Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan sanoa tämän: olen niin onnekas kun sain lapsia! Elämäni on ihanaa ja niin onnellista!

Vierailija
11.07.2025 |

Tätä ei oikein voi sanoa tuttavapiirissä, jossa on tahattomasti ja tahallisesti lapsettomia ihmisiä. Tahattomasti lapsettomille se olisi julmaa naamaan hieromista. Tahallisesti lapsettomat vain triggeröityisivät ja kuvittelisivat minun "yrittävän todistella jotain" tai "yrittävän vetää heitä samaan jamaan". Jostaik syystä tahallisesti lapsettomien on vaikea uskoa lasten saaminen voi olla elämän paras ja onnellisin asia, vaikkei siitä olisi sen kummemmin edes haaveillut etukäteen. Täällä saa onneksi avautua anonyymisti ja hehkuttaa onneaan! :D :D 

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut sinulle! Hienoa kuulla, että tässä lapsiepäystävällisessä maailmassa joku vielä nauttii lapsista ja heidän seurastaan. Ja uskaltaa sanoa sen! 

Tästäkin ketjusta näkee, että tätä on paljon alapeukutettu ja kehuskeltu vain lapsettomuudella tai verrattu lasten kanssa olemista koiran kanssa puuhailuun.

Mitähän inisevät nämä samat ihmiset sitten vanhuksina laitoksessa paskasissa vaipoissaan, kun ei ole ketään, joka heitä hoitaisi? 

Luuletko ihan tosissasi, että omat lapsesi vaihtavat paskavaippojasi kotonasi? :DDDDDDDDDDDDDDDD

Voinevat vaihtaakin. Mekin sisaruksiemme kanssa käymme vaihtamassa muun avun lisäksi mummin vaippoja. 

Vierailija
82/107 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeastaan itsekkäämpää tekoa kuin lisääntyminen?

1. Maapallon kantokyky vaarantuu

2. Vastenmielinen ajatus siitä, että juuri minun geenieni pitää levittyä

3. Yksikään lapsi ei ole pyytänyt syntyä kärsimään tähän maailmaan

Sä olet biologista jätettä. Miksi sinä olet olemassa?

Elämään kuuluu lisääntyminen. 

Enpä haluaisi olla sinun lapsesi. :D

Onneksi et olekaan minun lapseni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuumetta on mahdoton väkisin yritää hankkia. 

Vierailija
84/107 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue muita ketjun kommentteja, koska kakkelia ja lyttäämistähän siellä vain on. 

Mutta AP:lle: olen onnellinen puolestasi! 

Uskalla näyttää onneasi myös vapaaehtoisesti lapsettomille ystävillesi. Itse olen vela, ja lähipiirissäni on paljon perheellisiä eikä minua todellakaan haittaa kuulla heidän olevan tyytyväisiä elämäänsä ja valintaansa. Ja kuulenkin, kukaan ystävistäni ei ole esittänyt asiaa vertaillen tai alaskatsomalla omaa elämänvalintaani, vaan on avoimesti voitu olla iloisia siitä, että elämme omannäköistämme elämää ja olemme tyytyväisiä omiin valintoihimme. 

Vapaaehtoisesti lapsettomat eivät nauti kuullessaan valitusta lapsiperhearjesta. En itse ainakaan todellakaan halua ystävieni olevan onneton. Tottakai pikkulapsiperheen elämän hektisyydestä, kuormittavuudesta ja niistä kirjaimellisista ruuhkavuosista saa puhua, niinhän minäkin puhun työpaineista, kiireistä ja oman elämäni haasteista. Tämä ei tarkoita että omia valintojaan katuisi. Omat ystäväni ovat upeita äitejä ja isiä ja heille perhe-elämä on kaikessa hektisyydessäänkin ja haasteineenkin antoisaa ja onnellista, ja olen todella onnellinen heidän puolestaan!

Kyllä minua kiinnostaa miten ystävilläni menee ja mitä heidän lapsilleen kuuluu. En epäile hetkeäkään etteikö lapsen kasvattaminen ole paitsi ajoittain rankkaa, myös todella antoisaa. Siitä saa iloita! Maailma tarvitsee toivottuja ja rakastettuja lapsia sekä vanhempia jotka ovat valmiita näkemään vaivaa ja asettamaan lapsensa edun kaiken edelle. 

Vierailija
85/107 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kolme lasta; olen onnellinen heistä. Olen onnellinen äitiydestä. Ja minullakin on täysi oikeus sanoa tämä kenenkään! väittämättä vastaan. Kukaan ei voi kumota minun henkilökohtaista tunnettani millään argumentilla!

Tottakai. Itse säälin silti kovasti naisia, jotka ylpeilevät tällaisella asialla. 

t. äiti itsekin - mutta myös paljon muuta :)

En sanonut ylpeydestä mitään. Tosin nyt, kun muistutit, voin sanoa olevani ylpeä lapsistani. Olen siis onnellinen lapsistani, olen myös laillasi myös paljon muutakin. ----olen onnellinen työstänikin; olen ns "kutsumus-ammatissa", ammattisoittaja. Olen myös onnellinen sisarteni puolesta. Olen jopa onnellinen naapurin teosta, kun otti hoiviinsa hylätyn kesäkissan. Minulla on  myös  murheita ja muitakin tunteita. Kykenen olemaan myös neutraali. Olen siis ihminen. Nainen.

Vierailija
86/107 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira tai poikaystävä voi olla ihmissuhde, jota lapsi ei voi korvata. Jos lapsen saaminen johtaa huonoihin ihmissuhteisiin, tai jos lapsi ei myöhemmin ole läheinen kanssasi, voi siitäkin seurata huonoja kokemuksia.

Oli sinulla lapsia tai ei, vanhana mummona vierelläsi voi silti olla vain koira.

Silloin voi hankkia koiran vanhana, mutta minkään takia ei kannata olla kokematta ihmiselämän tärkeintä ihmissuhdetta, vanhemmuutta omiin lapsiin. 

Kyllä, se voi olla huono kokemus. Vaikka susta tuntuu, että rakastat lastasi kovasti, lapsi ei rakasta sua ja jopa vihaa sua siinä määrin, että kyseenalaistaa, miksi toit hänet tähän maailmaan.

Tämä argumenttivirhe. Tutustu olkiukko

Luuletko sinä sitten, että se, mihin uskot, toteutuu? Kaipa se aika näyttää sitten sinunkin kohdallasi, ettet voi luottaa itseesi.

Vierailija
87/107 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sama haluaako muut lapsia vai ei. Mutta omalla kohdalla lapsen saaminen vei kaiken sen ajattelun mikä järki tässä elämässä on. Elämä on merkityksellistä ja tärkeää nyt.

Vierailija
88/107 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin luulin. Kyllä se siitä suruksi vielä muuttuu. 

Isomummuni sanoi aina näin, kun joku ilmaisi iloaan.

Vierailija
89/107 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! Minä sain koiran. Lapselliset eivät voi ymmärtää kuinka ihana on koiruliini, jonka kanssa voi tehdä asioita. Lapsi ei kykene loisvaiheen jälkeen toukkanakaan mihinkään muuhun kuin ripuloimaan ja rääkymään. Mitä sen kanssa voi tehdä yhdessä kuin odottaa seuraavaa koliikkikohtausta.

Tässäkin viestissä ilmenee todella ruma kielenkäyttö. Miksi vela ei kykene puhumaan lapsista normaalilla ja neutraalilla taavalla????

Vastaajia ei löydy. Miksi? 

Vierailija
90/107 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! Minä sain koiran. Lapselliset eivät voi ymmärtää kuinka ihana on koiruliini, jonka kanssa voi tehdä asioita. Lapsi ei kykene loisvaiheen jälkeen toukkanakaan mihinkään muuhun kuin ripuloimaan ja rääkymään. Mitä sen kanssa voi tehdä yhdessä kuin odottaa seuraavaa koliikkikohtausta.

hyi miten olet inhottava ja lapsellinen.

Vierailija
91/107 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeastaan itsekkäämpää tekoa kuin lisääntyminen?

1. Maapallon kantokyky vaarantuu

2. Vastenmielinen ajatus siitä, että juuri minun geenieni pitää levittyä

3. Yksikään lapsi ei ole pyytänyt syntyä kärsimään tähän maailmaan

Sä olet biologista jätettä. Miksi sinä olet olemassa?

Elämään kuuluu lisääntyminen. 

Enpä haluaisi olla sinun lapsesi. :D

Onneksi et olekaan minun lapseni. 

Vaikutat todella vastenmieliseltä ihmiseltä.

-eri

Vierailija
92/107 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kell' onni on, se onnen kätkeköön. 

Ap:n kaltaiset nyt vaan on aika noloja. 

Vierailija
93/107 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa ettei voi iloita enää lapsista. Itsellä 5 lasta ja lähipiiri täynnä lapsettomuushoitoja käyviä tai veloja tai muuten katkeria. Inhottaa vaimentaa omaa iloa ja onnea ettei loukkaannuta. Pitäisi voida iloita myös toisten puolesta, vaikka itsellä olisi kurjaa tai ei samoista asioista tykkäisikään. Onnea ap valtavasti.

Vierailija
94/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kolme lasta; olen onnellinen heistä. Olen onnellinen äitiydestä. Ja minullakin on täysi oikeus sanoa tämä kenenkään! väittämättä vastaan. Kukaan ei voi kumota minun henkilökohtaista tunnettani millään argumentilla!

Tottakai. Itse säälin silti kovasti naisia, jotka ylpeilevät tällaisella asialla. 

t. äiti itsekin - mutta myös paljon muuta :)

Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta. Mielipiteesi ei ole sen painavampi vaikka valehtelet olevasi äiti.

Vierailija
95/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkyykös tuo onnellisuutesi muutoin kuin täällä "hehkuttamalla"? 

Vierailija
96/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva.fi pöyristyi.

Tähän on tultu. RIP Suomi.

Vierailija
97/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on maailman luonnollisin ja onnellisin asia. Kaikki eivät sitä vain ymmärrä, kun erilaiset luonnottomuudet ja perversiot ovat muodissa.

Vierailija
98/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne on huostaan otettu, aika sekava on tuo kirjoitus.

Vierailija
99/107 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko ne on huostaan otettu, aika sekava on tuo kirjoitus.

Tulinpa vielä katsomaan millaista keskustelua aloitukseni herätti. En yllättynyt. Oikeastihan aloituksessa ei tietenkään ollut mitään negatiivista eikä epäilyttävää, vaan pelkkää totuutta. Toisen onnellisuus on vaan joillekin liian kova pala. Todennäköisesti siksi, että se herättää itsessä epäilyksen siitä, onko tullut tehtyä elämässä oikeita valintoja. Tai surun siitä, etteivät omat unelmat toteutuneetkaan. Toisen esille tuomaa onnea ei kuitenkaan kannata sen takia epäillä tai tuomita - sillä myrkyttää vain enemmän omaa elämäänsä.

Silläkin uhalla että joku taas hermostuu: olen valtavan onnekas ja tiedän kyllä sen! <3 Olkoon tämä myös teille testinä siitä millaisia tunteita aiheeseen todellisuudessa liittyy teidän osaltanne.

Ap

Vierailija
100/107 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱🥱🥱