Laihdutusketju jouluksi 2025 kuntoon!
Heips, löytyiskö täältä vertaistukea laihdutusprojektiin?Jokainen tyylillään ja omin tavoittein ylipainosta normaalipainoon. Tulkaa mukaan juttelemaan, ettei tarvi yksikseen pähkäillä.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Aattelin kokeilla sellaista pastasalaatin muunnosta, josta pastan korvaan kesäkurpitsalla, jonka leikkaa ihan pieniksi kuutioiksi. Salaattiin tulee miniluumitomaatti, porkkana, paprika, myrttisen suolakurkku, omena, purjo, tonnikalaa vedessä, kesäkurpitsaa. Kermaviili, majoneesi ja mausteet sekoitetaan kastikkeeksi ja sekoitetaan salaatin joukkoon.
Oon aina syönyt tätä pastaverisona ja se on tosi hyvää vielä seuraavanakin päivänä. Toivon, että tulee yhtä hyvää. Protskulisänä tähän sopii keitetty kananmuna.
Majoneesi veks ja kv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aattelin kokeilla sellaista pastasalaatin muunnosta, josta pastan korvaan kesäkurpitsalla, jonka leikkaa ihan pieniksi kuutioiksi. Salaattiin tulee miniluumitomaatti, porkkana, paprika, myrttisen suolakurkku, omena, purjo, tonnikalaa vedessä, kesäkurpitsaa. Kermaviili, majoneesi ja mausteet sekoitetaan kastikkeeksi ja sekoitetaan salaatin joukkoon.
Oon aina syönyt tätä pastaverisona ja se on tosi hyvää vielä seuraavanakin päivänä. Toivon, että tulee yhtä hyvää. Protskulisänä tähän sopii keitetty kananmuna.
Majoneesi veks ja kv.
Ehei, niistä tulee annoksen rasvat! Majoneesin teen yleensä mietoon oliiviöljyyn, mutta nyt ostin valmista.
No ei tämä nyt kovin vauhdilla ole itselläni lähtenyt käyntiin :')
Pyysin miestä tekemään meille molemmille sellaista hyvää mausteista kanariisihässäkkää, että tulee syötyä vähän fiksummin nyt muutama päivä. Olen siis ihan samassa kuopassani että pysyn kalorirajoissa, mutta itse ruoka on näin helteellä jotain keksiä ja jätskiä ja toki kauhean vähän niitäkin eikä sitten jaksa liikkua tai saa muutenkaan mitään aikaiseksi.
Myös treenien kanssa olen ihan hukassa, eikä itselläni ole mitään hyvää tekosyytäkään kun meillä on kotisali ja mies treenaa aivan hulluna, olisi pt siis omasta takaa, mutta en saa aikaiseksi.
Paino plusmiinusnolla. Mutta yritän nyt laatia itselleni jonkin suunnitelman vailla vklop:sta alkaen.
-Luppis35
Mä oon reissussa, joten puntarille pääsen vasta loppuviikosta. Yritän huolehtia, että saan joka aterialla riittävästi proteiinia. Se pitää hyvin nälkää ja luin, että se vähentää lihaskatoa laihduttaessa. En syö lihaa, joten proteiinit tulevat pääasiassa kalasta, maitotuotteista ja munista.
Voin täällä reissussa tehdä itse omat ruokani, joten olen meal prepannut valmiiksi muutaman päivän lounaat ja päivälliset. Aamupala on sama joka aamu kuin ennenkin. Minua helpottaa pysymään kurssissa kaiken muun ollessa muutoksessa, kun suunnittelen etukäteen syömiseni ja teen ne valmiiksi. Helposti lähtisi muiden mukana napostelemaan herkkuja ja syömään hallitsemattomasti kaikenlaista. Herkuttelua olen kyllä kaloreiden sisällä harrastanut pienessä mittakaavassa mm. ketomo-jäätelö tai tummaa suklaata pari palaa päiväkahvilla. Pöydillä lojuu karkkipusseja, sipsejä ja monenlaista pullaa. Ei tee edes mieli. Ihme juttu!
Pätkäpaasto on myös toteutunut! Olen iloinen siitä, että mieli on vihdoin käsittänyt, että en kuole nälkään, vaikka olisin tunteja syömättä! Sokerikoukku on muinaishistoriaa ja minun kohdallani tarkoitti tämän typerältä tuntuvan pelon kohtaamista!
Olen nukkunut reissussa huonommin. Kyläpaikassa on jonkin verran häiriötekijöitä, jotka herättää milloin mistäkin syystä.
Motivaatiota tuo, kun tiedostan, että helpoimmat kilot (-10) ovat nyt lähteneet ja loput 10 ovat tiukemmassa. Olo on hyvä, kevyt ja energinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon reissussa, joten puntarille pääsen vasta loppuviikosta. Yritän huolehtia, että saan joka aterialla riittävästi proteiinia. Se pitää hyvin nälkää ja luin, että se vähentää lihaskatoa laihduttaessa. En syö lihaa, joten proteiinit tulevat pääasiassa kalasta, maitotuotteista ja munista.
Voin täällä reissussa tehdä itse omat ruokani, joten olen meal prepannut valmiiksi muutaman päivän lounaat ja päivälliset. Aamupala on sama joka aamu kuin ennenkin. Minua helpottaa pysymään kurssissa kaiken muun ollessa muutoksessa, kun suunnittelen etukäteen syömiseni ja teen ne valmiiksi. Helposti lähtisi muiden mukana napostelemaan herkkuja ja syömään hallitsemattomasti kaikenlaista. Herkuttelua olen kyllä kaloreiden sisällä harrastanut pienessä mittakaavassa mm. ketomo-jäätelö tai tummaa suklaata pari palaa päiväkahvilla. Pöydillä lojuu karkkipusseja, sipsejä ja monenlaista pullaa. Ei tee edes mieli. Ihme juttu!
Bao45
Minä olen mukana. Olen saanut pudotettua jo 14 kiloa joulusta. Vielä on matkaa tavoitteeseen. Kilo viikossa putoaa. Olen Ryaltris kuurilla, ei sokereiden vaan ylipainon vuoksi. Se on sopinut hurjan hyvin minulle.
Jouluun mennessä olen hoikempi itseni! Nyt jo helpottaa to -14 kg.
Nostelen tätä jos vaikka joku muukin innostuisi mukaan niin en höpöttele yksinään sitten jos päivitän kuulumisiani myöhemmin :3
Itsellä tämä välilehdessä auki etten hukkaa.
Luppis35
Vierailija kirjoitti:
Oi jes!
Mullakin sokerikoukku vuosien jälkeen selätetty ja pätkäpaastoilu sujuu tarvittaessa. "Lihavina aikoina" tosiaan tuntui oikeasti että suunnilleen kuolee jos piti ruokailusta taukoa. Silloinkin siis kun onnistui välttämään herkut ja sokerijuomat. Heikotti, nälätti ja tuli huono olo. Tämä siitä huolimatta että sokeriarvot oli kaikki hyvät.
Tuntuu juurikin hyvältä että täälläkin voi olla kotona keksiä, karkkia, jätskiä.. eivätkä ne ala yhtäkkiä viimeistään uniaikaan houkutella. Siinähän vain ovat.
Itselläni niitä go-to herkkuja nykyään ovat tumma suklaa kahvin kanssa tai joku yksittäinen herkkujätski tai 1-2 parempaa keksiä aamukahvin kera. Ennen ei olisi tullut kuuloonkaan että mikään herkku säilyy tai että voi syödä jostain paketista vain 1/10.
Samalla makutottumukset muuttuneet niin ettei tee mieli mitään limuja tai "mitä tahansa" halpismättöä. Ja vihannekset tai ihan pelkiltään oleva kala tai kana tai munakas saattaa myös olla hyvää. Varsinkin nälkäisenä.
-Luppis
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun just söin kokonaisen pitsan, mutta mukana ollaan, 20kg tavoitteena, aseina keto ja kävely.💪 -J.
Aiotko ketoilla loppuelämän? Kilot ampasee takasin extrojen kera, kun lopetat "kuurin ". Pienennä annoksia. Kävele.
Otin ideaa instasta ja pähkäilin josko kokeilisin salaattien meal preppausta. Homma menisi kohdallani niin, että purkitan korkeisiin pakasterasioihin kerroksittain järjestyksessä salaattianikkeet siten, että pohjalle kastike ja ja kosteammat ainekset ja pinnalle rapeat esim salaatti ja yrtit. Pitäisi säilyä hyvänä jääkaapissa viisi päivää. Proteiinin otan sitten erikseen kylkeen, sillä vähän epäröin kalaa tai maitotuotteita laittaa samaan purkkiin muhimaan. Koen salaattien teon työläänä ja inhoan kaapissa pyöriviä nahistuneita kaalin tai paprikan palasia, joita tuntuu väkisinkin jäävän. Tällä systeemillä vois latoa viiden päivän salaattianikkeet kerralla purkkeihin aamulla mukaan napattavaksi. Pitääkin testata nyt lomalla miten tämä toimisi
Bao45
Vierailija kirjoitti:
Mukana. Tarkoitus tiputtaa vielä 2 kiloa jouluksi mikä ei kuulosta paljolta mutta tuntuu siltä. Lievä ylipaino ollut. Samalla koitan kasvattaa lihasta joten painon alaspäin suuntaus ei niin nopeaa. Tähän mennessä tippunut pari kiloa muutamassa kuukaudessa.
-bulla
Mulla aikalailla samankaltainen tilanne, päätavoitteena korvata kehon rasvaa lihaksella ja paino vois tippua 3 kiloa jouluksi.
Käyn salilla 2 krt viikossa ja lisäksi tulee korkean intensiteetin cardiota 2 tuntia viikossa.
Syön 2 ateriaa vuorokaudessa klo 12 ja 20 välisenä aikana. Ennen cardiotreeniä kuitenkin joku välipala ja proteiinismoothie aina salin jälkeen.
Tirppa45
Joko se laihdutus stoppasi täällä?
Mulla on tavoitteena 2-3 kilon painonpudotus jouluun mennessä. Olen nyt n. 77-78 kg, ja jouluna jos vaaka näyttäisi 74-75 kiloa, niin olisin alle sen BMI 25:n, joka on normaalipainon raja. Nyt bmi 25,8.
Oi miten kiva ketju, mukana! <3
Tavoitteena 10kg, mutta jo 5kg olisin tyytyväinen. Taktiikka epäselvä. Elämässä on stressiä, jolle en mahda mitään, ja ns. ruuhkavuodet menossa. Eli aina ei saa riittävästi lepoa, minkä vuoksi laihduttaminenkin hankalaa. Olen stressisyöjä.
Mitään kovin työlästä dieettiä en pysty eli arjen pitää rullata. Olen nyt koettanut vähän epämääräisesti kaikkea mutten kunnolla mitään! Ehkä se suunnitelma tässä hioutuu :)
Ja ylläolevaan vaikkapa nimimerkki "kyy"
Miten sujuu? Meille tuli eilen harvinaisia vieraita, joten valmistelin ihanan juustokattauksen ja poikkesin laihdutusrutiineistani tietoisesti. Pullat ja muut sokerimakeat jätin kuitenkin kauppaan. Oli mukava ilta! Muutoin projekti etenee jo tutuilla vhh-pätkis-kalorivaje -raiteilla. Vettä yritän juoda riittämiin näillä helteillä.
Bao45
Jees! Mukana ollaan, 20 kg pois vuoden loppuun mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun just söin kokonaisen pitsan, mutta mukana ollaan, 20kg tavoitteena, aseina keto ja kävely.💪 -J.
Pizza NIIN sopii keto-valioon, jatka vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizza NIIN sopii keto-valioon, jatka vaan!
Mun vhh-ruokavalioon sopii kyllä! Löysin ihanan vhh-pizzapohjareseptin, jonka kaulin ohueksi ja hyvät hörppeet päälle. Teen sitä usein pakasteeseen evääksi napattavaksi. Yhddstä pohjasta tulee 8 palaa eli noin 230kcal per pala.
Bao45
Unohtui että tulee myös kovaa cheddarjuustoa!