Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutusketju jouluksi 2025 kuntoon!

Vierailija
11.07.2025 |

Heips, löytyiskö täältä vertaistukea laihdutusprojektiin?Jokainen tyylillään ja omin tavoittein ylipainosta normaalipainoon. Tulkaa mukaan juttelemaan, ettei tarvi yksikseen pähkäillä. 

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kaikki vaan porsastella makkaraa ja pekonisieniä, vai?

Sinun oli pakko tulla haastamaan riitaa?

🥱 Kateelliset herää (aina) kun aloittajan otsikko koskee hyvinvointia / itsestä huolehtimista.  Laihdutus on se taikasana jolla heidät saa käynnistymään.  Jättäkää huomioitta, älkää peukuttako, jää kiksit saamatta.  Miksi tyydyttäisitte kateelisen vierailijan tarpeet.  Antakaa hänen hoitaa omat kiksinsä ilman teidän osallistumista.  Myös ylläpito on mahdollistanut asiattomien viestien ilmoittamisen niiden poistoa varten.  Olet ap hyvällä asialla, onnea matkaan kaikille mukaan liittyneille / liittyville.  Itse toivoisin luettavakseni mahdollisimman paljon nimimerkillä osallistujia, kun heidän matkan etenemistä on helpompi seurata.  

Vierailija
42/105 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana olen. Aloitin jo huhtikuussa ja sain pois 5kg. Jätin sokerituotteet pois täysin ja vähensin muutenkin hiilihydraatteja. Nyt tässä kesälomalla jäätelöä ja sipsiä on mennyt aika paljon, mutta nyt tällä viimeisellä lomaviikolla olen palannut taas sokerittomaan. Nyt on se aika kuukaudesta että kroppa on tosi turvoksissa ja näyttää, että paino olisi noussut 3 kg. 

Tavoitteena on saada pois 8 kg. Talvitakki puristaa melkoisesti, joten pakko onnistua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana!

7 vuotta ylipainoa 10-15kg. Pudotin vuonna 2024 7kg. Olin ihastunut, sain paljon energiaa liikkua ja söin vhh. Viime syksynä alakulo, ihastumisesta piti päästää irti. Oli ihan hirveää ja lääkitsin itseäni ruoalla. Talvella ja keväällä murheita terveyden kanssa.

Nyt haluan onnistua. Käyn salilla, uin, pyöräilen ja lenkkeilen. Ajattelin Nutrilett kuuria alkuun ja syksyllä pt salille.

Tv toivoton laihduttaja

Vierailija
44/105 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on sujunut?  Helteet on sekoittanut mun rytmin.  Nälkä ei ole vaivannut joten kesäaika on mulle helpointa painonhallinta-aikaa.  VHH ja pätkäpaasto 8/16 metodit sopivat mulle hyvin.  Mietin kannattaisiko mun tulla tähän mukaan kun näille on jo useita kohdeketjuja av:lla.  Mutta uudesta ketjusta saattaa saada uusia virikkeitä ja hyvää mieltä kun porukan tuki saman asian eteen voisi saada mukaan liittyneille niitä tuloksia joita eivät aikaisemmin yksin yrittäen tavoittaneet.   Pitkien "kuurien" aikana on luonnollista, että omat tavoitteet eivät välttämättä täyty halutussa tavoite ajassa, mutta ajan kanssa "kuurin" on tarkoitus muuttua kokoaikaiseksi elämäntavaksi.  Herkut, juhlat, kutsut, ystävät, kaverit ymv. kuuluu siihen kuvioon jota ei voi loppuelämäksi lakkauttaa, ne vaan kulkee siinä mukana ja sitten taas jatketaan omaan rytmiin sopivammalla ruoalla.  Jokainen kuitenkin tarvitsee kannustavan ymmärtävän lähipiirin, tuputtaminen on jotenkin sabotointia, ei hyvä juttu.  Kaikilla ei kuitenkaan ole läheisiä kannustamassa sen tähden toivoisin, että tästäkin ketjusta löytyy jokaiselle hyväksyntää hyvää mieltä ja kannustajia joka ei välttämättä ole sanallinen, mutta esim. annettu kaverin viestille y-peukku.   Tsemppiä kaikille.                        

-Lyyli-

Vierailija
45/105 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, miten sujuu? Mä olen ollut reissussa notkuvien herkkupöytien äärellä, joissa oli paljon kasviksia ja hiilareita, mutta vähän protskua. Joka aterialla tarjoiltiin jälkiruokiakin. Poikkesin vhh-ruokavaliosta mutta söin maltilla ja yritin tehdä viisaita valintoja. Maha reagoi tähän ummetuksella.  Pätkäpaasto sentään toteutui. Olin iloinen että paino oli tänään 80kg (ennen reissua 79kg) ja uskon sen tästä laskevan, kun pääsen taas kiinni vhh-elämään. Olen kävellyt joka päivä 3-5km ja siinä huomaa miten nestettä kertyy kehoon helteestä ja hiilareista johtuen, sillä sormet turpoaa kävellessä ihan pulleiksi. 

Bao45

Vierailija
46/105 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kirjoitti, että helteellä helppoa, kun ei ruokahalua. Itsellä taas tulee tarve jäätelölle ja myös suolaisella, helteellähän tarvitaan suoloja (tzatziki ja feta on lähinnä paheeni, niissä on kyllä rasvaa ja kaloreita), Helteellä on petollisen helppoa herkutella. 😅 Olisin halunnut jo aloittaa laihduttamisen (jotain 15 kg pitäisi saada pois ihannepainoani varten, mutta 10:kin riittää, jotta olisin tyytyväinen), mutta helle ei innosta kuntoliikkumaankaan.

Vierailija
47/105 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ajattelin liittyä johonkin tämän aiheiseen keskusteluun, koska oma painonpudotusmatkani on alkanut myös. Aloitin itse keväällä 2025 sillon painoa n.115kg nyt 92kg tavoitteena päästä 7 alkavaan lukemaan tämän vuoden puolella.

Alussa vain pätkäpaastoa sen enenpää seuraamatta mitä syö. Söin vain välillä n.12-20 sitä mitä muutkin.

Nyt takana yksi pidempi vesipaasto n.100h suola-/sitruunavedellä, mustalla kahvilla, magnesiumilla sekä kalsiumilla. Nykyään syön edelleen pätkäpaastolla suht vhh ruokavaliolla ja vältän sokeria kuin ruttoa. Lauantaisin olen antanut itselleni luvan syödä hiilareita muun perheen ohella ja jotain herkkua mitä tekee mieli(näin kesällä yleensä yhden jätskin) Sunnuntaisin saan syödä aamupalaa jos haluan, mutta pidän 24 h paastoa su. n.klo 12- ma. n.klo 12. Tarkotuksena Syksylle vielä yksi pidempi vesipaasto ja jatkossa suolavesipaasto n. puolenvuoden välein (mahdollisten terveyshyötyjen takia). Suurin ongelma oli pidemmässä paastossa päänsärky mihin minulla muutenkin taipumusta. Ajatuksena käydä ennen seuraavaa paasto lääkärin juttusilla jos saisi siunauksen ostaa apteekista kaliumia/potassiumia. Kävin kerran kyseleen niin sitä saa kyllä ostaa ilman reseptiä, mutta ei suositella ilman lääkärin lupaa, koska annos on niin suuri ja siinä on oikeita mahdollisia terveyshaittoja kuten rytmihäiriöt jne. En ole vielä tarkemmin tutkinut saako kaliumia ostettua jostain luontaituotekaupasta jolloin annostelu olisi hieman maltillisempi. Voi olla että päivittelen tilannetta tänne jossain välissä jos tämä ei aiheuta liikaa vihakommentteja. :)

Vierailija
48/105 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti (47) 7.8. klo 14:28 :) Kiva kun tulit mukaan.  Mulla on samanlainen käytäntö 8/16 paastossa.  Kaikkea sitä, mitä muutenkin syön voi sisällyttää ruoka-aikaan, 8h puitteissa.  Pidän myös ns. täyspaastopäiviä, mutta suolavettä en pysty nauttimaan, käytän elektrolyytti jauhetta veteen sekoitettuna.  Täysin makeuttamattomia, joka tarkoittaa, tuotteen olevan sokeriton, makeutusaineeton.  käyttämäni tuote ei myöskään sisällä lisä-, tai väriaineita.  0 kcl tai joissakin (muissa) tuotteessa voi olla hyvin niukasti.  Käyttämäni sisältää: natriumia, kaliumia, magnesiumia, kalsiumia ja kloridia.  Sopii erityisesti urheilijoille, paastoajille, ketoilijoille, sekä ikääntyville.  No kaikkihan me pikkuhiljaa ikäännymme :)  Tule ihmeessä kertomaan lisää, mikäli joku kokee tarvettä purkaa vihantunteitaan, niin sehän vahingoittaa vain ja ainoastaan häntä iteään, sääli sinänsä, ellei hän sitä itse edes ymmärrä.  Me olemme mielestäni sellaisten purkausten ylä/ulkopuolella. Vähän hiljaista on nyt ollut ketjussa.  Mukaan ilmoittautuneet ilmeisesti vielä loman vietossa.  Aloitteen tehnyt eli ap ei myöskään ole vielä tullut kertomaan kuulumisiaan.  Nimim. Bao45 tuli lupauksensa mukaisesti kertomaan kuulumisiaan.  Hänestä huokuu positiivisuus, ja hänen rehellisen avoimia viestejä on ilo lukea, hän tulee selviytymään ja uskon hänen onnistuvan tavoitteessaan.  Tulkaa muutkin mukaan, huonojakin päiviä saattaa välillä tulla, mutta sehän ei tarkoita koko tavoitteen epäonnistumista.  Onnistumisia kaikille mukana oleville, toivottelee Mimmi

Vierailija
49/105 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana, vuosia jojoilua, nyt tavoite jouluun viidestä kahdeksaan kiloa pois pienentämällä annoskokoa, vähentämällä herkkuja ja liikuntaa lisäämällä. 🍎

Vierailija
50/105 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana. Minulla vuosi takana ja 23kg olen saanut pudotettua. Olen normaalipainossa mutta ylärajalla. Paino putoaa nyt noin 2kg/kk. Hidas tahti mutta niinhän se kuuluu ollakin ainakin loppuvaiheessa. Keinoina ketoruokavalio. Taukoja on ollut jouluna keväällä kerran ja kuukausi sitten viikon tauko. Ketoosi vie tehokkaasti nälkää. Vielä/Enää olisi 7kg että olisin tavoitepainossani.

Vierailija
51/105 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hypätä mukaan, jos vaikka ketju pysyisi elossa.

Laihduin viime vuonna n. 10 kiloa, mutta niistä osa on tullut tämän vuoden aikana takaisin. Kilot lähtivät kovan surun/stressin takia, eli en tietoisesti yrittänyt laihduttaa. 

Nyt olisi normaalipainon ylärajaan matkaa n. 10 kiloa, jonka saisi kyllä jouluun mennessä pois ihan järkevillä keinoilla, kun vain saisi itsensä psyykattua jättämään ylimääräiset herkut ja etenkin iltasyömiset pois. Jotain lihaskuntotreeniäkin pitäisi alkaa harrastaa, minun on vain todella vaikea motivoida itseäni siihen. Lähden aina mieluummin kävely-/hölkkälenkille kuin jään sisälle jumppaamaan ja sali ei ole mun juttu ollenkaan. 

Eli mukana ollaan ja tsemppiä kaikille painonpudottajille, jotka ketjua seuraavat!

S

Vierailija
52/105 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, tänne on tullut lisää porukkaa ja uusia päivityksiä! Tervetuloa, pidetään ketju aktiivisena. Kirjoittelen huomenna kuulumisiani paremmalla ajalla ja lueskelen tarkemmin viestejänne. Täällä projekti etenee! 

Bao45

Vierailija
53/105 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, täältäpä nyt kuulumisia. Loma on takana ja olen palannut taas työarkeen. Kokonaisuudessaan painoa on nyt tippunut huhtikuun aloituksesta 11kg ja on tällä hetkellä 78kg. Välillä on tuntunut, että paino junnaa, mutta kun katselin kokonaisuutta, niin viimeisten kolmen kuukauden aikana on tippunut kilo kuukaudessa. Sitä ennen kilot tippuivat paljon nopeammin. Pääasia, että projekti etenee, vauhdista viis. Hidas muutos on pysyvä, vai miten sitä sanotaan. 

Painonpudotuksen aikana on ollut elämässäni monenlaisia muuttuvia olosuhteita, kuten lomailua ja useampi lomareissu sinne sun tänne, kiireistä työarkea ja pari sairasviikkoakin. Olen iloinen, että olen pystynyt pitämään kiinni projektistani ja paino ei ole noussut!

Vhh-tyyliin syön siten, että hiilarit heiluu 60-100g välillä. Sen tiukemmalle tyylille en halua mennä, koska lihaton ruokavalioni muuttuisi liian rajoitetuksi ja yksitotiseksi pidemmän päälle. Pätkäpaastoilu siten, että lopetan syömiset klo 18 on ollut myös mulle toimiva. Ihan muutamia kertoja olen tästä tietoisesti lipsunut jonkin syyn vuoksi. Kerran söin klo 20 jälkeen ravintolassa ruokaa, josta johtui kaamean tukala olo ja unien menetys. Ei ollut hyvä se, sen opin. 

Kaloreita lasken vain välillä enää, sillä nyt on löytynyt sopivat tavat koostaa syömiset. Syön kolme kertaa päivässä ja pyrin siihen että joka aterialla tulee rasvoja, proteiinia ja kasviksia/marjoja. 

Ennen laihdutusprojektia liikkumaan lähtö oli vaikeaa. Tein tavoitteen harrastaa vähintään kaksi kertaa viikossa liikuntaa. Se on pitänyt ja kesäloman aikana tuli välillä liikuttua jopa viisi kertaa viikossa. Siihen on nyt syntynyt imu ja kyllästymisen ehkäisemiseksi teen monenlaista liikuntaa. Liikunnat ovat olleet mm. 3-7km kävelyjä, 12-20km pyörälenkkejä, tunnin kuntosalikäyntejä, 30min vesijuoksua ja tunnin sulkkisvuoroja. Aattelin kaivaa kävelysauvat varastosta ja käydä myös sauvakävelemässä. 

Ostin uudet kävelylenkkarit. Voi mikä ilo niillä on kävellä! Urheiluvaatteita en ole suostunut liivejä lukuunottamatta ostamaan, sillä kaapissa on vanhoja, mutta uudenveroisia vaatteita, joihin en ole vuosiin mahtunut. Yhtenä päivänä uskaltauduin kokeilemaan ja osa niistä sujahti heittämällä päälle! Heti on paljon sporttisempi olo lähteä liikkumaan!

Aloin tiputtamaan painoa ja päädyinkin tutkimusmatkalle. Monta muutakin asiaa on paremmalla tolalla: nukun hyvin, olo on energinen ja jaksava miinuskaloreista huolimatta ja suhtautuminen ruokaan on muuttunut terveemmäksi. Etsin sellaista tapaa elää, jota voin jatkaa loppuelämäni. 

Bao45

Vierailija
54/105 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jouluksi kuntoon? Heti kun on ihannepainossa, niin alkaa 2 viikkoa kestävät mässäilyjuhlapyhät vuoden loppuun asti. Ja siinä sitten menetetty tulokset

Vierailija
55/105 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jouluksi kuntoon? Heti kun on ihannepainossa, niin alkaa 2 viikkoa kestävät mässäilyjuhlapyhät vuoden loppuun asti. Ja siinä sitten menetetty tulokset

Mulle tämä projekti on elämäntapamuutoksen työstämistä siten, että elämässä ei ole mitään holtittomia mässäilyjaksoja. Tavoitteenani on päästä ihannepainoon, mutta sen jälkeen alkaakin varsinainen duuni toteuttaa kestävää elämäntapaa ja pitää paino kurissa oli sitten pyhä tai arki.

Bao45

Vierailija
56/105 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ketjuun aiemmin kirjoittanut, mutta halusin jossain iloita ääneen vaa'an lukemaan, kun en kenellekään ole laihduttamisestani epäonnistumisen pelossa puhunut.

Mutta lähtöpaino kesän alussa 69,2kg, joka omalla pituudellani oli jo ylipainon puolella.

Tänään vaaka näytti 63,3kg, eli melkein 6kg jo lähtenyt.

Vaatteet istuu nyt paremmin, ja huomaan vatsan pienentyneen, vaikkakin voi olla ihan turvotuksen poistumista myös. Jätin sokerin oikeastaan kokonaan (sokeri turvottaa itselläni pahasti), enkä voi pitää mitään ns. herkkupäiviä, koska muuten antaisin itselleni luvan ottaa aina "vielä yhden" suklaapalat, keksin tms.

Opettelussa tässä herkutteleminen marjoilla, hedelmillä ja maustamattomilla pähkinöillä. Muuten sitten taas ruoassa seuraillut kalorimääriä, ja lisännyt kävelyliikuntaa. 

Vierailija
57/105 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ketjuun aiemmin kirjoittanut, mutta halusin jossain iloita ääneen vaa'an lukemaan, kun en kenellekään ole laihduttamisestani epäonnistumisen pelossa puhunut.

Mutta lähtöpaino kesän alussa 69,2kg, joka omalla pituudellani oli jo ylipainon puolella.

Tänään vaaka näytti 63,3kg, eli melkein 6kg jo lähtenyt.

Vaatteet istuu nyt paremmin, ja huomaan vatsan pienentyneen, vaikkakin voi olla ihan turvotuksen poistumista myös. Jätin sokerin oikeastaan kokonaan (sokeri turvottaa itselläni pahasti), enkä voi pitää mitään ns. herkkupäiviä, koska muuten antaisin itselleni luvan ottaa aina "vielä yhden" suklaapalat, keksin tms.

Opettelussa tässä herkutteleminen marjoilla, hedelmillä ja maustamattomilla pähkinöillä. Muuten sitten taas ruoassa seuraillut kalorimääriä, ja lisännyt kävelyliikuntaa. 

Ihan mahtavaa, onnea! Tervetuloa mukaan tähän ketjuun! 

Bao45

Vierailija
58/105 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun just söin kokonaisen pitsan, mutta mukana ollaan, 20kg tavoitteena, aseina keto ja kävely.💪 -J.

Aiotko ketoilla loppuelämän? Kilot ampasee takasin extrojen kera, kun lopetat "kuurin ". Pienennä annoksia. Kävele. 

Mulla ei tulleet ekstrojen kera, vaan palasin vain takaisin vanhaan ns. normaaliin. Annosten pienentäminen ei auta, kun ei keho suostu siihen, vaan sitten on koko ajan nälkä. Mulla ainoa toimiva on ollut ketoosi, ja senkin kanssa tulee tuo jatkuva nälkä jossakin vaiheessa, kun paino on laskenut.

-eri

Vierailija
59/105 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin vaa'alla, paino mukavasti laskussa. Liikuntaa harrastan sen minkä pystyn, terveysongelmat aiheuttavat hieman rajoitteita. Joka ilta teen 50 vatsalihasta. Ruoka on ollut pääosin terveellistä ja pätkäpaastoan sekä olen miinuskaloreilla. 

Sorruin syömään pari suklaalevyä. Ehkä sallin yhden viikonlopun kuukaudessa, jolloin voin syödä mitä vain milloin vain. Ehkä magnesiumia voisi kokeilla ja kromia, jos pääsisi suklaahimosta eroon.

Salilla käyn ja ensiviikolla on aika pt:n kanssa.

Tavoite pudottaa 10kg ja päästä kaksarista eroon. Käsivarret ja reidet saisivat myös pienentyä. 

Palkitsen itseni mekolla ja kauniilla alusvaatteilla.

Tsemppiä kaikille!

Tv toivoton laihduttaja

Vierailija
60/105 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä viikkoa miinus neljä kiloa pois, jatketaan painonpudotusta syksyä kohden.