Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutusketju jouluksi 2025 kuntoon!

Vierailija
11.07.2025 |

Heips, löytyiskö täältä vertaistukea laihdutusprojektiin?Jokainen tyylillään ja omin tavoittein ylipainosta normaalipainoon. Tulkaa mukaan juttelemaan, ettei tarvi yksikseen pähkäillä. 

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse jouluun mennessä millään normaalipainoon. Siihen olisi matkaa 30 kiloa ja parhaimmillaankin (runsaasta ylipainosta huolimatta ja äärimmäisen niukalla energiamäärällä) olen saanut painoa pois vain kaksi kiloa kuukaudessa.

Mutta kymmenisen kiloa voisi lähteä. Tavoite ei ole edes normaalipainossa vaan lievässä ylipainossa.

Vierailija
62/105 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pääse jouluun mennessä millään normaalipainoon. Siihen olisi matkaa 30 kiloa ja parhaimmillaankin (runsaasta ylipainosta huolimatta ja äärimmäisen niukalla energiamäärällä) olen saanut painoa pois vain kaksi kiloa kuukaudessa.

Mutta kymmenisen kiloa voisi lähteä. Tavoite ei ole edes normaalipainossa vaan lievässä ylipainossa.

Äärimmäisen niukalla energiamäärällä laihduttaminen on typerää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen mukana!

Aloitin huhtikuussa ja paino pudonnut 10kg. Toinen mokoma edessä ja nyt vauhti hidastunut. Tavoitteena on olla ennen joulua ihannepainossani 69kg. 

Bao45v. 

Aloitin toukokuussa ja paino noussut 3 kg.

Vierailija
64/105 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt sen verran vähemmän, että jää vähän nälkä. Jatka jouluun asti siten että paino laskee 0,5kg viikossa. Sitten olet pudottanut painoa noin 10kg. 

Ole hyvä. Tää on takuulla toimiva keino. Ja helppokin vielä. 

Vierailija
65/105 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jouluksi kuntoon? Heti kun on ihannepainossa, niin alkaa 2 viikkoa kestävät mässäilyjuhlapyhät vuoden loppuun asti. Ja siinä sitten menetetty tulokset

"Mässäilypyhät" Voi jessus! Puhu vain omasta puolestasi :)

Vierailija
66/105 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt sen verran vähemmän, että jää vähän nälkä. Jatka jouluun asti siten että paino laskee 0,5kg viikossa. Sitten olet pudottanut painoa noin 10kg. 

Ole hyvä. Tää on takuulla toimiva keino. Ja helppokin vielä. 

On. Teoriassa. Toisaalta entisenä anorektikkona tiedän, että kieltäytyminen voi olla helppoakin. 

Vierailija
67/105 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, kaikille taas pitää varmaan keksiä joko nikki itselle (ehkä otan sen viesti 47) :) Mimmille kiitokset mukavasta viestistä.

Ollaan ilmeisesti melko samoilla linjoilla. Sanon nyt vielä että mulla tosiaan tarkoitus päästä sinne 7 alkavaan vielä tämän vuoden puolella, mutta jos ei mikä on huomattavasti todennäköisempää. Niin sitten vain ensi vuoden puolella. Pieni päivitys omaan tilanteseen, että ensi viikolla varattuna terveystarkastus, kiinnostaa hieman, että kuinka korkealle nousee kolesteroolit tässä vhh:lla. Lisäksi viikonloppu meni ihan läskiksi, kun oli muksun synttärit lauantaina ja äidin synttärit sitten seuraavana päivänä... Yritä siinä sitten paastota tai vältellä hiilareita.

T: Viesti 47

Vierailija
68/105 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä nimiä nyt valkkaillaan niin minä voisin sitten olla Voipallero.

Tänään aloitin. Painoa on paljon. Syötynä salaatti (tuorekurkku, etikkakurkku, raejuusto, tonnikala + kanankoipi) ja illemmalla teen smoothien (sokeriton jugurtti, marjoja, auringonkukan siemeniä, banaani, kaurahiutaleita).

T. Voipallero

Vierailija
69/105 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä nimiä nyt valkkaillaan niin minä voisin sitten olla Voipallero.

Tänään aloitin. Painoa on paljon. Syötynä salaatti (tuorekurkku, etikkakurkku, raejuusto, tonnikala + kanankoipi) ja illemmalla teen smoothien (sokeriton jugurtti, marjoja, auringonkukan siemeniä, banaani, kaurahiutaleita).

T. Voipallero

Hei Voipallero.  Mukava aloittaa tutustuminen näin kuvaruudun takaa. Toivottavasti jatkat ketjun aloittamaa yhteistä  matkaa jatkossakin.  Maltilla matkaan, elämä jatkuu joulun jälkeenkin.  Tuskin mitään ihme-pika-suoritusta ap:kaan tarkoitti kutsuessaan mukaan painonpudotukseen sekä jakamaan / saamaan vertaistukea, joka on tämän ketjun aihealueena hieno asia.  Näin ainakin uskon, koska ehkä moni yrittää yksin, eikä edes halua epäonnistumisen pelosta asiasta esim. työyhteisössä tai edes ystävilleen kertoa.  Epäonnistumisen pelko saattaa olla este kohdata ihan luonnollisia asioita.  Kuka tahansa voi kokea epäonnistumisen tunteita, ihan mistä aihealueesta tahansa.  Ei silti vähätellä itseämme eikä tietenkään muitakaan, vaikka muut siihen ymmärtämättömyyttään sortuisivat.  Mutta mikä on sellainen epäonnistuminen mitä ei voi jättää taakseen ja jatkaa uusin eväin tavoitettaan kohti.  No ei ainakaan esim. ennalta suunnittelematon viikonlopunvietto herkutteluineen.  Kestetään se ettemme ole eikä meidän tarvitse olla kenellekkään tai edes itsellemme täydellisiä.  Ihan riittävä on loistava tavoite, se riittää.  Nimimerkkisi toi mieleen. että laadukas rasva on ihmiselle tosi tarpeellinen joten mun valinnat on suolaamaton voi, oliiviöljy (kylmäpuristettu luomu) ja Avocadoöljy paistamiseen.  Mukavaa loppuviikkoa kaikille mukana oleville ja uusille mukaan liittyville.  🌸                                                -Lyyli-  

Vierailija
70/105 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan! 

Miten projektit etenee?

Mun syksy on käynnistynyt nyt toden teolla. Töissä riittää säpinää ja kalenteri täytyy kaikenlaisista jutusta myös vapaa-ajalla. Mun laihdutusporjektin kulmakivi arjen säpinässä on ennakointi. Viikonloppuna katson tulevan viikon menot, valmistan työeväät, suunnittelen syömiset ja katson päivät, jolloin ehdin rauhassa liikuntapyrähdyksille. Sitten aina välillä sattuu ja tapahtuu, jolloin muovaan käytäntöä sopivaksi ja muutan suunnitelmaa optimaaliseksi. Yöunia varjelen menemällä ajoissa nukkumaan. 

Mitkä on sun keinot pysyä ruodussa arjen melskeessä? 

Bao45

Vierailija
71/105 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitetääs kuulumisia täältäkin. Eilen kävin vaa'alla pitkästä aikaa ja jos jouluna haluan olla normaalipainossa, pitäisi tiputtaa vähintään 12 kiloa. Kuulostaa isolta urakalta, mutta olen toisaalta varsin motivoitunut tällä hetkellä saamaan edes tämän yhden asian elämässäni kuntoon.

Aloitin siis eilen ja keinoina ylimääräisen syömisen (herkut ja muu napostelu aterioiden välillä) pois jättäminen, annoskokojen tarkkailu, iltasyömisen karsiminen (pyrin siihen, etten söisi enää seitsemän jälkeen) ja liikunnan lisääminen. Eilen ja tänään olen tehnyt pienen "Total Beginner"-jumpan Youtube-videon tahtiin sekä käynyt koirien kanssa lenkillä niin kuin joka päivä. 

Vaa'alla aion käydä vain kerran viikossa ja ottaa edistyskuvat parin viikon välein. Eilen otin aloituskuvat ja olivathan ne aika hirveää katsottavaa. Ylipaino itsessään ei niin paha ole, mutta olen päästänyt kroppani lössähtämään tosi huonon näköiseksi, kun en ole pitänyt lihaskunnosta huolta.

Ostin myös vähän uusia treenivaatteita motivaatiota lisäämään ja siksikin, ettei minulla niitä juuri ole, kun olen aina laittanut rahat mieluummin ulkoiluvarusteisiin. 

Kiva oli lukea muiden kuulumisia! Toivotan taas kovasti tsemppiä kaikille omissa projekteissaan 😊

S

Vierailija
72/105 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on "vain" viisi kiloa pudotettavaa. Nyt paino 60kg, jouluun mennessä 55 kg. 

Mulla lähtö 75kg, saanut pois 10kg, jos sais vielä myös tuon 5kg jouluksi. Luulen, että 60kg vois itselle olla hyvä.

Vierailija
73/105 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

Voisin kanssa päivittää tilannetta, kun edellisestä päivityksestä muutama viikko. 

Paino jumittanut paikoillaan viimeiset pari viikkoa. En muista tarkasti mitä silloin päivitin painoksi enkä jaksa katsoa... Nyt aamupaino 90,1-,5. Voi olla, että tämä johtuu siitäkin, että olen ruvennut tekemään päivittäisiä harjoituksia kehonpainolla. Ehkä surkatuneet lihakset sieltä heräilee... Ainakin voi toivoa että johtuu siitä :D Samalla epäilen, että en toivottuun painoon pääse vielä jouluksi, mutta jos suunta olisi edes oikea... Ehkä sitten seuraavakis kesäksi. Edelleen mennään vhh:lla olen ruvennut mielenkinnosta seuraamaan suötyjä kaloreita päivittän. Jos en muun takia niin asiasta oppimisen kannalta. Kaloreita seurattu n. 10 päivää tavoitteena kahden viikon tarkkailu. Laitan nyt vielä mitat tähän niin tiedän missä menin. Mies 90,5kg 175cm tavoite paino jotain 7 alkavaa. 

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Yt,

Viesti 47

Vierailija
74/105 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikille,

Voisin kanssa päivittää tilannetta, kun edellisestä päivityksestä muutama viikko. 

Paino jumittanut paikoillaan viimeiset pari viikkoa. En muista tarkasti mitä silloin päivitin painoksi enkä jaksa katsoa... Nyt aamupaino 90,1-,5. Voi olla, että tämä johtuu siitäkin, että olen ruvennut tekemään päivittäisiä harjoituksia kehonpainolla. Ehkä surkatuneet lihakset sieltä heräilee... Ainakin voi toivoa että johtuu siitä :D Samalla epäilen, että en toivottuun painoon pääse vielä jouluksi, mutta jos suunta olisi edes oikea... Ehkä sitten seuraavakis kesäksi. Edelleen mennään vhh:lla olen ruvennut mielenkinnosta seuraamaan suötyjä kaloreita päivittän. Jos en muun takia niin asiasta oppimisen kannalta. Kaloreita seurattu n. 10 päivää tavoitteena kahden viikon tarkkailu. Laitan nyt vielä mitat tähän niin tiedän missä menin. Mies 90,5kg 175cm tavoite paino jotain 7 alkavaa. 

Mukavaa viikonloppua k

Ole huoleti, ei paino aina laske tasaisesti ja jumittaakin välillä. Kroppa pitää vähän taukoa, suo se sille.

Vierailija
75/105 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! Aloitin jo helmikuussa ja olen pudottanut 9kg, olen nyt 67kg. Haluan pudottaa vielä 10kg. Vaikeinta tähän asti on ollut ahmimista vastaan taisteleminen.

T. 23-vuotias

Vierailija
76/105 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana. En ole uskaltanut käydä vaaalla. Katson painoni vasta, kun peilikuvassa alkaa näkyä selvästi tuloksia. Nyt oon ollut yli kaksi kuukautta syömättä karkkeja, suklaata ja muuta makeaa. Olen kävellyt vähintään 8000 askelta vuorokaudessa. Pitäis jaksaa ottaa vielä kuntosali sekä vesijuoksu/uinti mukaan. Tavoite painossa olisi 60-65 kg. Olin nuorena hoikka. Kolmikymppisenä painoin vain 52-53 kg, nelikymppisenä noin 58 kg. Pituus on 169 cm.

- Mandi

Vierailija
77/105 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mukava lukea kuulumisia ja saada uusiakin mukaan keskusteluun! Mun projekti etenee, sillä tänään puntari ilmoitti luvun 77kg eli 12 kiloa on nyt pudonnut kokonaisuudessaan. Ihan mahtava fiilis!

Vhh-kalorivaje-pätkäpaasto -linja toimii hyvin ja sopii mun elämänrytmiin. Nukun hyvin ja olo on energinen ja jaksava. Välillä tulee tilanteita, että joustan periaatteistani joiltain osin tietoisesti, mutta heti seuraavana päivänä palaan ruotuun. Ihme juttu miten tämä onkaan niin helppoa, kun vaan muistaa  pitää kiinni noista kolmesta. Välillä joku mutisee mun sisällä, että eikö nyt edes vähän jotain iltamussutusta, kun ilmakin on niin kurja ja rankka työpäiväkin takana. Se usein se hetki, kun tajuan että on aika mennä nukkumaan. Tai sitten keitän ison kupillisen piparminttuteetä, sytytän kynttilän ja teen jotain rentouttavaa esim käsitöitä tai meditoin tai lämmitän hyvän saunan tuolle mussuttajalle. Yleensä se siitä leppyy ja tulee hoivatuksi ja huomatuksi ilman herkutteluja. 

Bao45

Vierailija
78/105 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ketjuun aiemmin kirjoittanut, mutta halusin jossain iloita ääneen vaa'an lukemaan, kun en kenellekään ole laihduttamisestani epäonnistumisen pelossa puhunut.

Mutta lähtöpaino kesän alussa 69,2kg, joka omalla pituudellani oli jo ylipainon puolella.

Tänään vaaka näytti 63,3kg, eli melkein 6kg jo lähtenyt.

Vaatteet istuu nyt paremmin, ja huomaan vatsan pienentyneen, vaikkakin voi olla ihan turvotuksen poistumista myös. Jätin sokerin oikeastaan kokonaan (sokeri turvottaa itselläni pahasti), enkä voi pitää mitään ns. herkkupäiviä, koska muuten antaisin itselleni luvan ottaa aina "vielä yhden" suklaapalat, keksin tms.

Opettelussa tässä herkutteleminen marjoilla, hedelmillä ja maustamattomilla pähkinöillä. Muuten sitten taas ruoassa seuraillut kalorimääriä, ja lisännyt kävelyliikuntaa. 

Pakko taas ääneen juhlia :D tänä aamuna paino 62,3kg 🥳

Olen siis 165cm pitkä, ja lähtöpaino oli 69,2kg. Eli n. 7kg nyt pudonnut, vaikkakin toki alussa muutama kilo on voinut olla ihan vaan turvotusta.

Olen tuon edellisen viestin kirjoittanut 10.8., eli pudotustahti näyttäisi olevan 1kg kahdessa viikossa, mikä on ihan sopiva tahti.

Ei ole ollut oikeastaan mitään kitukuuria, ruokavalio siivottu mahdollisimman puhtaaksi. Eli einekset minimissä, oikeastaan leivän päällä oleva kinkku taitanut viime aikoina ollut ainoaa einestä. Hedelmiä, vihanneksia ja marjoja lisätty huikeasti ruokavalioon. Salainen haave olisi, että paino laskisi ihan tuonne 59 kiloon. 

Vähän mietin, että tavoitepaino saavutettua ottaisi jonkin raskaamman liikunnan mukaan, nyt menee vielä ihan vaan pitkillä kävelylenkeillä. Olen joskus yrittänyt laihduttaa ja käydä kuntosalilla yhtä aikaa, mutta raskaat treenit lisää ruokahalua, niin itsessään painonpudotus ei sitten ole onnistunut. 

Vatsa on kyllä pienentynyt ihan silmäänpistävästi. 

Vierailija
79/105 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukana! Aloitin jo helmikuussa ja olen pudottanut 9kg, olen nyt 67kg. Haluan pudottaa vielä 10kg. Vaikeinta tähän asti on ollut ahmimista vastaan taisteleminen.

T. 23-vuotias

Itselläni marjat ja pähkinät ovat toimineet hyvin, kun on tullut sietämätön tarve jotain napostella. Pelkäsin ensin pähkinöissä olevan kalorimäärän torpedoivan painonpudotuksen, mutta ainakaan vielä ei ole näin käynyt.

Vierailija
80/105 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heipsan! 

Miten projektit etenee?

Mun syksy on käynnistynyt nyt toden teolla. Töissä riittää säpinää ja kalenteri täytyy kaikenlaisista jutusta myös vapaa-ajalla. Mun laihdutusporjektin kulmakivi arjen säpinässä on ennakointi. Viikonloppuna katson tulevan viikon menot, valmistan työeväät, suunnittelen syömiset ja katson päivät, jolloin ehdin rauhassa liikuntapyrähdyksille. Sitten aina välillä sattuu ja tapahtuu, jolloin muovaan käytäntöä sopivaksi ja muutan suunnitelmaa optimaaliseksi. Yöunia varjelen menemällä ajoissa nukkumaan. 

Mitkä on sun keinot pysyä ruodussa arjen melskeessä? 

Bao45

Huomaan kyllä muuten, miten kesän väistyessä meinannut laihdutusmotivaatio vähän karista. Parhaiten toimii, kun en osta kaappiin mitään herkkuja, sinne asti jos ne pääsevät, niin en pysty hillitsemään itseäni. Niin kaupassa sitten käyn mielessäni itseni kanssa taistelun, kuin vanhempi kieltäisi lapseltaan karkin ostamisen :D

Se tosin on hyvä, että helteet on ohitse, ja nyt pääsee taas reippaille kävelylenkeille. 

Ja tuloksia kun tullut, niin niitä miettiessä jotenkin sitten taas sisuuntuu, etten halua tätä edistystä menettää.