 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä olen työtön sairauden takia. Tein fyysistä työtä ja terveys on mennyttä. Nyt vaikea saada töitä"

Niin minäkin. Ja koska olen tehnyt lapsen ja eronnut, niin olen nyt maailmankaikkeuden pahin tukiloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän