Miksi työtöntä halveksitaan, mutta eläkeläistä kunnioitetaan?
Kumpikin ovat kuitenkin vain kelarottia yhteiskunnan pussilla.
Kommentit (184)
Minä en todellakaan kunnioita yhtäkään alle 70v eläkeläistä.
Eläkeläiset ovat tehneet pitemmät urat työelämässä kuin sinä olet edes elänyt. He ovat maksaneet veroina yhteiskunnnalle sosiaaliturvastaan.
Ovat eläkkeensä ansainneet.
- Onko sulla pää kipeä? Mitä suomen mummot ja papat on sulle tehneet?
Kät sinä edes suomen armeija loppuun ennen kuin kehtaat tulla vinkumaan siihen suomen mummojen ja pappojen eläkkeistä.
En kunnioita pätkääkään mt-syistä työkyvyttömyyseläkkeellä lorvivia työikäisiä, jotka kuitenkin kykenevät öyhöttämään netissä aamusta iltaan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat tehneet pitemmät urat työelämässä kuin sinä olet edes elänyt. He ovat maksaneet veroina yhteiskunnnalle sosiaaliturvastaan.
Eivät todellakaan ole kaikki tehneet :D Eläkkeelle pääsee vaikka olisi koko ikänsä ollut esim. kotirouvana.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tähän asti olen tehnyt 32 vuotta töitä.
T. työtön
Imbesillit keksineet uuden ihmisiä halventavan sanan : kelarotta.
Muuhun he eivät kykene, tuollaiseen kyllä.
AP, mua on aina kiinnostanut että sattuuko päähän tollainen tyhmyys?
itse 70 plus ja töissä käyn vieläkin joten aika isot rahat olen kantanut puolestani yhteiskunnan kekoon.
- Minä kunnioitan kaikkia ihmisiä, iästä riippumatta.
Kelarotiksi ihmisiä haukkuvat eivät kunnioita ketään.
Tyhmän ihmisen tyhmä kysymys. Mietihän sitä, ap.
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa. Kyllä työkkäri oli jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten ja sai ansiosidonnaista 2 vuotta ja asumistukea ja toimeentulotukea.
1990-luvulla oli paha lama ja työttömiä tuli ovista ja ikkunoista.
Vierailija kirjoitti:
itse 70 plus ja töissä käyn vieläkin joten aika isot rahat olen kantanut puolestani yhteiskunnan kekoon.
Sinä olet ansainnut kunnioituksen.
Eläke on useimmilla pitkän työ- ja yrittäjäuran kuluessa kertyneen säästämisen hedelmää. Ei näitä kahta tule verrata toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tähän asti olen tehnyt 32 vuotta töitä.
T. työtön
Työt riitti 15 - 60 v. Avitin eläkkeelle jäämistä. Hyvä niin. Eläkeikä 64 v.
"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät todellakaan ole kaikki tehneet :D Eläkkeelle pääsee vaikka olisi koko ikänsä ollut esim. kotirouvana.
niin, mutta se ei ole työeläke
Kumpaakaan ei tule halveksia ja ihmettelen työttömien hyökkäyksiä eläkeläisiä vastaan.
Eläkkeellä ollaan kahdesta syystä: vanhuuseläkkeellä (jolloin työura on takana eikä ole enää mahdollista rakentaa mitään parempaa elämää, tietysti pois lukien vähemmistö joka pystyy vielä muutaman vuoden töitä paiskimaan).
Toinen syy on sairaus tai vamma. Tässäkään tapauksessa ihminen ei pysty itsestä johtumattomista syistä rakentamaan parempaa tulevaisuutta.
Kaikki muut ihmiset paitsi sairaat, vammaiset ja vanhukset, heillä on mahdollisuus tehdä jotain. Nyt on lama ja se tuntuu raskaalta kun niitä mahdollisuuksia ei ehkä juuri nyt ole. Mutta nousukausi tulee AINA ja teidänkin elmässänne tulee parempia aikoja.
Älkää kaatako vihaanne sairaita ja vanhoja kohtaan!
Mikä Sinä itse olet? Varmaan se Yhteiskunta jolla omasta mielestään se maaginen Pussi.